Geachte medeforumgebruikers,
Ben voor school net begonnen met java. Ik loop nu tegen een probleem aan waarvan niks over geschreven staat in onze documentatie. Ik heb me rot gezocht op google met zoekopdrachten als: Java reference variables array. Dit mocht niet baten. Kan zijn dat ik er gewoon overheen kijk of verkeerd zoek maar heb even een opzetje nodig om dit op te lossen. Waarschijnlijk voor de meeste hier een newbie vraagje.
Het gaat over de volgende opdracht:
Wat weet ik:
Basis kennis van arrays, zoals vullen, declareren etc.
Wat heb ik geprobeert:
Een string array gedeclareerd waarin ik de accounts aanmaak en daarna de int en de double variable omzet naar de juiste datatype. Daarnaast gewoon beetje zitten aankloten om te kijken wat er gebeurd.
Ik kom er echt ff niet uit, een simpel opzetje met een idee om dit op te lossen is waarschijnlijk genoeg voor mij om dit op te lossen. Ik wil hier ook echt van leren dus dit zou ik zelf ook het fijnst vinden.
Hieronder mijn code zoals ik hem had na opdracht 2, omdat al mijn oplossingen niet correct waren heb ik hem hier zo neergezet. Er zitten een paar functies niet in omdat ik snel door de opdrachten heen wil werken. Het gaat mij om het snappen van de stof en niet om het loos typen van methodes die voor zich spreken.
Alle op en aan merkingen op de code zijn welkom omdat het vak nogal rommelig georganiseerd is en wij als leerlingen nergens op terug kunnen vallen.
Ben voor school net begonnen met java. Ik loop nu tegen een probleem aan waarvan niks over geschreven staat in onze documentatie. Ik heb me rot gezocht op google met zoekopdrachten als: Java reference variables array. Dit mocht niet baten. Kan zijn dat ik er gewoon overheen kijk of verkeerd zoek maar heb even een opzetje nodig om dit op te lossen. Waarschijnlijk voor de meeste hier een newbie vraagje.
Het gaat over de volgende opdracht:
In deelopdracht 3 vragen ze me dus om de accounts in een array te zetten.Write an account administration using two classes.
1. Write a class Account with storage for a name of the account holder, a balance and a rate, and
methods to initialize using console input, update with interest, and show the information in the
accounts. Be careful about where the scanner should be placed.
2. Write a class Bank that contains reference variables for two accounts. Write a method manage that
uses the methods from Account to manipulate the accounts.
3. Change Bank to not use separate variables as references to accounts but to have an array of 10
account variables. Be careful about the fact that the array is a list of indexed reference variables: the
objects still have to be created. Create three accounts. Also provide a method to show the information
in these accounts. Adapt the method manage. item Write a method addAccount that adds a new
account to the array. Fill and use the account.
Wat weet ik:
Basis kennis van arrays, zoals vullen, declareren etc.
Wat heb ik geprobeert:
Een string array gedeclareerd waarin ik de accounts aanmaak en daarna de int en de double variable omzet naar de juiste datatype. Daarnaast gewoon beetje zitten aankloten om te kijken wat er gebeurd.
Ik kom er echt ff niet uit, een simpel opzetje met een idee om dit op te lossen is waarschijnlijk genoeg voor mij om dit op te lossen. Ik wil hier ook echt van leren dus dit zou ik zelf ook het fijnst vinden.
Hieronder mijn code zoals ik hem had na opdracht 2, omdat al mijn oplossingen niet correct waren heb ik hem hier zo neergezet. Er zitten een paar functies niet in omdat ik snel door de opdrachten heen wil werken. Het gaat mij om het snappen van de stof en niet om het loos typen van methodes die voor zich spreken.
Alle op en aan merkingen op de code zijn welkom omdat het vak nogal rommelig georganiseerd is en wij als leerlingen nergens op terug kunnen vallen.
Java: Accounts
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| import java.util.*; class Account { Scanner sc = new Scanner(System.in); String name; int rate; double balance; double interest; Account(String n, double b, int r) { name = n; balance = b; rate = r; } void fill() { \\Nog niet in gebruik, is voor een account aanmaken System.out.println("Name of accountholder"); name = sc.next(); System.out.println("the current balance"); balance = sc.nextDouble(); System.out.println("The interest rate"); rate = sc.nextInt(); } void updateInterest() { int years; System.out.println("Balance over how many years?"); years = sc.nextInt(); for (int i=0; i < years ; i++){ balance = (balance/100)*rate + balance; } System.out.println("Balance is " + balance); } void showAccount() { System.out.println(name+" has "+ balance + " on his account, with an interest rate of "+rate); } } class Bank { Scanner sc = new Scanner(System.in); Account Accounts1; Account Accounts2; Account Accounts3; void initialize() { Accounts1 = new Account("Piet", 1000, 5); Accounts2 = new Account("Hoer", 500, 10); Accounts3 = new Account("JeMoeder", 10000, 5); } void manage() { initialize(); String choise; System.out.println("Type 1 for account info. Type 2 for interest update"); choise = sc.next(); if (choise.equals("1")) { Accounts1.showAccount(); } else if (choise.equals("2")) { Accounts1.updateInterest(); } } public static void main(String[] args) { new Bank().manage(); } } |
hmz...