Toon posts:

[Xp] Geluid doet het niet meer na stand-by

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem, zoals hier boven in de titel valt te lezen heb ik een probleem met mijn geluid.
Ik heb in energie beheer een stand-by timer ingesteld. Deze doet het netjes en hij gaat na 3 uur zonder gebruik ook netjes in zn stand-by.
Maar als ik hem daarna weer ontwaak doet mijn geluid het niet meer!

In het menu van energie beheer vind ik niks kwalijks ( of ik moet er over heen gekeken hebben ).
En in apperaaten beheer vind ik niks wat te maken kan hebben met energie uitval van mijn geluidskaart.
Herinstallatie van de geluidskaart werkt ook niet.

Ik draai windows xp pro sp2.

Heeft iemand suggesties? Wat kan het probleem zijn, en hoe zou ik het kunnen oplossen.. ?

Geluidskaart: Via High defenition audio ( onboard )
Driver: 6.0.1.1400
Jaartal driver: 16-10-2007

Bij voorbaad dank,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 22:22 ]

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-02 22:25

InSanex

serenity now!

Verwijder het apperaat volledig, en laat xp het opnieuw installeren, kost je 1 reboot :)

Het weer in Halfweg

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar zo simpel, Dat werkt jammergenoeg ook niet. Zal het even in mn post zetten.

Verwijderd

Word die in de Volume regeling niet gemute perongeluk na een Stand-by?

Kan je kijken of in je apparaatbeheer misschien ''audio'' uitgeschakeld staat?
Het zou ook nog een service kunnen wezen die uitgegaan is. Zou Windows Audio moeten wezen in je service lijst.

Als dit het niet is. Probeer eens een geluids kaart erin te zetten. Een willekeurige geluids kaart als je deze ergens heb. En kijk of je geluid weer uit gaat na een stand-by.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net alles geprobeerd wat je zei ( op uitzondering van de geluidskaart heb er ff geen bij de hand ).

Maar dit alles maakt geen verschil :'( .

In de service lijst staat windows audio nog steeds aan, heb deze ook gerestard en dat maakt geen verschil.

Na de stand-by is mijn geluid niet gemute.

Sinds kort heb ik xp weer op deze computer gezet omdat ik vista zat werd, in vista deed mijn geluid het wel gewoon na een stand-by...

Nog meer suggesties? I.i.g bedankt voor de hulp

Verwijderd

Nieuwste drivers gedownload? Misschien 1 versie proberen voor deze.

Als je PC nog geen informatie bevat wat erg belangrijk is wat je niet wilt missen dan zou ik een herinstall proberen. Duurt wel weer 2 uur voor dat je helemaal klaar bent maar als het dan werkt...

Misschien slaap stand gewoon uitzetten en screensaver instellen??
Heb je dit probleem ook met een screensaver?

Verwijderd

Topicstarter
Tja herinstall wil ik eigenlijk vermijden, ben er ondertussen knetter van geworden dat herinstalle :+ .

Tja het probleem heb ik met screensaver niet, maar dit vind ik echter zonde van de energie.
Ik zet hem voortaan wel uit, heb beetje zitten kloten en windows start nu op in +/- 45 sec moet te doen zijn ;).
Ik ga het iig nog wel ff proberen met nieuwe drivers. Maar als dat niet lukt weet ik het ook niet meer. en zijn jullie ideen warschijnlijk ook op :P

Maar als iemand denk dat hij weet hoe dit probleem opgelost kan worden hoor ik het graag :D .

Heel erg bedankt voor jullie hulp.

M.v.g

Verwijderd

Tsja, beetje wel jah, me ideen zijn op. Gewoonje beeld scherm uit drukken met screensaver doe ik zelf altijd.. duurt 5 seconde is je beeld weer helemaal terug.

Gr, Jack.
Pagina: 1