Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[java] Referenties aan de hand van arrays

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:45
Hey,

Ik volg voor mijn studie java programeren 1 maar kom even niet uit het volgende.

http://www.win.tue.nl/~jmarkovs/teaching/A10.pdf
Het gaat over opdracht 1 en dan deelopdracht 3. Ik maak de accounts aan vanuit de class bank.
Maar nu moet ik de accounts in een array zetten ipv losse variables. Ben al tijdje aan het googlen maar kom er niet uit. Kan iemand mij helpen? Hieronder mijn code, ik heb me er opzich nog makkelijk vanaf gemaakt omdat ik veel opdrachten achter elkaar aan het maken ben. Hierdoor missen er wat dingen die wel in de opdracht staan, maar dit is niet relevant voor mijn probleem.

Java: Accounts
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
import java.util.*;

class Account {
   Scanner sc = new Scanner(System.in);
   String name;
   int rate;
   double balance;
   double interest;  
   Account(String n, double b, int r) {
      name = n;
      balance = b;
      rate = r;
   }

void fill() {
      System.out.println("Name of accountholder");
      name = sc.next();
      System.out.println("the current balance");
      balance = sc.nextDouble();
      System.out.println("The interest rate");
      rate = sc.nextInt();
   }
   void updateInterest() {
      int years;
      System.out.println("Balance over how many years?");
      years = sc.nextInt();
      for (int i=0; i < years ; i++){
      balance = (balance/100)*rate + balance;
      }
      System.out.println("Balance is " + balance);
   }
   void showAccount()   {
      System.out.println(name+" has "+ balance + " on his account, with an interest rate of "+rate);
   }
}
class Bank {
   Scanner sc = new Scanner(System.in);

Account Accounts1;
   Account Accounts2;   
   Account Accounts3;

void initialize() {
      Accounts1 = new Account("Piet", 1000, 5);
      Accounts2 = new Account("Hoer", 500, 10);
      Accounts3 = new Account("JeMoeder", 10000, 5);
   }
   void manage() {
      initialize();
      String choise;
      System.out.println("Type 1 for account info. Type 2 for interest update");
      choise = sc.next();
      if (choise.equals("1")) {
         Accounts1.showAccount();
      }
      else if (choise.equals("2")) {
         Accounts1.updateInterest();
      }
   }
    public static void main(String[] args) {
      new Bank().manage();
    }   
}

hmz...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Huiswerk maken mag je toch écht zelf doen; het is de bedoeling dat jij er van leert, niet wij ;)

Sowieso is het niet de bedoeling hier je opdracht te dumpen (in een link notabene, in plaats van dat je even het relevante deel overtypt/copy-paste) en een stuk code en dan van ons verwacht dat wij je wel even aanwijzen wat je eraan moet veranderen.

Zoals je in onze Programming Beleid Quickstart kunt lezen stellen we hier wel wat meer eisen aan een topicstart en verwachten we sowieso meer eigen inzet; dat ontbreekt helaas in dit topic (want we kunnen je gerust een beetje op weg helpen met huiswerk, we gaan het alleen niet voor je zitten doen). In deze vorm is dit topic niet meer dan een quickfix en daar doen we dus niet aan (ik zie niet eens een declaratie van een array terug, en da's toch wel het minste). Open gerust een nieuw topic, maar hou je dan wel aan onze voorgenoemde quickstart ;)
code:
1
2
new Account("Hoer", 500, 10);
new Account("JeMoeder", 10000, 5);
Lekker serieus ook :X Als je dan toch 'test-code' post, neem dan op z'n minst even de moeite om dit soort bull eruit te slopen/vervangen. En ik kan je (uit ervaring) vertellen dat dit soort 'geintjes' geheid een keer in productie/demo omgevingen doorsijpelt en als dan een klant naast je zit mee te kijken naar je demo ga je godsgruwelendig hard op je bek. Mijn tip: ook al is het proof-of-concept code, gebruik dit soort stommiteiten niet.

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 07-01-2008 20:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.