Toon posts:

Is mijn gloednieuwe Philips TFT scherm defect??

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik jullie mening willen weten omtrent het volgende probleem:

Afgelopen weekend heb ik een nieuwe Philips 22" TFT scherm gekocht (220VW8FB 5 ms). Aansluiten en instellen op de native resolutie gaat allemaal zonder problemen. De eerste indruk van het scherm is uitermate positief..... Kleur, contrast, scherpte, etc zijn allemaal in orde. Ook bij het gamen gaat alles prima....

Echter wat mij direct opviel en erg irritant is dat als ik forums bezoek waar veel tekst op staat en waarbij ik ga scrollen, de tekst steeds in het rood verschiet en vervolgens weer terug naar zwart (als het beeld weer stil staat), althans dit is de indruk. Het probleem doet zich eigenlijk alleen voor bij zwarte tekst op een witte achtergrond. Ook anderen zeggen dat dit duidelijk zichtbaar is en irritant. Verder heb ik ook veel tft's gezien waaronder philips, samsung, lg etc en zelfs goedkope laptop tft's hebben dit probleem niet.

Aangezien ik verder geen expert ben op tft gebied is mijn vraag: Is er iets mis met mijn nieuwe TFT scherm? Of is dit een probleem dat zich vaker voordoet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het ding al eens aan een andere pc gehangen? Misschien is het wel een issue met je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik voor de zekerheid ook nog eens uitproberen. Mijn videokaart is overigens een Nvidia Geforce 8800 GTS. Monitor is aangesloten via een standaard VGA kabel. Ik draai zowel Vista als XP MCE en het probleem doet zich onder beiden OS'en voor.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

had je hiervoor toevallig een crt monitor?
en welke browser gebruikje?
zoiets komt me namelijk erg bekend voor, geloof dat het met de instelling 'vloeiend scrollen' te maken had...

check eens of je dit in word ook hebt? zo nee zit het in ieder geval niet in de hardware lijkt mij

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:29:
Zal ik voor de zekerheid ook nog eens uitproberen. Mijn videokaart is overigens een Nvidia Geforce 8800 GTS. Monitor is aangesloten via een standaard VGA kabel. Ik draai zowel Vista als XP MCE en het probleem doet zich onder beiden OS'en voor.
Sluit het sowieso eens via DVI aan, dat scheelt vaak al heel wat aan de beeldkwaliteit (Zeker als je een videokaartje hebt met wat mindere filters).

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 15:55

PromoX

Flying solo

Het zou ook een slechte implementatie van de overdrive techniek kunnen zijn. Geen idee echter of je deze optie in het menu van het scherm uit kunt zetten om dit uit te sluiten.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
DVI aansluiting is niet aanwezig. Ik mag toch wel verwachten dat een TFT scherm van eind 2007 niet slechter is als een "waardeloos" laptop tft scherm van 2003?

De optie "vloeiend scrollen " is ook niet de oplossing. Het probleem blijft zich voordoen. Verder is het ook duidelijk zichtbaar als je bijvoorbeeld tekst in notepad open hebt staan en het window horizontaal of verticaal gaat verslepen.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 02:45
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:42:
DVI aansluiting is niet aanwezig. Ik mag toch wel verwachten dat een TFT scherm van eind 2007 niet slechter is als een "waardeloos" laptop tft scherm van 2003?

De optie "vloeiend scrollen " is ook niet de oplossing. Het probleem blijft zich voordoen. Verder is het ook duidelijk zichtbaar als je bijvoorbeeld tekst in notepad open hebt staan en het window horizontaal of verticaal gaat verslepen.
Tja, alleen een VGA ingang anno eind 2007 8)7
Zouden luie pixels kunnen zijn

Verwijderd

Zoals werd gezegt, kijk eens of je dit ook in Word hebt..

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Kwestie van D.O.A. terug leverancier toch?
Pagina: 1