Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoger inkomen zonder vakantiegeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.489 views sinds 30-01-2008

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 00:43
Dit geld niet voor mijzelf omdat ik mijn eigen zaak heb en dus niet in loondienst ben, toch vroeg ik mij laatst iets af over vakantiegeld.

Eigenlijk is het zo dat iedere werknemer bij iedere werkgever vakantiegeld (8%) krijgt, ik denk dat er nauwelijks uitzonderingen zijn voor mensen in loondienst. Zou het fiscaal gezien niet beter zijn om geen vakantiegeld als werkgever uit te keren maar gewoon een hoger salaris op te leggen per maand, waardoor je dus eigenlijk je normale bruto vakantiegeld per maand uitgespreid krijgt?

Het voordeel hiervan is dat je niet meer belansting betaald over het vakantiegeld omdat het niet wordt aangemerkt als vakantiegeld (je betaald dus de normale belasting net zoals over je andere loon en dat je maandelijks gewoon meer te besteden hebt omdat veel mensen hun vakantiegeld toch niet gebruiken voor vakantie...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

belasting over vakantiegeld is gelijk aan je normaal loon, alleen krijg je voor je vakantiegeldloon deze later in een aanslag terug.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50

Dido

heforshe

Hoeveel extra belasting betaal je dan over je vakantiegeld?

Het is een veelgehoord kulverhaal dat dat soort dinge extra zwaar belast worden. Je betaalt simpoelweg het normale percentage dat je over de top van je salaris ook betaalt. Het lijkt meer omdat alle kortingen en lagere tarieven al verwerkt zijn in de inhoudingen op je normale salaris.

Wat betekent mijn avatar?

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 00:43
kmf schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:06:
belasting over vakantiegeld is gelijk aan je normaal loon, alleen krijg je voor je vakantiegeldloon deze later in een aanslag terug.
Maar hoe vaak hoor je niet dat je meer belasting betaald over je vakantiegeld? Dat hoor ik zo vaak van mensen...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik hoor ook wel eens wat en dan schrijf ik dat in onze Werk & Inkomen - FAQ

Dit topic is gesloten.