[Wii]Blokjes / ruis in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 22:52
Dag Tweakers!

Ik heb een Nintendo Wii met een Samsung 40" LCD tv.
Nu gebruikte ik altijd de composiet kabel die meegeleverd is (standaard kabel) en ik zag soms blokjes in het scherm, een soort ruis.
Nu heb ik een component kabel (480p) en nu zie ik ze nog steeds.

Op mijn vorige Samsung tv (gewone tv, 28") zag ik die blokjes ook al!

Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd?

Ter verduidelijking, soort screenshots:
http://www.sportstudioapeldoorn.nl/wii/1.jpg
http://www.sportstudioapeldoorn.nl/wii/2.jpg
http://www.sportstudioapeldoorn.nl/wii/3.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door TheZeroorez op 08-01-2008 11:36 ]

Verwijderd

Ruis kan je oplossen met een componentkabel, maar dat heb je zelf al gevonden :). De blokjes zijn vreemd...ken je toevallig nog iemand met een Wii waarmee je kan testen? In het slechtste geval kan dit een brakke videochip in je Wii zijn en kan je hem best door nintendo laten herstellen/vervangen.

• plofkip
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:40:
Ruis kan je oplossen met een componentkabel, maar dat heb je zelf al gevonden :). De blokjes zijn vreemd...ken je toevallig nog iemand met een Wii waarmee je kan testen? In het slechtste geval kan dit een brakke videochip in je Wii zijn en kan je hem best door nintendo laten herstellen/vervangen.
Je ziet het vooral bij Wii Sports -> tennis en dan bij je eindscore (daarvan zijn de screenshots) en bij Mario Strikers als je de ballen moet tegenhouden bij megastrikes... Bij grotere vlakken met dezelfde kleur dus...

Ik kan zo 1-2-3 niet even een Wii lenen van iemand nee, misschien dat het probleem bij meer mensen bekend is?

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als het op je oude en nieuwe tv is dan ligt het probleem daar dus niet aan. Probeer verschillende aansluitingen, heb je er nog steeds last van dan ben ik bang dat je artifacts hebt en dat betekend dat je videokaartje in de wii kapot is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• plofkip
MrVegeta schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:47:
Als het op je oude en nieuwe tv is dan ligt het probleem daar dus niet aan. Probeer verschillende aansluitingen, heb je er nog steeds last van dan ben ik bang dat je artifacts hebt en dat betekend dat je videokaartje in de wii kapot is.
Jullie hebben er dus 0,0 last van en nog nooit iemand over gehoord?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Lijkt wel op een ruis/stoor in je kabel.
Bewegen de blokjes ook een beetje?
Check of er geen breuk in zit, of ie niet klem zit en of er niks anders met je kabels aan de haal is (een andere kabel oid)

Zo niet, en er is niks met je tv, dan denk ik idd een gpu foutje oid in de wii.....

• plofkip
ixl85 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:50:
Lijkt wel op een ruis/stoor in je kabel.
Bewegen de blokjes ook een beetje?
Check of er geen breuk in zit, of ie niet klem zit en of er niks anders met je kabels aan de haal is (een andere kabel oid)

Zo niet, en er is niks met je tv, dan denk ik idd een gpu foutje oid in de wii.....
De kabel is nieuw en ik heb het bij beide kabels...

Zou mooi kl*te zijn, want heb de Wii weleens een keer open gehad en niet alle schroefjes exact op de juiste plek terug gezet... :'(

• plofkip
Ik heb een filmpje van Zack and Wiki op youtube gezet, waarbij het probleem duidelijk zichtbaar is, check maar even en ik zou graag horen wat jullie denken:
Klikkerdeklik

Heb het probleem denk ik ook op een ander forum gelocaliseerd, zij zeggen dat het door WiiConnect24 komt --> hitte van de netwerkkaart --> beschadigt de GPU :'(

http://techforums.nintend...d=wii_tech&thread.id=2677

Moet k hem verdulleme opsturen en hopen dat ze hem nog accepteren, als ik de schroefjes weer op de juiste plek krijg... :/

[ Voor 7% gewijzigd door plofkip op 07-01-2008 22:41 ]

Verwijderd

FaNtJuH schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:37:
Ik heb een filmpje van Zack and Wiki op youtube gezet, waarbij het probleem duidelijk zichtbaar is, check maar even en ik zou graag horen wat jullie denken:
Klikkerdeklik

Heb het probleem denk ik ook op een ander forum gelocaliseerd, zij zeggen dat het door WiiConnect24 komt --> hitte van de netwerkkaart --> beschadigt de GPU :'(

Moet k hem verdulleme opsturen en hopen dat ze hem nog accepteren, als ik de schroefjes weer op de juiste plek krijg... :/
Tja het beleid is normaal gesproken dat als je hem opent de garantie vervalt.. Weet niet hoe strikt ze daarin zijn en in hoeverre die regel wettelijk gezien helemaal dekt, maar je hebt moedwillig het risico genomen.....

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Klopt helemaal.
Nintendo zal wel de Wii repareren, omdat het een bekend probleem is, maar omdat je het open hebt gemaakt geven ze je ook eerst een mooie rekening voordat je het apparaat terrug krijgt.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• plofkip
Abomination schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:47:
[...]

Klopt helemaal.

[...]

Nintendo zal wel de Wii repareren, omdat het een bekend probleem is, maar omdat je het open hebt gemaakt geven ze je ook eerst een mooie rekening voordat je het apparaat terrug krijgt.
Heb je enig idee hoe ze kunnen zien dat ik hem open heb gehad?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een zegel binnen in de Wii denk ik, maar goed ik heb er nooit één gezien. Mss kan je hier iemand een mailtje over sturen die zijn wii heeft gemod (of een modder). Die weten er wel wat van denk ik.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

FaNtJuH schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:08:
[...]
Heb je enig idee hoe ze kunnen zien dat ik hem open heb gehad?
Er is geen zegel aan de binnenkant van de Wii welke verraad dat je het apparaat open heb gehad, maar een reparateur, welke elke dag meerdere Wii's onderhanden krijgt, ziet vanzelf wel dat je dat ding open hebt gehad.
Als je geen tri-wing schroevendraaier hebt gebruikt om het open te maken, dan zie je dat ook aan de slijtage van de zwarte schroeven.
Het is bijna altijd te zien aan de stickers en rubbers welke over de schroeven zitten, tenzij je heel voorzichtig was deze te verwijderen.
Natuurlijk is het ook zo te zien als er schroeven missen, of op de verkeerde plaatsen in het apperaat zitten.

Er is ook nog altijd een kans dat jouw Wii gerepareerd wordt door iemand welke het niets kan schelen dat je het open hebt gemaakt, of welke nog geen koffie in de ochtend heeft gehad zodat hij niet aangeeft op de bon dat je moet betalen.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• plofkip
Dat wordt Nintendo bellen ben ik bang...

Ervaring van iemand anders @ ander forum:
Zelfde probleem, ook open gehad. Nieuwe Wii kostte hem €91,- omdat hij zelf had aangegeven dat hij hem open heeft gehad. Nieuwe Wii ontvangen, nooit een factuur gezien.

Probleem met mij is alleen dat ik geen nieuwe Wii wil, maar deze wil behouden (vanwege chip ;))

• ixl85
Dan heb je sowieso pech.
Dat gaan ze 100% zeker weten zien...
Ik heb geen idee of ze ook aangepaste wii's repareren?

Verwijderd

ixl85 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:49:
Ik heb geen idee of ze ook aangepaste wii's repareren?
not a chance in hell ;)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, das dus iets waar ik ook mee zit. Mn drive is er ineens mee gekapt 's nachts (herrie ineens) en sindsdien willen discs niet meer inlezen of stopt het spel er na n paar minuten mee met de melding dat er iets mis is met de disc. Probleem is dus dat ie gechipt is ;) Het ligt niet aan de chip iig. omdat ie kopieen wel gewoon pakt en bij originelen (ja, die heb ik ook) ook vast loopt. Herkent iemand het probleem :?

[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 08-01-2008 10:01 ]

• plofkip
Cartman! schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:01:
Hmm, das dus iets waar ik ook mee zit. Mn drive is er ineens mee gekapt 's nachts (herrie ineens) en sindsdien willen discs niet meer inlezen of stopt het spel er na n paar minuten mee met de melding dat er iets mis is met de disc. Probleem is dus dat ie gechipt is ;) Het ligt niet aan de chip iig. omdat ie kopieen wel gewoon pakt en bij originelen (ja, die heb ik ook) ook vast loopt. Herkent iemand het probleem :?
Schijnt dat WiiConnect24 3 dingen kan aantasten:
  • De CPU
  • De GPU
  • De DVD-drive
Ben bang dat je slachtoffer bent geworden van hetzelfde probleem.

Ik bel vandaag Nintendo om te vragen of ze dan een nieuwe Wii sturen of dat ze hem kunnen repareren, als ze hem kunnen repareren waag ik de gok denk ik wel...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SGD >> SPV ;)

Verder heb ik even je plaatjes vervangen door linkjes, deze zijn véél te groot in afmetingen en gewicht :o

• plofkip
TheZeroorez schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:36:
SGD >> SPV ;)

Verder heb ik even je plaatjes vervangen door linkjes, deze zijn véél te groot in afmetingen en gewicht :o
Oeps, zomaar in het verkeerde forum gepost :o :/
En die plaatjes had ik idd links van kunnen maken, sorry :>

Verwijderd

Mijn Wii begint ook rare verschijnselen te krijgen.

Als ik mijn Wii heb uitgezet blijft mijn blauwe cd disc lampje hele tijd vaag doen, dan gaat ie aan en dan weer langzaam uit. Het is net een dimlicht geworden....

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Das geen probleem, dan is je wii nog niet uit en staat ie op standby. Hou het knopje 5 sec ofzo tot het lampje rood wordt en probleem opgelost.

Verwijderd

MrVegeta schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:47:
Das geen probleem, dan is je wii nog niet uit en staat ie op standby. Hou het knopje 5 sec ofzo tot het lampje rood wordt en probleem opgelost.
Als ik mijn Wii al heb uitgezet, en 1 of 2 minuten later begint de lamp in een keer weer te branden... dus daar kan het niet aan liggen (heb hem dan ook niet op 24Connect staan ofzow)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:00:
[...]

Als ik mijn Wii al heb uitgezet, en 1 of 2 minuten later begint de lamp in een keer weer te branden... dus daar kan het niet aan liggen (heb hem dan ook niet op 24Connect staan ofzow)
Misschien heb je een bericht ontvangen. Bij mij doet hij dat alleen als ik een bericht heb gehad van iemand.

• plofkip
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 07:20:
[...]

Misschien heb je een bericht ontvangen. Bij mij doet hij dat alleen als ik een bericht heb gehad van iemand.
Dit gaat lekker in de richting van offtopic, maar om even te reageren: als WiiConnect24 uit staat is de optie van die disksleuf ook disabled.

Ontopic
Een collega van mij heeft voorheen bij een reparatiebedrijf gewerkt (electronica) en zei dat je aan de schroefjes niet 1-2-3 kan zien dat hij open is geweest.
Meestal zie je dat aan een 'seal', maar die zit er niet in...

Ik wil opzich het risico best nemen om hem op te sturen (qua 'open-geweest-zijn'), maar niet het risico lopen dat ik dan een andere (nieuwere) Wii krijg... :/ :X

• ixl85
FaNtJuH schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:39:
[...]

Dit gaat lekker in de richting van offtopic, maar om even te reageren: als WiiConnect24 uit staat is de optie van die disksleuf ook disabled.

Ontopic
Een collega van mij heeft voorheen bij een reparatiebedrijf gewerkt (electronica) en zei dat je aan de schroefjes niet 1-2-3 kan zien dat hij open is geweest.
Meestal zie je dat aan een 'seal', maar die zit er niet in...

Ik wil opzich het risico best nemen om hem op te sturen (qua 'open-geweest-zijn'), maar niet het risico lopen dat ik dan een andere (nieuwere) Wii krijg... :/ :X
Offtopic om jullie even te helpen:
Zet niet 24 connect uit, dan heb je geen weather en news channel meer.
Zet "standby connection" oid uit (staat er onder).
Dan doen je channels het wel maar is ie uit als je hem uit zet.

Over de schroeven: Als sommige langer zijn dan andere (wat wel eens is) kan je het wel zien.
Ik denk dat ze er wel op zullen letten.
Bij normale consumenten elektronica misschien niet want je kan geen mod-chips in je tv bouwen.
Denk wel dat the big N daar rekening mee houd.
En sowieso zien ze je chip als ze hem open gaan maken en dingen moeten vervangen. ;)

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:08

L01

Als ze dat ding open maken om te repareren en ze zien een chip zitten die niet van hun is kan jet het sowieso schudden.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zeg heren... Jullie weten dat het RMA/garantie sturen van gemodde consoles niet mag, en het verstoppen van die mod dus fraude is; iets dat zowel in NL als op GoT verboden is? ;)
ixl85 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:53:
[...]

Dat zeggen we min of meer toch, alleen niet zo direct ;)
Ja, maar het neigt in sommige postings al erg naar het 'haal hem er gewoon uit' ;)

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 09-01-2008 14:59 ]

• ixl85
TheZeroorez schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:45:
Zeg heren... Jullie weten dat het RMA/garantie sturen van gemodde consoles niet mag, en het verstoppen van die mod dus fraude is; iets dat zowel in NL als op GoT verboden is? ;)
Dat zeggen we min of meer toch, alleen niet zo direct ;)

• plofkip
Ja daarom wilde ik mijn eigen "temperatuurmeter" in de Wii er ook uit halen áls ik hem op zou sturen ;)

Heb een mailtje van big N terug:
Beste Nintendo-fan,

U kunt uw Wii ter reparatie aanbieden bij de technische dienst van Nintendo.

U kunt de Wii goed verpakt en voldoende gefrankeerd verzenden naar:

Nintendo Benelux B.V
t.a.v. Technische Dienst
Postbus 564
3430AN Nieuwegein

Vermeld in een bijgesloten briefje even uw naam, adres en duidelijke klachtomschrijving. Sluit in geval van garantie ook een kopie van uw aankoopbewijs bij.

Mocht uw reparatie buiten de garantie vallen, dan zullen wij na constatering van het probleem u een prijsopgave doen toekomen.

Voor meer informatie kunt u tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen met de Nintendo technische dienst op telefoonnummer: 030-6097166.

Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team

>>> mail 01/07/08 19:42 >>>

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb de Wii nu op twee tv’s aangesloten gehad:

1. Een normale 28” televisie

2. Een nieuwe Samsung 40” LCD televisie

Ik heb de Wii op de normale tv aangesloten gehad via de normale composiet ingang.

De Wii had ik ook via deze ingang aangesloten op mijn nieuwe tv, maar nu heb ik hem via component (480p) aangesloten.

Toch heb ik bij elk van deze gevallen het volgende probleem:

Ik heb een soort blokjes / ruis in beeld op sommige plekjes. Het beeld is verder enorm scherp en strak.

Ter verduidelijking heb ik 3 foto’s bijgevoegd om het probleem te illustreren (poging tot):

tn_07012008102.jpg

tn_07012008103.jpg

tn_07012008104.jpg

Kunnen jullie mij vertellen of dit een bekend probleem is, waardoor het veroorzaakt wordt en hoe ik het op kan lossen?

Met vriendelijke groet,

Stefan Kip
Vind het raar dat ze beginnen over garantieperiode, want dit is een design flaw van hun, right?

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FaNtJuH schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:35:
Ja daarom wilde ik mijn eigen "temperatuurmeter" in de Wii er ook uit halen áls ik hem op zou sturen ;)

Heb een mailtje van big N terug:

[...]

Vind het raar dat ze beginnen over garantieperiode, want dit is een design flaw van hun, right?
Lijkt mij gewoon een standaard reactie waar dit soort dingen altijd in staan(en met een rede). Maar ze hebben het niet over garantietermijn, maar gewoon over of het onder de garantie valt. (Misschien heb jij wel hele rare dingen met je Wii gedaan waardoor het defect niet onder de garantie valt.)

IMO: Als je je wii gemodchipt hebt valt je Wii niet meer onder de garantie. Nintendo heeft dit ook nadrukkelijk in hun garantiebepaling staan (apparaat mag neit open gemaakt). Je kan je modchip eruit halen (kan dat :? ) en dan opsturen, misschien geven ze garantie. Gaan zeuren dat je hem niet terug wilt sturen omdat er een chip in zit hoort niet op GoT (IMHO), want dat lijkt me toch echt je eigen probleem.

Dat zeg ik....

• plofkip
True, ik maak er ook geen probleem van, geef alleen aan dat ik geen nieuwe Wii zou willen...

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FaNtJuH schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:26:
True, ik maak er ook geen probleem van, geef alleen aan dat ik geen nieuwe Wii zou willen...
Anders laat je je zusje (ofzo) er een handtekening opzetten, en dan zeg je gewoon dat hij je heel dierbaar is want je hebt hem gekregen van een of andere sporter die niet bestaat :P En dat je hem graag terug wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Biobakker op 09-01-2008 16:34 ]

Dat zeg ik....

• plofkip
Biobakker schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:34:
[...]

Anders laat je je zusje (ofzo) er een handtekening opzetten, en dan zeg je gewoon dat hij je heel dierbaar is want je hebt hem gekregen van een of andere sporter die niet bestaat :P En dat je hem graag terug wilt.
Haha die is wel strak verzonnen, zoiets zou nog kunnen werken ook :P

Ik heb besloten hem niet op te sturen, de blokjes waren al niet super goed op te merken en nu ik dat 'standby internet' uit heb staan is het volgens mij ook iets minder geworden...

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Ik ga vandaag Nintendo maar weer eens bellen.

Was een van de eersten met een Wii (2 dagen voor launch) en die partij consoles had last van de grafische problemen waarover in dit topic wordt gesproken. Zonder problemen een nieuwe Wii gekregen overigens.

Een half jaar later was het echter weer raak (nu een vastlopende Wii), ook weer netjes vervangen.

En nu 1,5 jaar na de launch ben ik al weer aan de 4e console toe. Net als bij mijn eerste console komen er van die vreselijk irritante grafische glitches in beeld.

Ik ben overigens ontzettend zuinig op mijn spullen, dus aan mij ligt het zeker niet!
Pagina: 1