Toon posts:

Wel connectie, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk ben ik bij een kennis bezig geweest met het aanleggen van een draadloos netwerk tbv internet. Dit gaat om een Hetnet/Speedtouch combinatie met ingebouwde draadloze accespoint.

Nu is echter het probleem dat wanneer ik een connectie probeer te maken met zijn PC (onderhand 5 weken oud) dat deze wel connectie maakt, maar bij het internetten geen webpagina's inlaad. Soms word www.google.nl wel met grote moeite ingeladen, echter wanneer ik dan een andere site probeer, laat het systeem het afweten.

Daarintegen connect mijn eigen laptop wel moeiteloos en kan ik daar zonder problemen mee internetten op hetzelfde draadloze netwerk. Ook wanneer ik de PC van mijn kennis bedraad aansluit levert internet geen problemen op. Maar omdat deze kennis graag gebruik maakt van een draadloze aansluiting en geen kabels door zijn huis wil laten lopen, ben ik ten einde raad.

Onderstaande zaken heb ik daarin al (zonder succes) geprobeerd:

1) Speedtouch zonder beveiliging
2) Speedtouch met WEP beveiliging
3) Speedtouch met WPA beveiliging
4) PC met Speedtouch USB wireless stick
5) PC met Linksys USB wireless stick
6) PC met vaste IP settings
7) PC met vaste DNS settings
8) Wireless configuratie vereenvoudigd tot alleen "TCP/IP" en "Client voor Microsoft-netwerken"
9) Linksys accespoint aangesloten op de Speedtouch
10) Firefox naast IExplorer 7
11) IExplorer opnieuw geinstalleerd
12) 2 maal herinstallatie Windows XP
13) Firewalls (Windows en Norton) uitgeschakeld
14) AV uitgeschakeld (Norton)

Iemand sugesties?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
wat voor ip krijgt de pc?

gebruik je een virusscanner.of firewall?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je niet iets als Ethereal (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten) tegen de WLAN-adapter laten babbelen. Kan je in ieder geval zien of er requests van/naar het kaart ook daadwerkelijk door de lucht naar Speedtouch gaan enzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-03 16:44

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ook zou ik kijken, of je wel alle ip gegevens goed krijgt.
Dus bijvoorbeeld met een ipconfig /all kijken (windows) in een dos box, of dmv nslookup kijken of je dns wel te resolven is/ werkt. Het zou kunnen dat de google die je ziet gewoon uit de cache komt.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Vergelijk (inderdaad) de IP configuratie van jouw systeem met zijn systeem. Desnoods plaats je de ipconfig /all van beide systemen hier, zodat wij (wel) nuttige info hebben.

Verder (maar dat kan je ook zelf in elk Internet probleem gerelateerd topic) is het handig om een ping en een tracert (naar bijvoorbeeld tweakers.net) van het falende systeem hier te posten. Anders blijft het gissen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb het systeem inmiddels mee naar huis genomen en ga dit systeem van het weekend op mijn eigen netwerk testen. Ook ga ik dan de IP adressen/DNS gegevens nogmaals checken.

Maar wat ik niet snap is dat dezelfde PC het wel bedraad doet zonder problemen (IP en DNS zijn daarin dan ook goed, anders zou het niet werken) en de Laptop het probleemloos doet op het draadloze netwerk. Zou de USB naar wireless vertaling hierin problemen kunnen veroorzaken?

Na het weekend post ik mij bevindingen.
Pagina: 1