Recentelijk ben ik bij een kennis bezig geweest met het aanleggen van een draadloos netwerk tbv internet. Dit gaat om een Hetnet/Speedtouch combinatie met ingebouwde draadloze accespoint.
Nu is echter het probleem dat wanneer ik een connectie probeer te maken met zijn PC (onderhand 5 weken oud) dat deze wel connectie maakt, maar bij het internetten geen webpagina's inlaad. Soms word www.google.nl wel met grote moeite ingeladen, echter wanneer ik dan een andere site probeer, laat het systeem het afweten.
Daarintegen connect mijn eigen laptop wel moeiteloos en kan ik daar zonder problemen mee internetten op hetzelfde draadloze netwerk. Ook wanneer ik de PC van mijn kennis bedraad aansluit levert internet geen problemen op. Maar omdat deze kennis graag gebruik maakt van een draadloze aansluiting en geen kabels door zijn huis wil laten lopen, ben ik ten einde raad.
Onderstaande zaken heb ik daarin al (zonder succes) geprobeerd:
1) Speedtouch zonder beveiliging
2) Speedtouch met WEP beveiliging
3) Speedtouch met WPA beveiliging
4) PC met Speedtouch USB wireless stick
5) PC met Linksys USB wireless stick
6) PC met vaste IP settings
7) PC met vaste DNS settings
Wireless configuratie vereenvoudigd tot alleen "TCP/IP" en "Client voor Microsoft-netwerken"
9) Linksys accespoint aangesloten op de Speedtouch
10) Firefox naast IExplorer 7
11) IExplorer opnieuw geinstalleerd
12) 2 maal herinstallatie Windows XP
13) Firewalls (Windows en Norton) uitgeschakeld
14) AV uitgeschakeld (Norton)
Iemand sugesties?
Nu is echter het probleem dat wanneer ik een connectie probeer te maken met zijn PC (onderhand 5 weken oud) dat deze wel connectie maakt, maar bij het internetten geen webpagina's inlaad. Soms word www.google.nl wel met grote moeite ingeladen, echter wanneer ik dan een andere site probeer, laat het systeem het afweten.
Daarintegen connect mijn eigen laptop wel moeiteloos en kan ik daar zonder problemen mee internetten op hetzelfde draadloze netwerk. Ook wanneer ik de PC van mijn kennis bedraad aansluit levert internet geen problemen op. Maar omdat deze kennis graag gebruik maakt van een draadloze aansluiting en geen kabels door zijn huis wil laten lopen, ben ik ten einde raad.
Onderstaande zaken heb ik daarin al (zonder succes) geprobeerd:
1) Speedtouch zonder beveiliging
2) Speedtouch met WEP beveiliging
3) Speedtouch met WPA beveiliging
4) PC met Speedtouch USB wireless stick
5) PC met Linksys USB wireless stick
6) PC met vaste IP settings
7) PC met vaste DNS settings
9) Linksys accespoint aangesloten op de Speedtouch
10) Firefox naast IExplorer 7
11) IExplorer opnieuw geinstalleerd
12) 2 maal herinstallatie Windows XP