Ik heb een PC die ik als mediacenter wil gebruiken bijna volledig klaar. De volgende stap is de harddisk vervangen door een compactflash kaartje. Maar ik wil op dat kaartje zo weinig mogelijk schrijven (los van de vraag of dat kwaad kan of niet). Daarom heb ik al de tijdelijke directories als tmpfs aangemaakt, staat er bij elk filesysteem noatime en zijn alle logs die ik terugvind gedisabled of verwijzen ze naar een tmpfs directory.
Maar toch hoor ik de kop van de harddisk minstens 1 keer per minuut bewegen. Ik vind in de opvolging van processen geen vreemde processen, ik zie geen open files. Kortom, ik weet absoluut niet wat ik moet doen om die HD zijn kop te laten (stil) houden.
Wat draait er voor de rest: WICD, MPD, GMPC. Maar zelfs met deze toepassingen gestopt schudt die HD af en toe zijn kop.
Suggesties om die kop stil te houden?
Maar toch hoor ik de kop van de harddisk minstens 1 keer per minuut bewegen. Ik vind in de opvolging van processen geen vreemde processen, ik zie geen open files. Kortom, ik weet absoluut niet wat ik moet doen om die HD zijn kop te laten (stil) houden.
Wat draait er voor de rest: WICD, MPD, GMPC. Maar zelfs met deze toepassingen gestopt schudt die HD af en toe zijn kop.
Suggesties om die kop stil te houden?
One Buck Music keeps the vibes