Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SQL] Verwijderen van record

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier met daarop een combobox met aanwezige rangen. Ernaast zit een knop genaamd 'Creëer Rang" met de volgende code daarachter:

code:
1
2
3
Private Sub NieuweRang_Click()
    DoCmd.OpenForm "frmNieuweRang", , , , acFormAdd
End Sub

Deze werkt naar behoren, alleen er zit ook een knop 'Verwijder Rang' op het formulier, maar ik krijg deze niet werken, Ik had het met een ingesloten macro gedaan maar dat werkt niet, is er ook zo'n stukje code te bedenken daarvoor?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik had het met een ingesloten macro gedaan maar dat werkt niet,
Wat is de code die gegenereert werd en welke foutmelding krijg je precies? ;) Zonder dat jij precies verteld wat je hebt (dus iets meer over je datamodel) en wat je precies aan het doen bent en hebt geprobeerd, wordt het wel heel lastig om
...ook zo'n stukje code te bedenken daarvoor?
;)

Het lijkt erop dat je VBA aan 't programmeren bent in MS Access?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad VBA in Access, wat je met 'code die gegenereert werd' bedoelt weet ik niet (zal vast dom zijn;)), en het probleem is dat er geen foutmelding wordt gegeven. Ik heb op dit moment gewoon een knop aangemaakt met de wizard, die records verwijderd bij het klikken er op.

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:21
wees wat duidelijker, dan kan je wss geholpen worden

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:40:
Ik gebruik inderdaad VBA in Access, wat je met 'code die gegenereert werd' bedoelt weet ik niet (zal vast dom zijn;)), en het probleem is dat er geen foutmelding wordt gegeven. Ik heb op dit moment gewoon een knop aangemaakt met de wizard, die records verwijderd bij het klikken er op.
Dus je hebt een knop? Je kan ten eerste toch de code (die automagisch wordt gegenereerd) even laten zien (of nog beter: zelf bekijken ;)). Daarnaast vraag ik me meteen af of die button nou wel of niet werkt? En zo ja als hij niet werkt, waarom niet. Heb je de code al gedebugged om te kijken waar het precies fout gaat?

Lees even rustig het volgende door: Programming Beleid en voornamelijk ook dit deel Programming FAQ - Algemeen.

We verwachten namelijk een klein beetje meer zelf inzet ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
Aan scriptrequests (wat dit topic is), doen we eigenlijk niet ....
Verder heeft dit eigenlijk ook niets met 'programmeren' te maken; VBA / Access specifieke dingen horen eerder thuis in office-systemen.

(Wat BtM al zegt: naast het feit dat we geen scriptrequests toelaten, laten we dergelijke topicstarts ook niet toe. :) We wensen toch een beetje meer inzet van jou als topicstarter. Gewoon, ff aantonen wat je al geprobeerd hebt, zelf eerst eens eea debuggen / uitproberen, en als het dan nog niet lukt, een duidelijk topic openen die min of meer aan de PRG Quickstart voldoet).

[ Voor 53% gewijzigd door whoami op 07-01-2008 22:57 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.