Toon posts:

IDE Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is mn IDE Controller defect. Deze gebruik ik alleen maar voor Brander en DVD Speler, is dit te repareren? en als ik mijn Brander en Speler nu door SATA versie vervang kan het kwaad dat mijn IDE controller dan kapot is? of vallen er na een tijdje meer functies van mobo uit?

Hier mijn PC
A8N-SLI SE mobo (socket 939)
AMD Atlhon X2 4200+
Sapphire ATI Radeon x1950pro
1x 250 gb maxtor
1x 320 gb samsung
350 watt voeding

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zelf een controller repareren gaat je naar alle waarschijnlijkheid niet lukken. Je zou hem wel nog voor de zekerheid even kunnen testen met één andere CD of HD of DVD.

Mijn alziend oog kan niet vanaf hier zien of er méér stuk is of gaat. Maar alles kan of gaat stuk op termijn. Dat kan wel versneld worden met een hamer. (kortom, dat kan geen mens zeggen).

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heb met andere apparaten getest en 90% zeker dat deze kapot is. Eigenlijk mijn vraag is

Door dat IDE controller kapot is, is de kans dan groter dat de rest volgt?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja/Nee/Misschien (doorhalen wat niet gewenst is)

Nog steeds geldt dat je dat niet van te voren kunt zeggen, het is wel een teken aan de wand.

ARME AOW’er

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Wat is de reden dat je denkt dat de controller kapot zou zijn? Werken de apparaten helemaal niet of langzaam of iets anders misschien? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Ik heb bij laptops wel gezien dat de IDEcontroller kapot was. Als je garantie hebt, gewoon inruilen, en anders gewoon het beste er van hopen als je met SATA gewoon verder kan werken.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:40:
Wat is de reden dat je denkt dat de controller kapot zou zijn? Werken de apparaten helemaal niet of langzaam of iets anders misschien? :)
Denk ESD, ik heb net nieuwe chipset koeler er opgezet waar hele mobo er voor uit moest. En ze werken helemaal niet meer de bios detecteerd niks meer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit is wel een erg summiere topicstart. We verwachten dat je zelf op zoek gaat voordat je vragen hier gaat stellen - en dat uit je topicstart blijkt waar/wat je gezocht hebt. Ik lees hier niets terug daarvan, ook niets van exact waaruit jij je conclusies over de IDE controller trekt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.