Toon posts:

[XP] Inlog/Installatieprobleem op Netvista PC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een tijdje geleden 5 computers gekocht voor zijn bedrijf: IBM NetVista P4 1.8Ghz s478. Deze heeft hij gekocht via een kennis (ik dacht een netwerkbeheerder) die ze een beetje heeft gepimpt (+256mb ram en wifi en windows installatie: on second thought kon ik het net zo goed doen, maargoed -.-).
Nou was ik zaterdag op een van die dingen en er kwam een windows melding dat SP2 was gedownload en geinstalleerd kon worden. Verbaasd over het feit dat dat er nog niet op zat wilde ik het installeren, maar de computer kwam niet door de wga. Ik vond dat al verdacht, maar veranderde de license reg (ik geloof dat ik niet op GoT hierover mag praten, maar hier ga ik niet verder in en vraag ook neits hierover) om erdoor te komen. Dit lukte en sp2 installeerde goed, alleen na het opstarten kan ik niet inloggen. De errorcode is 0x8000405 'Er is een probleem waardoor Windows de licentie niet nauwkeurig kan controleren.'
Nou staat er niet zo veel belangrijks op de computer dus ik heb besloten om te formatteren.
Nou zie ik net dat er een sticker op de kast vast zit geplakt met een licentiecode, en dat terwijl hij eerst niet door de wga wilde: dus hier klopt duidelijk iets niet.

Maar apart from that: Het schijnt dat de computer geen signaal door de toetsenbord geeft bij het opstarten. Ik kan niets intoetsen totdat de windows inlogbeeld komt. Er is geen postscreen oid, alleen een IBM opstartscherm waar staat 'Druk Enter om normale opstart te onderbreken' (Enter doet niets), na een paar seconden 3 x zwart beeld en dan Windows opstart.
Als ik de windows CD erin doe komt er een scherm met 'Druk op een toets als u vanaf CD wilt opstarten'. Je raadt het al: dit kan niet.
Mijn vragen zijn dus:

1) Kan ik op de een of andere manier de errorcode omzeilen (ik vraag niet om een illegaal manier hier)? (Safe mode lukt niet; kan geen F8 drukken bij opstart).
2) Kan ik zonder reinstall nieuwe keycode invoeren?
3) Hoe kan ik het probleem met de toetsenbord oplossen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:43:
1) Kan ik op de een of andere manier de errorcode omzeilen (ik vraag niet om een illegaal manier hier)? (Safe mode lukt niet; kan geen F8 drukken bij opstart).
Hiervoor zal je toch in je BIOS moeten kijken - alleen vertel je er niet bij of je een USB of PS/2 keyboard geprobeerd hebt.
Daar heeft Microsoft een scripttool voor.
Zie 1.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Extern USB toetsenbordje proberen ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Gebruik een PS2 toetsenbord. werkt altijd.

als je een PS2 toetsenbord heb probeer dan even savemodus. en als er niet bijzonders op de PC staat wat je al melde in je topic. dan installeer je hem opnieuw met die code.

PS2 toetsenbord kopen en aansluiten. of idd in de bios wat omzetten.
toch raad ik je aan om gewoon een PS2 toetsenbord te kopen. Kost maar 6 euro ofzo en komt altijd van pas bij dit soort dingen!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat had ik gemeend om te posten maar ben vergeten zo te zien.

Ik heb drie aparte PS/2 toetsenborden geprobeerd -.-
Ze hebben daar geen USB toetsenbord, maar misschien dat dat wel lukt met een converter (die moet ik ergens thuis hebben liggen..). Als dat niet lukt, wat kan ik dan doen?

Verwijderd

met die pc onder je armen naar een flat lopen, met de lift omhoog en pc naar benede gooien..
j/k

Uhmm, Nee dan zou ik het niet meer weten. Misschien nog even in de bios rond kijken of je wat vind hier over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:30:
met die pc onder je armen naar een flat lopen, met de lift omhoog en pc naar benede gooien..
j/k

Uhmm, Nee dan zou ik het niet meer weten. Misschien nog even in de bios rond kijken of je wat vind hier over.
Kan niet in bios :) Drukken op Del lukt niet.
Kan ook geen safe mode omdat F8 ook niet lukt.
(Ik denk dat het signaaltje naar de toetsenbord pas ingaat bij opstart Windows).

Verwijderd

Tsja das waar, Nu weet ik het echt niet meer.
Misschien:

- Bios Reset
- USB => PS/2 poorten vervormer.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je gebruikt een PS2 toetsenbord en dat werkt niet ? Klinkt idioot, maar heb je wel de juiste poort (groen) gebruikt ? En kan je dan geen USB toetsenbord aansluiten op een USB poort ?

En installeer gewoon opnieuw...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

installeren gaat dus ook niet... ROFL!!

Je moet van de CD opstarten maar daarvoor meot je wel op de ''Key'' Drukken..

Heb je verschillende PS2 toetsenborden geprobeert? Want anders denk ik dat je PS2 poort kapot is..

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:11:
Je gebruikt een PS2 toetsenbord en dat werkt niet ? Klinkt idioot, maar heb je wel de juiste poort (groen) gebruikt ? En kan je dan geen USB toetsenbord aansluiten op een USB poort ?

En installeer gewoon opnieuw...
Tobo is paars :9~
Tobo doet het wel, maar alleen in windows inlog pagina.
Ik heb al drie verschillende toetsenborden geprobeerd (eentje standaard, eentje andere, maar zelfde type en eentje andere type).

Ik kan dus niets intikken voordat ik in de inlogscreen kom.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

dus je kan wel inloggen, zou je moederbord drivers voor ps/2 opnieuw installeren misschien werkt dat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:23:
dus je kan wel inloggen, zou je moederbord drivers voor ps/2 opnieuw installeren misschien werkt dat.
Nope daar gaat het om; ik kan niet inloggen omdat de licentie niet goed kan worden gecontroleerd en ik kan nergens anders dan in de inlogscreen iets intypen...

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-05 21:18
uuh.. bios flashen met de jumper op het moederbord.
Hierdoor zou je een schone bios zonder passwords of whatever moeten krijgen.

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Paulusbrand op 10-01-2008 15:55 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:13:
[...]

(Ik denk dat het signaaltje naar de toetsenbord pas ingaat bij opstart Windows).
Maar dan heb je een hardwarematig probleem wat wij niet voor je kunnen oplossen.

Die Netvista's met een P4 1.8 zijn waarschijnlijk nog Willamettes, met het typenummer op de kast moet je wel het één en ander bij IBM/Lenovo kunnen vinden.
Toetsenbord hoort gewoon te werken namelijk, dat heeft niks met Windows van doen (en een Netvista vreet elk PS/2 toetsenbord normaliter).

Ik ga je topic toch verplaatsen naar [PMG], maar zoek alvast de relevante gegevens op.

offtopic:
Als ik zo mag gokken heeft die kennis er een VLK met een geblokkeerde key erop gezet - daardoor is na het installeren van SP2 je licentie geblokkeerd.
Maar dat heeft niks te maken met je BIOS, daar hoor je gewoon in te kunnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

offtopic:
Nofi: maar u vader wou er toen goedkoop vanaf komen, goedkoop is duurkoop, want nu moet ge er achter gaan vissen, hij mag blij zijn dat gij er moeite voor doet, anders zou hij wel eens een gepeperde rekening gepresenteerd kunnen krijgen

Bel naar IBM?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 16:09

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:13:
[...]

Volgens mij moet je bij die IBM's niet op DEL maar op F1 drukken...

We do what we must because we can.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
ResuCigam schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:10:
[...]

Volgens mij moet je bij die IBM's niet op DEL maar op F1 drukken...
Correct! 8)
Pagina: 1