Grappig, ik zat me net af te vragen of jij wel enig realistisch besef had... Of dat het enkel maar theoretisch geneuzel was. ( niet bedoeld als flame, lees de rest van de post )
Natuurlijk zorgen we ervoor dat onze sites nu in IE werken, en ja dan gaat de well-formed-maar-brakker-renderer-patched XHTML dus "gewoon" als text/html de deur uit. Duh.
Dus feitelijk presenteer je geen html en ook geen xhtml aan IE?
Je produceert gewoon een tag-soup en hoopt dat IE er wijs uit kan worden, dat is zo ongeveer het grootste probleem met xhtml. Of je zou momenteel 2 ontwikkeltrajecten hebben ( html voor IE en xhtml voor de rest ) of je presenteert enkel maar een tag-soup.
En tegen de tijd dat de browsers er eindelijk ook eens klaar voor zijn hebben wij alles al klaar om pure, nette XHTML te serveren.
En tot die tijd serveer je gewoon een allegaartje aan het grootste gedeelte van de webusers...
Je bent misschien klaar voor de toekomst, maar nu produceer je "rommel" volgens geen enkele standaard.
Dus ja, XHTML is beter/flexibeler, nee hard-core XHTML is nu nog geen optie, maar je kunt je er al op voorbereiden (XHTML genereren die ook door HTML-parsers gesnapt wordt) ook al heeft het *nu* weinig voordelen boven HTML.
Tja, als ICT'er ben ik dan iets rechtlijniger, of ik produceer html of ik produceer xhtml.
Zolang IE geen xhtml accepteert vind ik het een mooi ideaal maar praktisch niet uitvoerbaar. Als IE het al zou gaan accepteren dan komen er weer additionele problemen om de hoek kijken ( zoals copy/paste fixes etc ).
Oftewel, ik snap je theoretische punt maar praktisch vind ik het niet.