Toon posts:

Configuratiescherm error

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
(Ik hoop dat ik dit topic in het juiste subforum plaats.)

Nadat ik Windows XP Home Edition opnieuw heb geïnstalleerd, heb ik een vreemd probleem met mijn configuratiescherm. Als ik die wil openen, krijg ik de volgende foutmelding:

"Er is een fout opgetreden tijdens het werken met bestand C:\WINDOWS\system32\igfxcpl.cpl van het Configuratiescherm."

Als ik vervolgens een aantal keer op OK klik (de melding komt een stuk of 8 keer terug), krijg ik overigens uiteindelijk wel het configuratiescherm te zien. Maar het blijft een vervelende fout natuurlijk.

Nu ben ik geen whizzkid, maar ook geen totale dummy. Daarom heb ik uitvoerig op Google naar een oplossing gezocht. Die kan ik echter maar niet vinden. Is er hier iemand die mij kan helpen?

Mvg,

Ben van der Eijk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 18:38 . Reden: toevoeging stukje info ]

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Volgens mij staat je topic niet in het juiste subforum en is het ook tegen het beleid op GoT en zal het dus spoedig gesloten worden, maar op basis van de bestandsnaam gok ik dat je een Intel grafische kaart hebt. Wellicht de drivers daarvan verwijderen en opnieuw installeren?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Wat heb je wel gevonden dan wat niet lukte? Iets meer input zou wel makkelijk zijn want dit is wel een heel open vraag.
Google leert me in ieder geval wel dat het bestand een control panel-file is van Intel Graphics-drivers.. Probeer die dus eens opnieuw te installeren?

En je mag dan wel hopen dat dit het juiste subforum is; dat is het natuurlijk niet. Het Configuratiescherm heeft toch niets met PMG te maken? Dit is duidelijk een softwarematig probleem en hoort dus in Windows Clients.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd die drivers opnieuw te installeren, maar dat accepteert de computer niet..

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:44:
Ik heb al geprobeerd die drivers opnieuw te installeren, maar dat accepteert de computer niet..
Daar heb ik nog nooit van gehoord.. Hoezo "accepteert de computer [dat] niet"? Wat voor melding geeft 'ie dan?

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende bestand heb ik gedownload:

http://downloadcenter.int...20Home%20Edition&lang=eng

Ik heb namelijk een Mobile Intel(R) 915GM/GMS 910GML Express. Bij de installatie krijg ik echter de volgende foutmelding:

"Het stuurprogramma dat wordt geïnstalleerd, is niet gevalideerd voor deze computer. Vraag de fabrikant van de computer om het juiste stuurprogramma. Het installatieprogramma wordt afgesloten."

Zojuist heb ik iets gevonden, wat wellicht van grote waarde kan zijn. Ik heb naar igfxcpl.cpl gezocht op mijn computer en 3 dergelijke bestanden gevonden:

- C:\WINDOWS\system32\igfxcpl
- C:\swsetup\SP29343\Win2000\igfxcpl
- C:\WINDOWS\dell\onboard\IGFXCPL

Misschien is drie van die bestanden iets te veel van het goede? En waarom is er eentje in hoofdletters?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand van het PCHelper.nl Forum heeft het al opgelost. Blijkbaar hebben zij er meer verstand van ;) Hier kan een slotje op!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 20:06 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:06:
Iemand van het PCHelper.nl Forum heeft het al opgelost. Blijkbaar hebben zij er meer verstand van ;)
Blijkbaar verwachten we hier gewoon meer van je ;)

Homey — Critics are those without skills to create.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:06:
Iemand van het PCHelper.nl Forum heeft het al opgelost. Blijkbaar hebben zij er meer verstand van ;) Hier kan een slotje op!
Ten eerste gaat er nooit een slotje op opgeloste vraagstukken. En daarnaast is het misschien voor andere mensen wel zo handig als je dan toch de oplossing ook hier plaatst. Het beste nog in de topicstart met een kopje 'oplossing' erboven. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Er gaat nooit een slotje op opgeloste kwesties, wel op topics die in totaal het verkeerde subforum geplaatst worden waarbij de topicstarter het beleid ter plekke (volledige specs geven bijvoorbeeld) volstrekt genegeerd heeft :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.