Tips? goedkope laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Eerlijk is eerlijk: ik heb dit topic gecopieerd uit het "[BBG] Studenten notebook zomer 2007" topic, wat klaarblijkelijk dood is. Hopelijk wordt het niet meteen gesloten.

Hallo,

mijn vriendin zoekt een eenvoudige laptop voor in huis. Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in het laptopwereldje, dus hoopte dat ik wat advies zou kunnen krijgen. Ja, ik heb zelf al gezocht op (m.n. in dit topic), maar het valt me op dat de laptops die hier aan bod komen in het algemeen wat duurder zijn dan wat mijn vriendin zoekt (zij is niet echt een Tweaker :)).

Haar eisen:
-max €500,- maar liever rond de 350-400,-
-Moet snel kunnen opstarten
-Wordt gebruikt voor internetten en emailen
-Moet draadloos kunnen internetten

Nou zijn deze laatste twee punten denk ik niet echt van belang omdat je dit met elke lapotop wel kan. Dan komt het denk ik nog neer op het volgende wat is een betrouwbare, stevig gebouwde (maar toch lichte), snelle laptop voor rond de 400,-? Welke geeft de meeste bang for the buck?

Alvast bedankt voor reacties!

edit: Liefst met zo weinig mogelijk bundled software (scheelt weer geld!)

[ Voor 4% gewijzigd door tbenschop2 op 07-01-2008 18:39 ]

Verwijderd

Nog niet op het briljante idee gekomen om op bijv. http://www.marktplaats.nl te kijken?

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-01 15:45
Ga voor een Packard Bell Easynote MZ36-u-086
Komt 500 euro en dat is echt de beste dat je kunt vinden met een T2080, 1GB en 160 GB

Anders moet je eens 2de hands kijken maar denk niet dat je een laptop voor 350-400 euro nieuw in de winkel kunt vinden

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

we_are_borg

You will Comply

tbenschop2 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:24:
Eerlijk is eerlijk: ik heb dit topic gecopieerd uit het "[BBG] Studenten notebook zomer 2007" topic, wat klaarblijkelijk dood is. Hopelijk wordt het niet meteen gesloten.

Hallo,

mijn vriendin zoekt een eenvoudige laptop voor in huis. Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in het laptopwereldje, dus hoopte dat ik wat advies zou kunnen krijgen. Ja, ik heb zelf al gezocht op (m.n. in dit topic), maar het valt me op dat de laptops die hier aan bod komen in het algemeen wat duurder zijn dan wat mijn vriendin zoekt (zij is niet echt een Tweaker :)).

Haar eisen:
-max €500,- maar liever rond de 350-400,-
-Moet snel kunnen opstarten
-Wordt gebruikt voor internetten en emailen
-Moet draadloos kunnen internetten

Nou zijn deze laatste twee punten denk ik niet echt van belang omdat je dit met elke lapotop wel kan. Dan komt het denk ik nog neer op het volgende wat is een betrouwbare, stevig gebouwde (maar toch lichte), snelle laptop voor rond de 400,-?

Alvast bedankt voor reacties!

edit: Liefst zonder OS, dan zet ik er zelf wel XP op (scheelt weer geld!)
Heb je hier al gekeken http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0 is tussen de 200 en 500 euro.

Misschien is dit wat https://www.dynabyte.nl/article.php?tc=tweakers&xi=23231

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Bedankt voor de reacties!

@Guido: Helaas staat er op Marktplaats niet bij wat de relatieve waarde van een laptop is... :)
@Mudi: Dit soort reacties zoek ik. Dank. Iemand een soortgelijke tip voor een laptop van rond de 400,-?
@We are Borg: Dank, maar ik hoop met dit topic juist wat tips te krijgen: de meeste bang for the buck! (en niet gewoon de goedkoopste).

• Mudi
tbenschop2 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:38:
Bedankt voor de reacties!

@Guido: Helaas staat er op Marktplaats niet bij wat de relatieve waarde van een laptop is... :)
@Mudi: Dit soort reacties zoek ik. Dank. Iemand een soortgelijke tip voor een laptop van rond de 400,-?
@We are Borg: Dank, maar ik hoop met dit topic juist wat tips te krijgen: de meeste bang for the buck! (en niet gewoon de goedkoopste).
Ik zeg toch, je kunt geen laptop voor 400 euro in de winkel vinden (kom niet af met ene met minimale spec want dat zoekt hij niet). Zet dan zelf als geschenk aan je vriendin die 100 euro bij en schaf je die packerd bell. Betere voor goedkoper vinden is onmogelijk.
Trouwens zoek een laptop die rond de 700-800 komt op dit moment en kijk hoeveel die komt op marktplaats. Ben zeker van dat je een geschikte 2de handse kunt vinden.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
bij de Makro is er nu 1 voor 400 ee ex. Moet je wel pasje hebben of een via via regelen.

no comment

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
tbenschop2 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:24:
Dan komt het denk ik nog neer op het volgende wat is een betrouwbare, stevig gebouwde (maar toch lichte), snelle laptop voor rond de 400,-? Welke geeft de meeste bang for the buck?
Dingen die totaal niet samen gaan. Voor 450-500 heb je een budget laptop met een korte garantie, goedkope onderdelen en de traagste troep. Met wat geluk kun je nog ergens een Asus X50/X51 halen voor 500 euro. Voor echt licht spul moet je toch een veel hoger budget hebben. Dit is allemaal 15,4" laptops, past exact in een schooltas :+.

pricewatch: Asus X51R-AG101A
Is een optie, misschien dat je nog 1 kan krijgen met dualcore ook. Ik denk zo ongeveer de enige laptop die dan toch nog in de buurt van je wensen komt. Zelf dat model in handen gehad en net als mijn eigen Asus laptops degelijk (veel beter dan PackardBell en Acer wat mij betreft) en standaard 2 jaar hele goede garantie/service.

Verder is de Asus EEE PC misschien een optie als die echt compact moet zijn. Maar je budget is echt aan de krappe kant! Laptops zijn tegenwoordig goedkoop, maar voor dit budget mag je niks meer verwachten dan een laptop.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 18:25

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kijk ook eens naar de tweedehands markt als dit je favoriete prijzen zijn.
Als je wat basiskennis van hardware hebt kun je daar mogelijk ook nog wel eens wat leuks uit halen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mudi
GENETX schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:49:
[...]

Dingen die totaal niet samen gaan. Voor 450-500 heb je een budget laptop met een korte garantie, goedkope onderdelen en de traagste troep. Met wat geluk kun je nog ergens een Asus X50/X51 halen voor 500 euro. Voor echt licht spul moet je toch een veel hoger budget hebben. Dit is allemaal 15,4" laptops, past exact in een schooltas :+.

pricewatch: Asus X51R-AG101A
Is een optie, misschien dat je nog 1 kan krijgen met dualcore ook. Ik denk zo ongeveer de enige laptop die dan toch nog in de buurt van je wensen komt. Zelf dat model in handen gehad en net als mijn eigen Asus laptops degelijk (veel beter dan PackardBell en Acer wat mij betreft) en standaard 2 jaar hele goede garantie/service.

Verder is de Asus EEE PC misschien een optie als die echt compact moet zijn. Maar je budget is echt aan de krappe kant! Laptops zijn tegenwoordig goedkoop, maar voor dit budget mag je niks meer verwachten dan een laptop.
Zoals ik al zei, hij kan beter voor de PackerdBell gaan
http://tweakers.net/price...-easynote-mz36-u-086.html
Heeft een dualcore, 1gb en 160GB. Beter kun je niet vinden denk ik

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-01 20:34
Zo heb ik laatst een zgan 1,3 GHz Dell laptop gekocht, voor 12 euro een 1,6GHz cpu erin gezet en 1GB DDR Optimem erin gedaan waardoor het totaal op 1,25GB komt. Minipci netwerk kaartje gekocht (ook 2e hands). Systeem heeft verder een 40GB HD en CDRW/DVD combodrive. Voor 240 euro was ik klaar, windows 2000 prof. geinstalleerd en het systeem draait werkelijk als een zonnetje.

Ik ben er van overtuigd dat er meer koopjes te vinden zijn, even zoeken dus.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Ik zou wel voor een nieuw toestel gaan. Misschien eens de lokale aanbiedingen in de gaten houden van de Aldi/Lidl/andere zaken.
Dikwijls schuiven er daar ook laptops rond de 500 euro.

[ Voor 0% gewijzigd door W3lta op 07-01-2008 19:06 . Reden: typo ]

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Verwijderd

http://samenkopen.net/topic/85286/238303 misschien is dit wat voor jouw?

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Probeer dit eens http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Gebruik hierbij nog eens een aantal couponnen die op internet/forum te vinden zijn en je bent geheid goedkoper uit dan 500 euro.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Nog niet genoemd volgens mij, pak een goedkope tweede hands IBM. zijn stevig,

http://computers.tweedeha...1-5ghz-512mb-35gb-dv.html

zo iets.zit alles al op wat je wilt

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01 01:50

Koppensneller

winterrrrrr

Saab schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:44:
Nog niet genoemd volgens mij, pak een goedkope tweede hands IBM. zijn stevig,

http://computers.tweedeha...1-5ghz-512mb-35gb-dv.html

zo iets.zit alles al op wat je wilt
Alleen de k en l toetsen doen het niet, dus als je niet zo handig bent of geen zin hebt om dat te gaan fixen moet je deze laten schieten denk ik.

Verwijderd

PCMedic schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:36:
Probeer dit eens http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Gebruik hierbij nog eens een aantal couponnen die op internet/forum te vinden zijn en je bent geheid goedkoper uit dan 500 euro.
Sweet Dreams 8)7

Een nieuwe laptop is gewoon €500 inclusief btw. Dan wacht je tog een maandje en koop je er een van €500.. voor 400 heb je gewoon niets nieuws.. of zoon raar ding van Asus. Maar om dat een laptop te noemen..

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:43

InSanex

serenity now!

Is de laptop vooral voor thuis, of moet die ook tegen een stootje kunnen ?
Besef dat 2e hands laptops behoorlijk aan de prijs zijn, vergeleken met nieuwe.
Bedenk ook, dat als je een laptop bij Lidl/kruidvat e.d koopt, je vriendin altijd bij jou komt als er iets is (als je samenwoont geen probleem natuurlijk :) )
Verder zijn die laptops vaak helemaal niet zo'n superdeal als de mensen die ze (ver)kopen graag mogen denken, en loont het om eens goed rond te kijken.
Vraag dan eens bij een dynabite, mycom of wat er ook bij je in de buurt zit of ze iets hebben staan wat bijvoorbeeld een op=op model is, of (als je er geen probleem mee hebt) een demo model is, dan moet een korting van tussen de 3 en de 8% zeker mogelijk zijn.
Let bij het demo model op, dat ze niet op display staan met de accu erin, tip for on the road zegmaar :)

Het weer in Halfweg

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-01 12:33
bestel een vostro 1000. Voor 420 euro heb je dan een amd dualcore op 1,8 ghz, 80 gig harde schijf, 2 gig ram. Voor 20 euro meer kun je een 6 cell accu en een true life scherm bestellen. Laatst nog eentje besteld voor mijn broer

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Met dit budget en je eisen (internetten / emailen / tekstverwerken) kun je véél beter een gebruikte laptop hier op Tweakers kopen. Bovendien werkt Windows XP of 2000 vlotter op een tweedehandsje van €200 dan Vista HB / HP op een nieuwe van €400. Als je toch een nieuwe wilt aanschaffen, neem dan in ieder geval 2 GB geheugen, want dat kost tegenwoordig bijna niets meer en Vista loopt dan echt een stuk vlotter!

Op dit moment staat er niet zo heel erg veel spannends op voor rond de €250, maar misschien zit er toch nog wel wat tussen:

Compaq Armada E500
Dell Latitude C840
Comp aq Evo N410C
Dell Inspiron 9100

[ Voor 40% gewijzigd door AntonH op 07-01-2008 23:11 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Mudi schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:59:
[...]

Zoals ik al zei, hij kan beter voor de PackerdBell gaan
http://tweakers.net/price...-easynote-mz36-u-086.html
Heeft een dualcore, 1gb en 160GB. Beter kun je niet vinden denk ik
Vergeet niet de degelijkheid van de laptop en de garantie. Op dat gebied scoort Asus dan in mijn opinie toch 4x zo hoog als een Packardbell. Sneller hoeft neit altijd beter te zijn. Beide laptops zijn geschikt, maar bij de Asus heb je wel veel meer kans dat hij het wat langer uithoudt. Voor tekstverwerken en internetten zijn ze beide goed genoeg.

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:43

InSanex

serenity now!

Je gaf als eis "snel opstarten "

De packard bell's die ik ken, zitten als ze nieuw zijn zo vol met ellende software e.d dat er van snel opstarten echt geen sprake is.
Nogmaals, ik zou 2e hands niet zo snel als optie zien, tenzij het een goede deal is voor rond de 200€.
Alles daarboven kan je beter nieuw kopen imho.

Het weer in Halfweg

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics (en vragen in reeds bestaande topics eigenlijk ook) zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. moet nazoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.