[ISA2006]Problemen na installatie site-to-site VPN

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vandaag ben ik bezig geweest een site-to-site VPN verbinding tussen twee netwerken op te zetten bij wijze van test. Ik heb hiervoor de handleiding gevolgd die te vinden is op: http://www.isaserver.org/...nch-Office-Part1html.html. De configuratie liep perfect en de VPN verbinding werkt ook gewoon. Echter, ik kan nu voor geen mogelijkheid met de ISA client verbinding maken naar de ISA server binnen het eigen netwerk. Onderstaand een simpel overzicht van de testopstelling.

Afbeeldingslocatie: http://benjaminr.net/images/project_test.jpg

Het enige wat nog lukt, is pingen naar de ISA server. Ook nadat ik alle protocollen toelaat blijft dit probleem. Dit geld overigens ook als ik probeer te pingen van bijvoorbeeld het ISA1 netwerk naar ISA2. Alleen van ISA naar ISA server heb ik VPN verbinding. Het lijkt erop dat ik op de één of andere manier de verbinding van mijn client's opnieuw moet gaan doorsluizen naar mijn ISA server. Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem? Ik heb flink rondgezocht op het internet, maar kom steeds op de tutorials uit die ik al eerder gevonden had. Ik zie even door de bomen het bos niet meer... ;)

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:14
Je moet jezelf afvragen of het wel echt nodig is om het via die manier te doen. Mensen zijn doorgaans ook al tevreden als je bijvoorbeeld een VPN opzet vanaf de client zelf naar de externe server...Als extra buffer is het niet vreemd om bijvoorbeeld een remote desktop client te gebruiken als tussenstation met de VPN client en de hoofdserver. Hiermee voorkom je belasting en dit is tevens een stukje meer veiligheid..

Het probleem is mij echter ook erg onduidelijk. De tutorial ziet er duidelijk uit en waarschijnlijk ligt het probleem dus onder de VPN rule... Misschien dat je even met een schone installatie moet beginnen als dit mogelijk is in jouw situatie?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.