[Vista] Raar probleem met extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 2.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-07 12:33
Hey,

Ik heb een probleem waar ik zelf maar niet uitkom met extern bureaublad. Ik log in op mijn vaste PC ( windows vista ) en wil verbinding maken met mijn laptop ( Windows XP Pro ). De eerste keer dat ik extern bureaublad gebruik kan ik gewoon inloggen en de computer gebruiken. Echter, als ik het venster sluit en de sessie beëindig en later opnieuw verbinding probeer te maken zegt hij dat de computer niet beschikbaar is of de computer de verbinding geweigerd heeft ( Zie afbeelding ).

Afbeeldingslocatie: http://www.evildesigners.com/Tweakers.png

Er was mij een oplossing aangeboden om te verbinden met het ip van de computer, eig 192.168.1.5:3389 (zoiets) in plaats van de netwerknaam \\computernaam, echter mocht dit niet baten.

Enigste oplossing is dan <beide> pc's terug opnieuw op te starten en dan werkt extern bureaublad wel weer... .

Aangezien ik extern bureaublad nogal veel gebruik is dit een irritant probleem en ik kon ook niet direct 'de' oplossing vinden op het internet, gOOgle of op dit forum. Ik weet ook dat er alternatieven bestaan zoals RealVNC en andere, maar ik heb liever gewoon Microsoft zijn extern bureaublad. Die heeft namelijk altijd mooi gewerkt tot ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd heb |:( .

Client computer
Windows Vista Home Premium

Host computer ( laptop )
Windows XP Professional

De computers liggen in LAN verbonden door middel van een router.

Indien jullie nog meer gegevens of andere nodig hebben hoor ik het wel,

Bedankt op voorhand }:O

Miguel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:50
probeer ipv de sessie gewoon af te knallen met het kruisje eens je echt af te melden.

verder kan je met het commando "mstsc /console" in uitvoeren echt de pc overnemen, dit is de sessie overnemen die op dat moment draait en als er een sessie van iemand anders draait dan de gebruikersnaam die jij gebruikt dan wordt die netjes er af gesmeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
Hey,

Bedankt voor uw reply. Echter heeft deze niet mogen baten.
Ik heb dit al hiervoor geprobeerd met 'afmelden' of 'andere gebruiker' maar blijft allemaal hetzelfde.

En gewoon sluiten met kruisje heeft daarvoor altijd al gewerkt.

Met "mstsc /console" werken helpt ook niet echt, ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding als in mijn eerste post.

Toch bedankt ;)

Miguel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Bij het beheren van onze server komt dit probleem af en toe (lees: zelden) voor:

1) Gewoon wachten
2) Ander account inloggen en sessie sluiten van het eerste account (gaat via Taakbeheer)
3) Server herstarten

Aangezien jij natuurlijk geen server hebt kan het zijn dat de accountinstellingen anders zijn en je dus niet toegestaan bent meer dan één sessie te openen, mischien kan je eens proberen een tweede account aan te maken (of administrator proberen?) en eens kijken wat de regels zijn voor het aanloggen onder andere gebruikers (Dit kan je vinden in Uitvoeren > Secpol.msc en Uitvoeren > Gpedit.msc)

Het overnemen van de console zoals eerder beschreven gaat ook via het Taakbeheer,
mocht iemand dit toevallig frequent willen gebruiken zonder het commando te leren

[ Voor 12% gewijzigd door TaraWij op 08-01-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
Hey,

1) Heb ik nog niet geprobeerd ;)

2) Heb ik zojuist geprobeerd en werkt ook niet echt.

Wat ik nu wel opgemerkt heb;
- Ik start de computer opnieuw op, kijk bij taakbeheer -> Gebruikers en ik zie
' Gebruiker : x ' ---- ' id : 0 ' ---- ' Status : Actief ' ---- ' Sessie Console '

- Ik sluit de sessie met rechter klik -> Afmelden, ik log in met extern bureaublad
' Gebruiker : x ' ---- ' id : 1 ' ---- ' Status : Actief ' ---- ' Sessie RPD-Tcp#1 '

- Ik log terug uit, probeer opnieuw, krijg de foutmelding uit mijn eerste post...

- Ik login op mijn laptop en dan staat er bij taakbeheer
' Gebruiker : x ' ---- ' id : 2 ' ---- ' Status : Actief ' ---- ' Sessie Console '

- Ik log terug uit, log een andere account in ( op de laptop zelf )
' Gebruiker : TestAccount ' ---- ' id : 2 ' ---- ' Status : Actief ' ---- ' Sessie Console '

Nu, ik zie daar twee keer staan id : 2, zou id1 en id0 dan niet vrij moeten gekomen zijn ( Aangezien die afgemeld zijn ) ? Het zou niet mogen uitmaken of ik nu 'logout' op de pc zelf klik of op 'logout' klik in extern bureaublad ... lijkt me ... .

Nu lijkt het net of sessie 0 en 1 gewoon nog 'ergens' bestaan in zijn geheugen/register/of andere.

3) Werkt inderdaad wel, maar is ver van handig ;).

En die "Secpol.msc" & "Gpedit.msc" gaan mijn petje momenteel te boven :P.
Daar zal ik morgen eens op mijn gemak naar kijken.

Toch bedankt !

Miguel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
elnijnos schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:01:
Hey,

Bedankt voor uw reply. Echter heeft deze niet mogen baten.
Ik heb dit al hiervoor geprobeerd met 'afmelden' of 'andere gebruiker' maar blijft allemaal hetzelfde.

En gewoon sluiten met kruisje heeft daarvoor altijd al gewerkt.

Met "mstsc /console" werken helpt ook niet echt, ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding als in mijn eerste post.

Toch bedankt ;)

Miguel,
Als je Vista met SP1 gebruikt moet je dan ook geen mstsc /console maar mstsc /admin gebruiken.

Wellicht kom je er verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
GH45T schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 01:33:
[...]

Als je Vista met SP1 gebruikt moet je dan ook geen mstsc /console maar mstsc /admin gebruiken.

Wellicht kom je er verder mee.
Dan krijg ik dit venster;

Afbeeldingslocatie: http://www.evildesigners.com/Tweakers2.png

Zijn alleen opties hoe het venster enz eruit ziet, lijkt me?

Of zie ik iets over het hoofd ?

Ik maak altijd verbinding via Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Verbinding met extern bureaublad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20
mstsc /v:255.255.255.255 /f /console
zo doe ik het altijd. Werkt ook voor het "the terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections" probleem.

(255.255.255.255 is random ip natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Maarja...

Mja, als je meerdere gebruikers hebt is dat natuurlijk weer geen oplossing. En het is ook geen oplossing als er al iemand anders via het console bezig is.

Maar natuurlijk leuk om weten,
en je kan ook gewoon het naam van het domein (of lokaal de naam van de computer) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
Paprika schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 02:20:
mstsc /v:255.255.255.255 /f /console
zo doe ik het altijd. Werkt ook voor het "the terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections" probleem.

(255.255.255.255 is random ip natuurlijk)
Werkt ook niet, maar ik krijg wel geen foutmelding dan, hij opent het venster, blijft enkele seconden hangen en sluit gewoon weer af zonder boe of ba }:O.

Nuja, toch bedankt voor jullie tijd hier in te steken ;). Ik denk dat er niet veel anders zal opzitten dan eens opnieuw te formatteren of RealVNC gebruiken :'( .

Miguel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:50
Zeg, ben jij besmettelijk ofzo ? 8)7

Nu heb ik dus ook hetzelfde :'(

Edit: ik ben net even naar mijn server zelf gelopen, heb me daar hardwired aangemeld, en hij gaf wat foutmelding die verschenen zijn tussen mijn laatste aanmelding (gisteren ofzo) en de aanmelding van zo even, onder andere over mijn virtueel geheugen en een service die eruitgeknikkerd was, maar ik kende ze niet en heb maar gewoon weggeklikt

[ Voor 70% gewijzigd door HyperBart op 09-01-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
HyperBart schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:40:
Zeg, ben jij besmettelijk ofzo ? 8)7

Nu heb ik dus ook hetzelfde :'(

Edit: ik ben net even naar mijn server zelf gelopen, heb me daar hardwired aangemeld, en hij gaf wat foutmelding die verschenen zijn tussen mijn laatste aanmelding (gisteren ofzo) en de aanmelding van zo even, onder andere over mijn virtueel geheugen en een service die eruitgeknikkerd was, maar ik kende ze niet en heb maar gewoon weggeklikt
Dus aan je edit te zien werkt het nu weer O-) ?

Best even een moderator vragen om deze topic te sluiten en te vernietigen voordat nog meer mensen problemen mee krijgen :P.

Nuja, ik heb ondertussen al enkele software paketjes geprobeerd, maar niets lijkt echt goed te draaien ( als client ) op deze PC ( Vista ). Blijven zoeken is dus voorlopig het moto ;).
Pagina: 1