Mft error bij maxtor personal storage 3200

Pagina: 1
Acties:

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:22
hallo,
ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn externe harde schijf (maxtor basics personal storage 3200, 500GB) een paar weken ndadt ik hem had gekocht begon hij opeens problemen te krijgen met het schrijven naar de Mft, waardoor een deel van m'n bestanden steeds niet te zien was. het rare was dat de error message en de problemen pas na ongeveer een minuut tot soms wel 5 minuten na het opstarten van de pc/inpluggen van de HDD kwamen. daarbij was het steeds een ander deel van de bestanden dat wegviel. dat is natuurlijk raar maar daar dacht ik niet bij na. na wat research kwam ik erachter dat het mijn index was die stuk was, en ik dacht dat m'n HDD gewoon aan het overlijden was, dus ik heb hem opgestuurd naar seagate en een nieuwe (nouja nieuw..., refurbished) teruggekregen (met een thaise stekker erbij btw, die sukkel uit thailand die hem had opgestuurd had zijn stekker er dus bijgedaan =P). dat ging een paar dagen goed, maar nu heb ik weer dezelfde errors. ik vond het wel raar dat hij nu meteen weer stuk zou zijn, dus ik ging eens verder zoeken. op deze fora gelezen over problemen met ATi drivers, en een nVidia chipset. ik heb geen nVidia chipset, maar wel ATi drivers, hier kon ik echter nergens de optie vinden die het probleem zou zijn. ik heb de HDD op mijn moeder haar PC aangesloten, en daar werkt hij vooralsnog perfect. het probleem ligt dus bij mijn pc, maar ik kan niet vinden waar.
het zou erg fijn zijn als jullie me hiermee verder zouden kunnen helpen.

groet, Range

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:22
update: ik heb een paar dingen geprobeerd:

ten eerste heb ik nu ook een andere USB HDD op mijn pc aangesloten, die gaf een iets andere error maar dat komt waarschijnlijk omdat Mft bij FAT32 iets anders is, hij had verder wel dezelfde sypmtomen, en eenmaal teruggeplaatst in de andere pc deed hij het weer perfect.

ten tweede heb ik alle drivers van mijn pc vernieuwd, maar dat heeft het probleem helaas niet opgelost.

ik zag dat ik de specs van de pc's waarop ik de HDD's heb getest er nog niet bij heb gezet, dus bij deze:

mijn pc (waarop de HDD's het niet doen):
mobo: asus P4PE-X/TE
cpu: pentium 4 2.8ghz
videokaart: xpertvision radeon x850xt (agp versie, 256MB)
ram: 1gb ddr-400
hdd's intern(die werken wel naar behoren): 1x maxtor 80GB, 1x WD 40GB
opticals: 1x LG dvd brander, 1x LG dvd speler

mijn moeder haar pc (waarop de HDD's het wel doen):
mobo: MSI, met ingebouwde video en am2 socket
cpu: AMD x2 2.2ghz
videokaart: in mobo
ram: 1gb ddr2-800(dat 800 weet ik niet zeker)
hdd intern: samsung(?) 32oGB(?)
optical: NEC dvd-brander

bij mijn moeder haar pc missen er wat precieze gegevens, dat komt omdat ik het atm niet kan opzoeken (paradigit site is down (daar heb ik onderdelen gekocht) en mijn moeder zit atm zelf op de pc. als je nog iets moet weten, zoek ik het graag voor je op. ik ben een beetje ten einde raad, dus ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.