***Heroes 3***

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hallo mensen, ik heb een probleem met het multiplayer gedeelte van mij alltime favo spel Heroes of Might and Magic 3.

Weet iemand hoe dit werkt??? heb net al een mail gestuurd naar iemand hier op tweakers. Maar die heeft in 2006 zijn laatste bezoek hier gehad, dus ik verwacht er niet te veel van. (update, mail is gebounced...)
Hieronder de mail:

Hoi Paul, Ik heb je email van tweakers, ben daar zelf ook geregistreerd.

Ik zag dat je een bericht hebt gepost over Heroes 3 en de poorten (fantastisch spel!)
Heb zelf ook een probleem, maar ik weet de poorten wel: check:

http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=10000&pagenumber=1

Nu heb ik dit wel gevonden, maar ik snap er niets van, hoe werkt dit??? Hoe voer je dit in, in je router??? Weet jij dit?
Als je de eerste en tweede post leest moet je iets invullen bij je router, maar je moet ook een triggerport doen (?)
Kan ik je misschien een screenshot van mijn paginas van de router opsturen en dat jij in Jip&Janneke taal mij hokje voor hokje kan uitleggen wat ik moet instellen?

Ik zou heel graag met een vriend online willen gamen (wonen te ver van elkaar af) Hebben beiden XP en SP2, Heroes 3 Complete.
Hij probeert nu telkens te hosten, dus hij moet de poorten open zetten. Het probleem is dat hij volgens mij niet achter een router zit, want het spel geeft direct zijn echte IP aan boven aan als je host start. Als ik het doe krijg ik: 192.1.... Hij: 217.123...
Dus we gingen er van uit dat als hij host, we geen poorten moeten open zetten. Is dit juist? En zit hij dan inderdaad niet achter een router? (hij is nog meer een leek met netwerkverbindingen dan ik, maar hiervandaan kan ik dat niet zien) We hebben ook geprobeerd met zijn firewall down, maar dat ging ook niet. Als hij host, dan kan mijn pc de opgegeven IP niet vinden.

Ik zou wel willen hosten maar dan moet ik mijn poorten openzetten... Het zou echter handiger zijn als hij host want zijn pc is sterker, volgens mij trekt die van mij het niet...

Kan iemand mij hier pleaseplease bij helpen (als je snapt waar ik het over heb), want dit spel doe ik ontzettend graag!

THANX! :)

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12 13:03

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hoi bedankt voor de snelle reply! Maar hier ben ik al geweest... Snap er niets van. Ben echt leek op netwerkverbindingen gebied...

Want ik zit met meer vragen die zij beantwoorden. Zo in mijn link in artikel, staat triggerport UDP en TCP, terwijl ik maar voor een van de twee kan kiezen... En ik moet niet alleen lanpoort maar ook publicpoort etc invullen, daar staat niets over in mijn link in de mail, dat soort stomme dingen... :(
Zoals ik al aangaf. Voor mij is het 1000x gemakkelijker om een screenshot te posten van mijn router pagina, en dat iemand kan zeggen: in het eerste hokje dit invullen, dat aanvinken, tweede hokje zus en zo. etc. Dit, met de gegevens over poorten die ik in de link in mijn mail al aangaf...
Want anders ga ik er echt niet uitkomen (know yourself). ben hier nu zo'n twee weken mee bezig en de pc vliegt bijna door het raam. Huilen staat nader dan het lachen...

thanx

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hier al eens gekeken: Het Grote Poortmappingsverhaal

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Je zegt zelf al dat het veel makkelijker is om gewoon een screenshot te posten, waarom doe je dat dan niet?

Daarnaast staat dit verkeerd in SPV, want dit heeft niets met games te maken maar met portforwarden, dus Netwerken. Overigens denk ik niet dat je topic daar lang open zou blijven want het staat zelfs in de FAQ :) Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal.

Overigens is GoT niet het juiste forum om een complete how-to te krijgen zolang het om basic vraagjes gaat, waar je klaarblijkelijk zelf nog geen research naar gedaan hebt, want eventjes op google zoeken naar "[naam van je router] + portmapping" gaat zeer waarschijnlijk een hele berg hits opleveren.

Maargoed, je vermeldt zelfs niet eens wat je router is, dus dan kan niemand je helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 07-01-2008 18:11 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Thanx, ik zal t meteen doen. Wilde gewoon kijken of er iemand wilde meewerken! Zo terug.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
http://img40507.pictiger.com/images/13674832/
http://img40507.pictiger.com/images/13674834/

Tis dus een philips

Op t eerste scherm, moet ik ook mn LAN Ip invullen... 192.168.1 [HOKJE] Wat moet daar in dat hokje? Heb al een 1 geprobeerd en nog wat ander getallen, maar hij geeft telkens aan dat dat fout is.

En klopt het wat ik zeg over dat hij niet achter een router zit als het spel meteen een juiste IP aangeeft?

Of ben ik nu compleet verward met router en modem. Bij mij zit alles in 1...

thnx :)

[ Voor 44% gewijzigd door poor Leno op 07-01-2008 18:29 ]

• Avalaxy
Stel dat jouw ip 192.168.1.2 is (kun je checken door Run -> ipconfig /all te doen) en de port die je wilt openen is port 1337, dan zou ik dit doen:

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/7yp1rph.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/8efwqd2.jpg

Ik vind het een beetje vage saai die router, maar normaal gesproken gaat het zo ongeveer.
poor Leno schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:24:
Tis dus een philips

Op t eerste scherm, moet ik ook mn LAN Ip invullen... 192.168.1 [HOKJE] Wat moet daar in dat hokje? Heb al een 1 geprobeerd en nog wat ander getallen, maar hij geeft telkens aan dat dat fout is.

En klopt het wat ik zeg over dat hij niet achter een router zit als het spel meteen een juiste IP aangeeft?

Of ben ik nu compleet verward met router en modem. Bij mij zit alles in 1...
Het merk Philips zegt niets over welk apparaat je hebt, bij bijna elke serie is de interface wel anders. Je IP-adres kun je zien bij ipconfig /all, en dat je modem en router in 1 zitten kan kloppen, dat heb ik ook.

[ Voor 58% gewijzigd door Avalaxy op 07-01-2008 18:38 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Thanks, die snap ik nu...
Maar dat andere scherm? Met die triggerports? Wat dus ook moet, volgens de tweede post in deze link:
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=10000&pagenumber=1

[ Voor 68% gewijzigd door poor Leno op 07-01-2008 18:33 ]

• Avalaxy
poor Leno schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:31:
Thanks, die snap ik nu...
Maar dat andere scherm?
Geen idee wat dat is, forget about it. Je kunt daar niet eens een IP-adres instellen waarnaar geforward moet worden, dus daar kun je niets mee.

Edit: ik denk dat ik het al snap... Als je een port hebt geforward op de manier die ik hierboven beschreven hebt en je wilt meerdere verbindingen tegelijk door die port laten lopen dan heb je dat 2e scherm nodig. Bij trigger port vul je dus het IP in dat je hebt geforward, en bij dat andere vakje vul je dezelfde port in. Dan gewoon kiezen uit UDP of TCP (afhankelijk van wat de applicatie gebruikt, dat staat er meestal wel bij op internet).

Denk dat het zo zit.

[ Voor 43% gewijzigd door Avalaxy op 07-01-2008 18:35 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Die zegt toch iets over 6073 en 47624...

• Avalaxy
poor Leno schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:35:
Die zegt toch iets over 6073 en 47624...
Zie mijn ge-update post hierboven voor een screenshot van het 2e scherm :) Zie ook m'n uitleg over de meerde connecties per port. Of het UDP of TCP is weet ik niet, maar dat kun je wel op internet vinden want dat staat er vrijwel altijd bij. Mocht je het nog niet snappen dan moet je Het Grote Poortmappingsverhaal nog maar even doornemen, want ik moet nu echt m'n wiskunde tentamen gaan leren voor morgenochtend :P

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hee Leon, hartstikke bedankt, ik zal checken of t werkt, na t eten en leren voor examens (ik ook) :(
Als ik es iets voor jou kan doen, liefst op filmgebied, dan moet je maar een gil geven :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Poortjes opengooien is niet iets waar een tweaker moeite mee zou moeten hebben, ook niet als een pas net beginnende tweaker, want die weet dat in Het algemeen beleid staat dat je eerst Google moet gebruiken, en je best moet doen, voordat je een vraag hier dumpt :)

Trouwens, die mail die je naar een andere tweaker had gestuurd.. Ik hoop niet dat je hier toevallig dat adres vond hier en dat gebruikt hebt, want veel (lees: bijna alle) mensen kunnen dit niet echt (lees: echt niet) waarderen :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.