Toon posts:

Age of Empires 1 en online met 2 comps, 1 ip!

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zit met een probleem. Ik heb al veel op google gezocht, veel op dir forum maar kan echt niks vinden wat echt goed mijn probleem omschrijft of oplost.

Ik heb thuis 2 PC's op de speedtouch 780 ADSL modem/router van planet.
Ik wil graag age of empires tegen me vrienden spelen op het internet, dit door middel van TCP/IP Directplay verbinding van AoE.

Ik heb alle porten geforward naar mijn PC, en een game hosten gaan ook zonder enkel probleem. Iedereen ziet mijn game, kan joinen en spelen verloopt prima. Alleen wanneer ik met mijn 2e PC wil mee spelen dan kan hij de game niet vinden. Alleen wanneer ik het Ip adres opgeef van mijn local netwerk van de host. Dan kan ik hem vinden en joinen, alleen wanneer ik op de host de game dan probeer te starten blijft mijn andere pc hangen op Waiting, en loopt 't vast.

Wanneer ik alleen de Netwerk pc's laat joinen, kan ik gewoon spelen. en Wanneer ik alleen de internet pc's laat joinen kan ik ook spelen. Maar wanneer beide mijn game joinen kan de game niet starten omdat mijn netwerk pc blijft hangen op Waiting...

iemand een oplossing of een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De speedtouch ondersteunt voor zover ik weet geen NAT Loopback, vanaf je thuisnetwerk kun je dus niet je externe IP benaderen.

Een mogelijkheid is misschien om de tweede lokale PC via een proxy te laten spelen, maar dat zal wel erg traag gaan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Je kunt ook proberen om Hamachi te gebruiken ?
Dit is een gratis programma waarbij het programma een virtueel netwerk aanmaakt over het internet.

Zo kun je dus LAN games spelen via internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zou het lukken via een lokale Himach verbinding? (just a thought :) )

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou het wel mogelijk zijn om met beide pc een andere host tejoinen? dat bijv. een kameraad van me thuis AoE host en wij met beide pc's joinen? dat zou ook al een oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:51

-db-

Hoi

Het zou moeten kunnen door een vpn server op je pc te zetten en op die manier mensen over het internet op je LAN te integreren.

Ik heb even gezocht en vond deze site:
http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm
Al heb ik dit zelf niet getest.
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:29:
zou het wel mogelijk zijn om met beide pc een andere host tejoinen? dat bijv. een kameraad van me thuis AoE host en wij met beide pc's joinen? dat zou ook al een oplossing zijn :)
Probeer het uit en laat het ons weten zou ik zeggen.

[ Voor 39% gewijzigd door -db- op 07-01-2008 19:08 ]

Pagina: 1