Meerdere stereokanalen over 1 surroundkaart

Pagina: 1
Acties:

• DaHazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-04-2024
Goedendag allemaal,

Ik heb het plan opgevat om een systeem te gaan fabriceren met als basis een pc met een surround geluidskaart. Mijn idee was om vervolgens softwarematig het surround spectrum op te splitsen in verschillende stereo, of zelfs mono kanalen, waarvoor dan ook in te stellen is wat er te horen is.
Het uiteindelijk doel is dus in verschillende ruimtes verschillende muziek (maar ook mogelijkheid tot het draaien van dezelfde muziek) zonder daarvoor hardware behalve een surround geluidskaart voor aan te hoeven schaffen (elke ruimte wel z'n eigen versterker natuurlijk).

Ik heb zelf nog geen enkel programma met deze mogelijkheid kunnen vinden, en hoop daarom dat er hier mensen zijn met ervaringen of ideeën.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gewoon meerdere Winamp's starten en bij de ene de balans links en de ander de balans rechts zetten?
En dan uitvogelen hoe je de rear speakers afzonderlijk kunt aansturen.

Geen idee hoever die ruimtes uit elkaar liggen, maar als da meer dan 20 meter is dan kun je het signaal beter balanceren dmv XLR-trafo's, kost wel wat, maar dan heb je veel minder signaalverlies.

aanvulling: van Traktor DJ studio weet ik dat je de rearspeakers kunt gebruik voor je koptelefoon zodat je kunt mixen. Wellicht dat je daar al mee uit de voeten kunt, de "live" stand voor de ene ruimte, de "pre-listen" stand voor de andere ruimte, en door de functie van de rear te wisselen tussen live en pre-listen kun je onderscheid tussen beide maken.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2008 19:27 ]

• DaHazz
Ik weet nog niet hoever de ruimtes uit elkaar liggen, maar dat zal niet meer dan 20 meter zijn, gezien het voor in een gewoon (studenten)huis is. Maar als er zo'n functie in dat Tractor programma zit, zou je toch zeggen dat er ook dingen gemaakt moeten zijn die puur gericht zijn op het verschillende dingen verdelen over een surroundkaart?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Yep, die software bestaat. (verschillende playlisten draaien op verschillende outputs van dezelfde geluidskaart, al dan niet stereo).
Ik neem aan dat je naar gratis software zoekt, in dat geval moet je gewoon even verschillende DJ pakketjes opsnorren. Er zijn er vast een paar die kunnen wat jij wilt.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 11-01-2008 20:57 ]

Alles kan stuk.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 16:05
ik herinnerde me een post van me in een eerder topic. Wel interessant denk ik http://gathering.tweakers...message/28977613#28977613

• DaHazz
wOot, dat is het topic dat ik zocht maar niet kon vinden, bedankt!
Pagina: 1