Toon posts:

excel aantal velden auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil in excel een formule maken, die automatisch een aantal velden aanmaakt.

b.v. ik heb een veld met aantal mensen. als ik daar een getal invoer dan wil ik dat excel het aantal velden aanmaakt zodat ik de namen kan invoeren.

heb me al suf gezocht in help van excel, en jaja ge googlet. :+

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 18:53

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat versta je dan in 's hemelsnaam onder 'velden aanmaken'. Want volgens mij zijn alle velden altijd al aanwezig en kan je ze hoogstens een waarde en opmaak (evt. dynamisch) geven?

Kortom, als het echt zo'n ingewikkeld verhaal is, dan hoort er behoorlijk wat meer uitleg bij.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 07-01-2008 16:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
--- projectnaam-----datum--------aantal mensen---namen-----
---------blanaka-----1-1-2008-------------3------------------bas
---------------------------------------------------------------------joost
------------------------------------------------------------------------bla---
--------hallo21-------1-2-3008------------1-----------------hoi

ik bedoel dat hij automatisch het aantal regels naar onder gaat met het aantal wat je invoerd

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 17:02 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad. Als simpelweg een voorwaardelijke invulling, kan je gewoon iets als ALS gebruiken, evt met voorwaardelijke opmaak er bij.

Als je cellen wilt invoegen, zal je terug moeten vallen op VBA. En zal je dat zelf moeten bouwen.

Welkom@GoT trouwens :Y)

offtopic:
De boel wordt nog beter leesbaar als je hoofdletters gebruikt ;)

Edit: als het aantal regels beperkt is, kan dat dus gewoon met ALS-DAN in combinatie met voorwaardelijke opmaak. Als het er erg veel zijn, zou je evt VBA kunnen nemen maar zou ik eerder aan Access gaan denken omdat dat er dan waarschijnlijk beter voor geschikt is (als je de licentie hebt, dan).

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2008 17:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ZaL HeT VoOrTaan DoeN :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Zoiets schreeuwt om een access-databaseje met in ieder geval 2 tabelletjes: 1 met de projecten, en 1 met de 'deelnemers' gelinkt op projectID.

Houdoe

Pagina: 1