Ik heb gisteren geprobeerd mijn Linux server te updaten en ook geprobeerd Ruby on Rails te installeren. Ik heb voor Ruby een Plesk onderdeel gebruikt die dit doet en dat werkte. Later dacht ik laat ik gelijk de server in zijn geheel even een update geven aangezien dit al 3 weken geleden voor het laast gedaan was. Ik doe het volgende:
apt-get update (werk normaal)
apt-get upgrade
Hier ging het de mist in ik kreeg te zien dat libc6 niet geinstalleerd kon worden, dus ik doe nogmaals het bovenstaande. Helaas is het toen echt mis gegaan, ik zag het volgende staan.
Ik heb hier na de opdracht gegevn apt-get -f install om het nogmaals te proberen dit is echter niet gelukt. Op internet stond een aantal oplossingen maar deze werken niet aangezien ik dependecies heb dus ik kan niet het pakket weg halen. Ook een mogelijk oplossing was om nogmaals de update een paar keer te doorlopen en -f install een paar keer te doen, dit heeft niet geholpen. Met apt-get -f install krijg ik de volgende mededeling:
Ik heb /var/cache/apt/archives/libc6_2.3.6.ds1-13etch4_amd64.deb verwijderd om te zorgen dat de file nieuw binnen gehaald werd. Dit heeft niet geholpen. Hierna heb ik libpam-plesk geprobeerd te removen dit kan niet omdat er dependecies zijn. Ik heb vanalles al gegoogled cache legen bestanden opnieuw enz enz maar nog geen oplossing.
Mijn vraag hoe krijg ik apt-get weer normaal aan de gang en hoe installeer ik libc6.
apt-get update (werk normaal)
apt-get upgrade
Hier ging het de mist in ik kreeg te zien dat libc6 niet geinstalleerd kon worden, dus ik doe nogmaals het bovenstaande. Helaas is het toen echt mis gegaan, ik zag het volgende staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| o226:~# apt-get upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree... Done You might want to run `apt-get -f install' to correct these. The following packages have unmet dependencies: libc6-dev: Depends: libc6 (= 2.3.6.ds1-13etch4) but 2.3.6.ds1-13etch2 is installed libc6-i386: Depends: libc6 (= 2.3.6.ds1-13etch4) but 2.3.6.ds1-13etch2 is installed E: Unmet dependencies. Try using -f. |
Ik heb hier na de opdracht gegevn apt-get -f install om het nogmaals te proberen dit is echter niet gelukt. Op internet stond een aantal oplossingen maar deze werken niet aangezien ik dependecies heb dus ik kan niet het pakket weg halen. Ook een mogelijk oplossing was om nogmaals de update een paar keer te doorlopen en -f install een paar keer te doen, dit heeft niet geholpen. Met apt-get -f install krijg ik de volgende mededeling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| o226:~# apt-get -f install Reading package lists... Done Building dependency tree... Done Correcting dependencies... Done The following extra packages will be installed: libc6 Suggested packages: glibc-doc The following packages will be upgraded: libc6 1 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 26 not upgraded. 6 not fully installed or removed. Need to get 0B/4181kB of archives. After unpacking 207kB of additional disk space will be used. Do you want to continue [Y/n]? (Reading database ... 79681 files and directories currently installed.) Preparing to replace libc6 2.3.6.ds1-13etch2 (using .../libc6_2.3.6.ds1-13etch4_amd64.deb) ... Unpacking replacement libc6 ... dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libc6_2.3.6.ds1-13etch4_amd64.deb (--unpack): trying to overwrite `/lib64', which is also in package libpam-plesk Errors were encountered while processing: /var/cache/apt/archives/libc6_2.3.6.ds1-13etch4_amd64.deb E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) |
Ik heb /var/cache/apt/archives/libc6_2.3.6.ds1-13etch4_amd64.deb verwijderd om te zorgen dat de file nieuw binnen gehaald werd. Dit heeft niet geholpen. Hierna heb ik libpam-plesk geprobeerd te removen dit kan niet omdat er dependecies zijn. Ik heb vanalles al gegoogled cache legen bestanden opnieuw enz enz maar nog geen oplossing.
Mijn vraag hoe krijg ik apt-get weer normaal aan de gang en hoe installeer ik libc6.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.