Toon posts:

q6600 waterkoeling vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben hier net nieuw maar heb aantal vragen
ik heb water cooling van thermaltake big water me setup is dit

asus striker extreme
4x512 ddr2 corsair xtreme 800mhz
q6600 quad core
2 sata brander van optiarc
2x7900gs in sli
160gb sata 2 hdd

nou is me vraag me prossesor tempratuur schommeld nu tussen de 18 en 25 graden hangt
er van af wat ik doe nou wil ik hem stress testen en kijken hoe warm hij dan word
nu is de vraag welke stress tool kan ik het best gebruiken voor een quad core
de tweede vraag is stel me pomp van de waterkoeling houd der mee op en me prossesor
tempratuur stijgt zit er in de prossesor ook een overhittings beveiliging dat hij automatisch uit slaat

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Prime95

Verwijderd

orthos, of prime95 werken wel goed, 2ja, waarschijnlijk slaat hij niet uit omdat je cpu nog wel gekoeld wordt, lichtelijk maar gaat hij je cpu enorm terug klokken, als hij echt heel snel warm wordt slaat hij uit

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geloof mij maar dat die 18 tot 25 graden niet klopt. Ik weet niet waar je het mee uit leest maar met een normale kamer temp van zeg 20 graden is die temp met een Bigwater setje gewoon niet mogelijk.

Probeer de nieuwste Coretemp eens om te zien wat die aangeeft. De CPU kan je het beste stressen met wPrime. Die pakt alle 4 de core's op 100%.

Mocht de CPU echt te heet worden gaat de PC gewoon uit mits dat in de BIOS goed ingestelt staat.

Edit: Pakt Prime95 alle 4 de core's, volgens mij maar 2 toch ?

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 07-01-2008 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik in de bios kijk is me temp ook tussen de 18 en 30 :S

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:15:
als ik in de bios kijk is me temp ook tussen de 18 en 30 :S
Zoals ik zeg is 18 graden met een kamer temp van 20 graden niet mogelijk. Onder kamer temp is met waterkoeling sowieso onmogelijk. Download de nieuwste CoreTemp eens of pak TAT van Intel om te zien wat die aangeven.

Een Bigwater setje is niet bepaald super spul dus verwacht er ook geen super temps mee.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 07-01-2008 16:18 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Persoonlijk gebruik ik Everest, maar ik weet eigenlijk niet zeker of deze ook quadcore ondersteunt.

Tip: gebruik leestekens als je post, dat maakt het geheel een stuk beter leesbaar. Moet niet teveel gevraagd zijn voor een 21-jarige Italiaan uit Leeuwarden, toch?

Verwijderd

Topicstarter
coretemp gedraaid en inderdaad daar staan de tempraturen anders

tj.max 100
core #1 42
core #2 42
core #3 38
core #3 38

hoe kan dat klopt dat in de bios niet ofzo ene welke stress test moet ik nou hebben voor quad

• PilatuS
  • Niet online
Dat zijn teminste temps die kloppen, of in ieder geval lijken te kloppen. Als je nu de CPU stressed met wPrime krijg je teminste de echte temps te zien, ik neem aan dat het bovenstaande idle is.

De BIOS leest de temps anders uit dan een proggie zoals CoreTemp. Geloof mij maar dat een temp van 18 graden niet mogelijk is met de koeling die je gebruikt.

WPrime moet je hebben als je alle 4 de core's wilt stressen. Prime95 pakt er volgens mij maar 2.

Zou je misschien wat aan je spelling kunnen doen zoals hier boven ook al gezegt wordt. Dit is echt niet goed te lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 07-01-2008 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt en zal even op me spelling letten.
Tot hoever is een quad core te overklokken?.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:30:
Oke bedankt en zal even op me spelling letten.
Tot hoever is een quad core te overklokken?.
Is onmogelijk te zeggen. Als je de FAQ zou lezen van overklokken zijn er erg veel factoren die bepalen tot hoever de CPU te OC'en is. Onder andere moederbord, koeling, CPU, RAM, en de temp van de CPU zelf .

Tot hoever jouw CPU wil moet je zelf gaan uitzoeken omdat er niemand is die je het kan vertellen. Ik zou eerst eens kijken hoe heet je CPU wordt 100% stressed, dat kan wel eens zo heet zijn dat je niet eens wilt overklokken. Hou 65 graden maximaal aan als stressed temp.

Verwijderd

Topicstarter
oke hoelang moet ik hem stressen

• PilatuS
  • Niet online
Na een uurtje of 2 heb je wel de max temp te pakken. Als je gaat overklokken moet je em langer stressed om te zien of ie stabiel is. Ik stel toch echt voor om de FAQ te gaan lezen omdat dit echt basic vragen zijn die al vaak beantwoord zijn en ook in de FAQ staan.

Frequently Asked Questions TCA

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 07-01-2008 16:39 ]

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:56
2x Orthos kan ook... om alle 4 de cores te stressen toch...?!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Orthos gaat alleen op de 1e 2 cores zelfs als je hem 10x opent, als je affinity zegt wil ie niet werken omdat het niet mag.

wPrime geeft geen errors aan...

gewoon prime95 dus

Edit: Ik heb eens wPrime laten lopen... Na 120 seconden komen de temps niet eens bij de 50 graden op 3.8GHz, lucht gekoeld. Niet echt een goede stress tool vind ik zelf...

[ Voor 32% gewijzigd door Paprika op 07-01-2008 19:33 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:25

_Apache_

For life.

Als in windows taakbeheer al je cores naar de 100% gaat en daar constant blijven is het wat mij betreft een goede test geweest.

Maar het is wel belangrijk om een test te doen die urenlang uithoudt, want een rekentestje van 120 seconden kan minder intens zijn dan urenlang HD decoderen ( ik noem maar een zijstraat )

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Pagina: 1