Foutmelding bij Bios flashen mbv flashcd.iso (bootdisk.com)

Pagina: 1
Acties:

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste lezers,

Ik probeer de bios te flashen omdat deze geen nieuwe ide-schijf goed kan formatteren. Het gaat om een ASrock moederbord type K7S41GX. Bios 2.00 staat erop en ik wil deze flashen naar de meest recente versie 2.80.

Ik heb van 'bootdisk.com' het bestand flashcd.zip binnengehaald en zoals beschreven geopend met de isobuster. Daaraan toegevoegd de flash-bestanden, het daarna opgeslagen en vervolgens een bootable cd-rom van gebrand.

De CD wordt prima herkend en opgestart door de betreffende PC. Vervolgens ga ik na het virtuele R-station en klik op het programma asrflash.exe en krijg de melding "error 3 - file does not exist". Daarna stopt-ie weer bij de opdrachtprompt. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Greetz,

Bignose.

Greetz, Bignose

• folly
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 16:30
Het flashen moet volgens Asrock met een floppy gebeuren.
mbv asrflash.exe

check de site van Asrock

• Bignose
folly schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:09:
Het flashen moet volgens Asrock met een floppy gebeuren.
mbv asrflash.exe

check de site van Asrock
Ja, weet ik. Maar wat als er geen diskettestation meer in de PC zit? Dan moet het toch ook met een bootable CD kunnen of ben ik nou gek?

Greetz, Bignose

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
jammer genoeg floppy only
even driveje aansluiten

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, hoe kom je daarbij :?

Waarschijnlijk is de default path van asrflash.exe wel A:, maar kun je door bijvoorbeeld de imagenaam erachter te plakken prima vanaf willekeurige andere path flashen, iets als:
code:
1
asrflash.exe d:\biosimg.bin

Of iig zoiets. Gewoon beetje met de (DOS) syntax spelen vanaf command line :z

Oslik blyat! Oslik!

• Bignose
Beste mensen,

Ik ben er inmiddels achter. de flash bestaat uit 2 bestanden. Het ene heet asrflash.exe en de ander K7S41GX *.**. '*.**' staat voor het versienummer.

De opdrachtregel achter de prompt moet dus zijn:
asrflash.exe K7s41GX*.**.

Ik gaf alleen asrflash op en dan gaat het dus fout. De foutmelding 'error 3 - file does not exist', zette mij dus op een dwaalspoor.

Iedereen bedankt voor het meedenken en hier kan weer een slotje op. :*) :*) :*)

Greetz, Bignose

Pagina: 1