Beste tweakers,
Deze vraag is al vaker gesteld, maar deze topics stammen uit 2001 etc. Enkele jaren geleden dus!
Inleiding:
Ik ben bezig met een site, waar gebruikers zelf muziek (de bladmuziek, dus de noten
kunnen toevoegen in de vorm van tabs en originele bladmuziek. Ik ben hier al een poosje mee bezig maar ben vastgelopen, omdat ik geen duidelijke structuur erin had.
Nu begin ik opnieuw en wil het nu in een keer goed doen! Dus met makkelijke urls (zoals tweakers.net) en makkelijke navigatie etc..
Eissen:
Er komen dus 5 verschillen subgedeelten:
Het word dan site.nl/home of site.nl/tabs
Maar nu komt mijn probleem, hoe moet ik die pagina's opbouwen?
Allemaal volledige pagina's, die telkens het menu includen etc.
Of 1 index.php, die met behulp van case switch die juiste subpagina included eronder.
Of voor alle 5 de onderdelen een index.php
Ik stuit namelijk tegen 2 problemen aan:
1) Navigatie is lastig te maken (voor mijn gevoel) bijvoorbeeld: site.nl/tabs/drums/b/blof/mens/12345678 (waarbij 12345678 het id van de tab is).
2) Als ik NIET voor iedere pagina een aparte pagina maak, hoe kan ik dan een aparte titel laten weergeven? bv.
index.php
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de titel: "Dit is drum gedeelte van de tabs" wordt.
Ik had ergens iets gelezen over output buffering, maar dat lijkt me niet erg makkelijk.
Ik hoop dat jullie me een eind(je) op weg kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Deze vraag is al vaker gesteld, maar deze topics stammen uit 2001 etc. Enkele jaren geleden dus!
Inleiding:
Ik ben bezig met een site, waar gebruikers zelf muziek (de bladmuziek, dus de noten
Nu begin ik opnieuw en wil het nu in een keer goed doen! Dus met makkelijke urls (zoals tweakers.net) en makkelijke navigatie etc..
Eissen:
Er komen dus 5 verschillen subgedeelten:
- Home (met contact enzo)
- Tabs (onderverdeeld in instrumenten)
- Bladmuziek (ook onderverdeeld in instrumenten)
- Forum
- Profiel (login, registratie, etc.)
Het word dan site.nl/home of site.nl/tabs
Maar nu komt mijn probleem, hoe moet ik die pagina's opbouwen?
Allemaal volledige pagina's, die telkens het menu includen etc.
Of 1 index.php, die met behulp van case switch die juiste subpagina included eronder.
Of voor alle 5 de onderdelen een index.php
Ik stuit namelijk tegen 2 problemen aan:
1) Navigatie is lastig te maken (voor mijn gevoel) bijvoorbeeld: site.nl/tabs/drums/b/blof/mens/12345678 (waarbij 12345678 het id van de tab is).
2) Als ik NIET voor iedere pagina een aparte pagina maak, hoe kan ik dan een aparte titel laten weergeven? bv.
index.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <html> <head> <title>Welkom op de muziek pagina!</title> </head> <body> <?php //header if ($pad[1] == 'tabs') { include(tabs/index.php); } //if else etc...(dit gebeurd normaal dan in case switch stijl, dit is ff een voorbeeld!) //footer ?> </body> </head> |
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de titel: "Dit is drum gedeelte van de tabs" wordt.
Ik had ergens iets gelezen over output buffering, maar dat lijkt me niet erg makkelijk.
Ik hoop dat jullie me een eind(je) op weg kunnen helpen!
Alvast bedankt!