80 min cd's niet gepakt door oude cd branders?

Pagina: 1
Acties:

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:21
Kan het zo zijn dat 80 min cd's niet goed worden gefikt door oude cd branders (zoals een 2speed ricoh brander) ? Ik heb namelijk een ricoh 2x speed SCSI, maar sinds een tijdje maakt ie telkens fouten bij het branden. De cd lijkt dan gelukt te zijn, maar is onleesbaar. In het begin dacht ik dat de laser versleten was en dat ie niet meer gefocused was ofzo, maar later bedacht ik me dat ik ook was overgestapt op branden op 80 min cd's (arita's voor 1,75 bij de lokale computerboer = :9~). Kan dit er iets mee te maken hebben? (het is dat ik geen 74 min cd's thuis heb, anders had ik het geprobeerd).

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 15 februari 2001 00:53 schreef as4Raven het volgende:
Kan het zo zijn dat 80 min cd's niet goed worden gefikt door oude cd branders (zoals een 2speed ricoh brander) ? Ik heb namelijk een ricoh 2x speed SCSI, maar sinds een tijdje maakt ie telkens fouten bij het branden. De cd lijkt dan gelukt te zijn, maar is onleesbaar. In het begin dacht ik dat de laser versleten was en dat ie niet meer gefocused was ofzo, maar later bedacht ik me dat ik ook was overgestapt op branden op 80 min cd's (arita's voor 1,75 bij de lokale computerboer = :9~). Kan dit er iets mee te maken hebben? (het is dat ik geen 74 min cd's thuis heb, anders had ik het geprobeerd).
Heb precies hetzelfde gehad met mijn hp7500 series(2x2x24x:()Brand perfect, maar niet te lezen. Wat voor brand prog gebruik je:?
Op het einde van de cd wordt de cd gesloten(soort inhoudsopgave geschreven)Hier geeft hij een tijd voor aan. Bij mij bleef hij na die tijd nog een 2 minuten doorbranden en kwam toen pas eruit zetten met de melding dat de cd gelukt was.Niet dus|:(. Opnieuw installeren van easy cd creator was alles wat je moest doen:). Wel een hoop cd's verneukt:(:(

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:21
Ik gebruik meestal Nero, maar heb het geloof ik ook met WinOnCD geprobeerd