[razer 5.1 headset] Geen geluid achter

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Heey!

Was net m'n Razer HP-1 5.1 headsetje aan het proberen.
Dus boel aangesloten op de onboard geluidskaart van mijn gigabyte X38-dq6 bordje. Aangegeven dat ik 6-kanaals geluid wil hebben. Bij elke aansluiting aangegeven wat er aan hangt, center/rear/front/mic.

En dan loopt het mis. Als ik de soundtest draai in de config van de geluidskaart komt er achter geen geluid uit de speakertjes. Stel ik echter 8-kanaals geluid in krijg ik wél geluid uit de rear speakers. En als ik ipv rear side speakers aangeef bij de rear-speakeraansluiting, bij 6-kanaals geluid, dan komt er wél weer geluid uit...

Dus ik moet de rear als side speakers instellen om geluid te krijgen, dat klopt toch niet?

Bart
Xp-64bit, rest specs lijkt me niet nodig.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Als het geluid dan klopt is er toch geen probleem? Kijk eens in films of spellen of het geluid klopt op die manier

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Met films moet ik nog proberen, maar moet zo weg dus dat moet ff wachten.

Vind het wel maf trouwens... De rear moet toch gewoon als rear ingesteld staan :?

Btw, toen ik net de (betreffende) pc uitzette bleven de leds in de headset aan. Nou heeft de headset wel een uitknop, maar (beetje offtopic) hoe kan dat?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij en 5.1 setup horen de 'rear' speakers, ookwel surround speakers genoemd, ook aan de zijkant te staan en niet achter je ;)

Dus wat bij een 5.1 inderdaad de achterste speakers zijn en dus vaak rear speakers genoemd wordt zijn eigenlijk geen rear speakers, maar side speakers. 6.1 en 7.1 hebben respectievelijk 1 en 2 echte rear speakers. 5.1 dus niet.

Dat dat ledje blijft branden zal wel komen doordat je PC stroom op de USB poorten laat staan als ie uit staat? Tenminste ik meen uit de specs op te kunnen maken dat ie ook via USB wordt aangesloten? (voor voeding van de speakers ofzo?).

[ Voor 73% gewijzigd door Orion84 op 07-01-2008 15:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Heb ik ook last van gehad toen ik nog een 5.1 setje en een onboard geluidskaart gebruikte. Je moet de rear-kabel van je hoofdtelefoon (de zwartje plug) in de side-uitgang van je geluidskaart (de grijze) stoppen. En dan gewoon instellen op 5.1, het is waarschijnlijk gewoon een bug.