Toon posts:

Audio uitgang via HDMI?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

wij hebben een LCD televisie van Philips gekocht waar geen audio-uitgang inzit :(

Echter we willen er een setje dikke boxen op aansluiten. Zijn er boxsets die we kunnen aansluiten op HDMI? Of boxen via Scart?

Ik wil geen nieuwe DVD speler o.i.d. halen, alleen puur een goed geluid uit die TV halen

met vriendelijke groet,

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee en nee... HDMI kan je hoogstens doorlussen via een versterker die dan het geluid wegfiltert naar de boxen en het beeld doorstuurt naar de TV. Via SCART hetzelfde verhaal. Ik ken zelf geen enkele speaker(set) die direct input van HDMI/SCART accepteert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Wat voor type tv heb je? Wat voor een versterker heb je? gebruik je een decoder?

Beantwoord die vragen eerst eens. ;)

Jouw naam in onder mijn Post

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:55:
Hallo allemaal,

wij hebben een LCD televisie van Philips gekocht waar geen audio-uitgang inzit :(

Echter we willen er een setje dikke boxen op aansluiten. Zijn er boxsets die we kunnen aansluiten op HDMI? Of boxen via Scart?

Ik wil geen nieuwe DVD speler o.i.d. halen, alleen puur een goed geluid uit die TV halen

met vriendelijke groet,
Groeten en bedanken niet echt nodig, lees FAQ. Heb je zelf al enig idee hoe je dit op kunt lossen?

Luidsprekers rechtstreeks aansluiten op een TV gaat zelden. Daarnaast is het al helemaal niet mogelijk om dit rechtstreeks op SCART of HDMI te doen. Wat je nodig hebt is een versterkend app. (klein setje/versterker) die de luidsprekers aanstuurd.

Welke Televisie heb je daarnaast? Iets meer info graag

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Friedchicken schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Groeten en bedanken niet echt nodig, lees FAQ. Heb je zelf al enig idee hoe je dit op kunt lossen?

Luidsprekers rechtstreeks aansluiten op een TV gaat zelden. Daarnaast is het al helemaal niet mogelijk om dit rechtstreeks op SCART of HDMI te doen. Wat je nodig hebt is een versterkend app. (klein setje/versterker) die de luidsprekers aanstuurd.

Welke Televisie heb je daarnaast? Iets meer info graag
Nou ik heb een 26PF3320 en gebruik mijn tv als versterker.
Heb dan wel een logitech 5.1 setje op de tv zitten en de audio-uitgang is m.b.v. 2 tulpstekkers.
Werkt op zich wel lekker, maar een audiofiel vindt het vast niks

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een 42PFL5322 Philips LCD TV

2xHDMI, 2x Scart en Composiet aansluitingen.

Ik begrijp dat er een versterker tussen moet ;).

Wat bedoelen jullie met decoder? We gebruiken een Casema decoder voor HD televisie. Verder zit de XBOX via de composietaansluting op de LCD televisie.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Kan je niet een van die scarts gebruiken als uitgang?
Dus scart > tulp stekker kopen. Via tulp naar de versterker en klaar.

Of anders de tulp uitgang van de decoder gebruiken, deze naar een versterker en klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 07-01-2008 15:08 ]

• Friedchicken
Geluid van je TV over je luidsprekers kan je via de SCART aansluting doen. Met een Kabel die verloopt van Scart naar dubbel Tulp. -->Versterker

Mocht je digitale Televisie hebben dan sluit je de decoder rechtstreeks via Tulp/Optisch/Coaxiaal aan op je versterker.

[ Voor 30% gewijzigd door Friedchicken op 07-01-2008 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:07:
Kan je niet een van die scarts gebruiken als uitgang?
Dus scart > tulp stekker kopen. Via tulp naar de versterker en klaar.

Of anders de tulp uitgang van de decoder gebruiken, deze naar een versterker en klaar.
Maar als ik de tulp van de decoder zou gebruiken, dan gaan mijn films via de xbox toch niet over de extnere boxen?

We willen graag twee goede boxen (geen surround ofzo), plus een goed versterkertje. Iemand tips daarvoor? Prijsklasse 200 tot 400 euro?

• Friedchicken
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:10:
[...]

Maar als ik de tulp van de decoder zou gebruiken, dan gaan mijn films via de xbox toch niet over de extnere boxen?
Nee, dus je gaat hem het beste aansluiten via scart naar dubbel tulp. Kijk naar een Stereo Versterker van Marantz oid.

Afbeeldingslocatie: http://www.mironet.cz/fotoadd/91100501.jpg

Moet er Radio in die versterker zitten?

Zonder tuner heb je bijv. een PM4001 van Marantz voor rond de € 220,-

Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/images.php/?83920_Marantz_Versterker_PM4001_Zilver.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/pd_marantz_sr4320_030106.gif
Met radio heb je de SR4320 voor € 349,-

Tja en met luidsprekers kan je het net zo gek maken als de versterkers.

[ Voor 40% gewijzigd door Friedchicken op 07-01-2008 15:21 ]

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 15:31
Succes dermee.Ik betwijvel dat je iets goed gaat vinden voor dat geld.Een midrange versterker kost al gauw 500 euro.Tel daarbovenop nog een 800 euro voor degelijke boxen dan ben je met 400 euro nou nt echt veel.

Verwijderd

Topicstarter
Friedchicken schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:13:
[...]

Nee, dus je gaat hem het beste aansluiten via scart naar dubbel tulp. Kijk naar een Stereo Versterker van Marantz oid.

[afbeelding]
ok dank. Marantz versterker is 500 euro exclusief boxen, das wat te gortig!

Ik kijk wel even op vergelijk.nl o.i.d.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

HD via pc op mijn LCD TV ?

Zie de url
Daar hebben ze het ook over goede low-budget versterkers/speakers
Misschien waat voor jou(ondanks dat het over surround gaat)

Verwijderd

Zo wordt deze meneer toch niet geholpen aangaande zijn probleem.

Jij wilt dus gewoon een fatsoenlijke geluidsset, waarop je het geluid van de TV + alle overige apparaten naast de tv (zoals nu xbox, in toekomst misschien meer) kunt luisteren.

Neem dus inderdaad een versterker, die voorzien is van meerdere optische ingangen.
De xbox360 heeft standaard een optische uitgang, die je dus op de versterker kunt aansluiten. Dit is dan dus ook 5.1 surround. Waarschijnlijk heeft de decoder ook een optische uitgang die je dan in de versterker kunt stoppen. Zo kun je switchen tussen de apparaten waarvan je het geluid wilt horen.

Mocht er geen betaalbare versterker voor je bij zitten met meerdere optische ingangen,
dan kun je ook altijd nog gebruik maken van een optical selector. Dit is zoals de naam al zegt een kastje waarin je meerdere optische kabels stopt, en dmv een knop kiest, welke kabel verbonden wordt met de uiteindelijke versterker.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Xforce,

dank voor je reactie. Ik heb geen xbox 360, maar een oude xbox :D. Ik ga er eens induiken! Dat lijkt me wel een goede oplossing.
Pagina: 1