[ADVIES] Multi-room audio: hoe en wat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:47

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Dit jaar gaan wij verhuizen naar een nieuwe woning. In dit huis willen we de audio-voorziening eens goed regelen. Uitgangspunt is dat er in een aantal kamers muziek te luisteren moet zijn. Nu zag mijn vrouw (ja, ja :> ) het Sonos multiroom systeem ergens in een blad staan en maakte toen de opmerking dat zij zoiets wel zag zitten. Vandaar ook deze adviesvraag aan de experts van dit forum :-)

Uitgangspunten:
  • 1 audio systeem in de huiskamer(centraal)
  • In de huiskamer worden (veel) films gekeken dus Dolby-Surround daar is een 'must have'
  • Overige kamers alleen audio, geen video
  • Clients in meerdere kamers (uitbreidbaar)
  • Iedere kamer afzonderlijk eigen zender te beluisteren
  • MP3 jukebox mogelijkheid
  • Draadloos (bij voorkeur)
  • 'Follow-Me' mogelijkheden met het signaal
  • Ook te gebruiken door een noob :)
  • Visueel aantrekkelijk dus geen grijze dozen (een eis van mijn vrouw ;) )
In principe ligt er straks in iedere kamer wel UTP maar draadloos heeft de voorkeur. Nu zijn er diverse mogelijkheden/merken zoals Sonos, Bose Lifestyle en de Philips Streamium familie maar misschien zijn er nog andere oplossingen mogelijk. Alledrie hiervoor genoemde systemen zijn het allemaal net niet waarbij de Bose het dichtste bij het ideaal uitkomt maar waar ook het stevigste prijskaartje aanhangt..

Momenteel hebben wij een Onkyo tuner/versterker en een Bose Acoustimass 15 set van zo'n 7 jaar oud. De Onkyo zal waarschijnlijk verdwijnen maar de boxen zijn nog goed genoeg voor hergebruik.

Dus: wie kan ons helpen in de speurtocht naar zo'n systeem ? Voor meer info over wat wij precies zoeken: klik hier

[ Voor 2% gewijzigd door Rincewind op 07-01-2008 15:37 . Reden: Extra info toegevoegd (transtec-link) ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Kun je niet eerst wat meer informatie verzamelen van bestaande producten?

Tip: ga langs bij een kwalitatieve winkel (zoals RAF)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-04 19:24
Logitech heeft zojuist iets nieuws. Een stuk goedkoper dan Sonos, maar nog niet leverbaar.
zie http://www.slimdevices.com
Het gaat om:
Squeezebox Controller: De Wifi afstandsbediening van het geheel
Squeezebox Receiver: De simpele speler
Squeezebox 3: de luxere speler met schermpje en eigen simpele afstandsbediening, deze is echter ook te bedienen met de Controller
Transporter: De hele luxe versie van de Squeezebox 3, ook te bedienen via de Controller

Met de Controller kan je dus meerdere (verschillende) squeezeboxes bedienen.
Op het moment is het zo dat je de configuratie van de Controller per se via een Receiver moet doen, maar daar wordt aan gewerkt zodat het ook zonder, of via andere squeezeboxes kan, heb ik begrepen. Voor de configuratie van de Receiver heb je een Controller nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door FatalError op 07-01-2008 16:34 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Silver7 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:48:
Kun je niet eerst wat meer informatie verzamelen van bestaande producten?
Wat staat er dan in mijn openings-post :? Daar worden 3 verschillende systemen genoemd waar ik al naar gekeken heb en die het alledrie net niet zijn. Vandaar dit topic: wie heeft nog suggesties ?

Tja, als ik naar de echte HiFi zaken ga zoals AudioDesign in Utrecht (bij mij in de buurt) kunnen ze me ook vast wel helpen alleen ben ik dan wel erg veel geld kwijt..
FatalError schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:54:
Logitech heeft zojuist iets nieuws. Een stuk goedkoper dan Sonos, maar nog niet leverbaar.
zie http://www.slimdevices.com
Dank je. Die kende ik nog niet maar ga ik in de toekomst zeker bekijken.
*Rincewind voegt Slimdevices toe aan uitzoeklijst*

[ Voor 24% gewijzigd door Rincewind op 07-01-2008 15:10 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Heb je al gekeken naar Bose LifeStyle systemen? Deze zijn uitrbreidbaar tot heel wat vertrekken.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Friedchicken schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:04:
Heb je al gekeken naar Bose LifeStyle systemen? Deze zijn uitrbreidbaar tot heel wat vertrekken.
Heb jij de topicstart gelezen ? O-)

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:56

JME

zeg maar Jamie

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als ik die prijzen zo zie dan zou ik toch eerst eens de mogelijkheden van een simpele speaker-splitter onderzoeken. Ik bedoel zo'n kastje waarop je met een schakelaar kan kiezen welk paar speakers je wilt gebruiken. Desnoods hang je daar voor enkele tientjes een paar wireless transmitters achter om kabels te voorkomen en klaar ben je. Heb je alleen geen afstandbediening in iedere kamer. Maar goed, als je wel met één centrale afstandbediening werkt dan zul je toch altijd zien dat die net in de kamer ligt waar jij op dat moment niet bent.
Andere optie: zet in de slaapkamers een simpel minisetje met mp3-functionaliteit neer. De Sony CMT-EH10 bijvoorbeeld kost geen drol en geeft prima geluid (niet loeihard zetten natuurlijk), zeker in ruimtes waar je door de beperkte akoestiek ook met de duurste set nog geen hoogstaand geluidsbeeld weet te creëren. De mp3-jukebox kun je in de woonkamer realiseren met een dvd-speler die mp3-dvd's kan lezen.
Of denk ik nu te simpel?

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Ehm... ja ;) In jouw voorstellen zitten een flink aantal nadelen verstopt. Bij de speaker/splitter-optie kan ik niet in iedere kamer naar een andere zonder luisteren (waarschijnlijk) en moet ik heel wat fröbelen om e.e.a. aan de praat te krijgen. Gebruiksvriendelijk zal het denk ik ook niet zijn. Bij je 'mini-setje-in-iedere-kamer'-optie heb ik geen 'follow-me'-mogelijkheid en moet ik in ieder kamer cd's gaan meezeulen en is het eigenlijk ook geen multiroom-audio meer.

Wat ik eigenlijk zoek staat hier duidelijk beschreven.

Verwijderd

Sonos! dit is de makkelijkste manier om multiroom te gebruiken zonder je hele huis over hoop te halen. Het systeem waar je link naar verwijst is erg gecompliceerd en je zal er flink wat kabels voor moeten trekken.
Ik zou Sonos plaatsen in combinatie met een surroundreceiver in de woonkamer en de zoneplayers in de andere kamers. Dit komt het meest in de buurt van jou eisen. Bose zou ik afraden, geen enkele mogelijkheid om te upgraden en met alle nieuwe audio- en videoformaten zit je al snel aan de beperkingen van zo'n lifestyle systeem.
Een Squeezebox zou ook kunnen, mits je kan wachten tot de nieuwe modellen uitkomen. Deze hebben dan weer als nadeel dat je ze op een versterker moet aansluiten, wat niet voor de Sonos geldt. Ik zou zeggen ga eens bij een hifi zaak luisteren en spelen met een Sonos ;)
Ik werk zelf bij een hifi zaak in Zeist en wij werken veel met het Sonos systeem in onze installaties, staat demo klaar in de winkel (Squeezebox ook btw) dus als je een winkel in de regio zoekt O-)

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-04 16:34
Heb je je eigenlijk al eens afgevraagd of je dat eigenlijk echt gaat gebruiken ?
Nee serieus, da's allemaal mooi speelgoed, maar meer ook niet.
Leuk voor in kantoorgebouwen,conferentiezalen,wachtkamers,winkels, etc

Zo heeft m'n kennis ook zo'n 10.000 euro kostend Bose Lifestyle systeem steken voor "een beetje muziek" in enkele andere kamers. Moet altijd op staan, verbruikt altijd energie etc
Investeer beter dat geld in een kick-ass HT systeem voor in de woonkamer...daar zal zo'n Bose/Sonos-dingetje bij verbleken...

Ik was ook zo vol ideetjes toen ik m'n woning begon te bouwen, heb in elke kamer TV-aansluiting, dubbel UTP, centrale patchkast etc maar denk je nu echt dat er PC's in elke kamer staan ?

Mah bon, da's allemaal een andere discussie.
Je hebt een serieus lijstje met "requirements" en het is zeker geen off-the-shelf oplossing, vandaar dat er menig bedrijf bestaat dat dit voor je kan aan elkaar breien/integreren maar dat gaat euries kosten.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
Friedchicken schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:04:
Nadeel van Bose is dat je door de kleine speakertjes en grote subwoofer altijd de middentonen mist...

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:41:Ik zou Sonos plaatsen in combinatie met een surroundreceiver in de woonkamer en de zoneplayers in de andere kamers. Dit komt het meest in de buurt van jou eisen. Bose zou ik afraden, geen enkele mogelijkheid om te upgraden en met alle nieuwe audio- en videoformaten zit je al snel aan de beperkingen van zo'n lifestyle systeem.
Klinkt opzich goed maar volgens mij heb ik dan nog een PC/NAS nodig waar de muziek op staat en mis ik de dvd/cd/radio-mogelijkheden. Daarnaast heb ik dan (waarschijnlijk) niets aan mijn acoustimass-setje en dat zou zonde zijn.
Een Squeezebox zou ook kunnen, mits je kan wachten tot de nieuwe modellen uitkomen. Deze hebben dan weer als nadeel dat je ze op een versterker moet aansluiten, wat niet voor de Sonos geldt.
Wat ook weer als een voordeel gezien kan worden ;) Maar ook hier geld weer dat ik een PC/NAS nodig heb om mijn muziek af te spelen. Alhoewel de Squeezebox Duet erg mooi eruit ziet...
jvanhambelgium schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:46:Heb je je eigenlijk al eens afgevraagd of je dat eigenlijk echt gaat gebruiken ?
Ja. En dat zal waarschijnlijk ook gebeuren. Ons huis bestaat straks uit meerdere verdiepingen (duh.. O-) ) waarbij er een vide is tussen de begane grond en de 1e verdieping. Op de begane grond is ook de keuken en het lijkt me erg vervelend om als je in de keuken bent de muziek knalhard te moeten zetten omdat je anders niets hoort en dat je naar boven moet lopen om de Ab te gebruiken.. Plus nog de slaapkamers op 2e en 3e verdieping...
Investeer beter dat geld in een kick-ass HT systeem voor in de woonkamer...daar zal zo'n Bose/Sonos-dingetje bij verbleken...
Dat is ook een optie maar dan moet ik nog iets verzinnen voor de andere kamers. Ik heb nu een flinke hoeveelheid muziek als MP3/WMA/OGG bestand en die wil ik ook benaderen c.q. gebruiken. En Bose is goed genoeg voor mijn wensen. Als ik deze recensie lees van de Acoustimass 48 dan lijkt mij dat-ie voldoet aan mijn wensen.
Je hebt een serieus lijstje met "requirements" en het is zeker geen off-the-shelf oplossing, vandaar dat er menig bedrijf bestaat dat dit voor je kan aan elkaar breien/integreren maar dat gaat euries kosten.
En die bezoekjes zullen ook plaatsvinden en het mag ook wat euries kosten maar vooralsnog ben ik me nog aan het oriënteren en zijn alle suggesties/ideeën welkom.

Kent niemand trouwens de Philips Streamium oplossing ?

@ vuurpotje: stuur mij eens een emailtje. Wellicht kan ik eens langskomen O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Rincewind op 08-01-2008 12:34 . Reden: vraag toegeveogd ]

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
RemcoDelft schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:56:
[...]
Nadeel van Bose is dat je door de kleine speakertjes en grote subwoofer altijd de middentonen mist...
Hoe bedoel je ? Waar haal je dat vandaan ? Als ik deze recensie lees is de kwaliteit ook wel ok van een acoustimass set.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-04 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Rincewind schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:30:Hoe bedoel je ? Waar haal je dat vandaan ? Als ik deze recensie lees is de kwaliteit ook wel ok van een acoustimass set.
Hij doet wel heel erg zijn best om niets negatiefs te zeggen. Meneer René van Es kan zelfs klankschalen en sjoelschijfjes die je op je speaker plakt als wonderbaarlijk positief reviewen, dus hecht aub niet al teveel waarde aan reviews op Hifi.nl. Onafhankelijk zijn ze daar zeker niet ;)

Het lage midden valt inderdaad een groot gedeelte weg met dit soort kleine speakertjes. Ze zijn simpelweg niet in staat dat weer te geven, dat is fysiek onmogelijk. De bass module moet dat maar opvangen, en gezien de plaatsbaarheid van het midlaag lukt dat slechts heel beperkt.

Zeker, de bediening is prima, en vooral voor films klinkt het zeker niet onaardig, maar de vraag is of dat allemaal de 6000 euro wel waard is?

Aan de andere kant zijn de toepassingen die jij wil gewoon duur omdat weinig mensen het willen hebben, en je hebt dus weinig keuze.

Ik moet me dan ook aansluiten bij jvanhambelgium: heb je dit allemaal echt nodig? Ben je niet gewoon geld uit aan het geven aan dingen die je straks amper gaat gebruiken. Ik zou me gewoon concentreren op de locaties waar je echt vaak zit om te genieten van muziek of een film. Daar krijgt je echt waar voor je centen en kun je dubbel genieten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

laat gewoon alle luidsprekerbekabeling naar 1 punt komen. Trek utp-kabels naar de plaatsen in de muur waar je een controller wenst, in sterbekabeling.

Dan kan je nog alle kanten uit. Kijk ook eens naar de Nuvo Grande Concerto bvb.

Draadloos is niet aan te raden, zeker niet van Bose. Te veel problemen mee ;)

Trouwens, Bose-multiroom heeft een serieuze beperking. Zo'n lifestyle kan maar 2 stromen uitzenden tegelijk. Je kan dus niet in kamer 1 naar een cd luisteren, in kamer 2 naar de radio en in kamer 3 naar de harde schijf.

De hoofdzone (home cinema) zou ik wel steeds apart (of toch bijna) houden. Neem daar een goede receiver/dvd-combo met een goede set luidsprekers.
Wens je kleine boxen, kan je ook voor een lifestyle systeem gaan.

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57

hstoker

Yatta!

Is dit niet een optie?

http://www.raf.nl/webshop...=146_382&products_id=9448

Maximaal vier zones aansluiten, (5.1 + 3x stereo), Streamen vanaf netwerk en USB, DTS-HD en Dolby TrueHD (als je nog eens aan blu ray /hd dvd wilt) en nog veel meer.

Enige nadeel wat ik zo kan bedenken is dat de afstandbediening op de slaapkamer niet gaat werken.

(oh ja, en de prijs misschien :))

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:46:Zeker, de bediening is prima, en vooral voor films klinkt het zeker niet onaardig, maar de vraag is of dat allemaal de 6000 euro wel waard is?

[...]

Ik moet me dan ook aansluiten bij jvanhambelgium: heb je dit allemaal echt nodig? Ben je niet gewoon geld uit aan het geven aan dingen die je straks amper gaat gebruiken. Ik zou me gewoon concentreren op de locaties waar je echt vaak zit om te genieten van muziek of een film. Daar krijgt je echt waar voor je centen en kun je dubbel genieten.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:55:De hoofdzone (home cinema) zou ik wel steeds apart (of toch bijna) houden. Neem daar een goede receiver/dvd-combo met een goede set luidsprekers.
Hmm.. Jullie zetten me wel aan het denken. Misschien moet ik het alles-in-een idee wel laten varen en een los HT-systeem voor de DVD/TV gebruiken en daarnaast een losse multiroom/multisource audio systeem voor de muziek-in-alle-kamers wens. Klinkt ook wel goed. :Y
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:55:laat gewoon alle luidsprekerbekabeling naar 1 punt komen. Trek utp-kabels naar de plaatsen in de muur waar je een controller wenst, in sterbekabeling. Dan kan je nog alle kanten uit. Kijk ook eens naar de Nuvo Grande Concerto bvb.
Nuvo is een goede tip. Zal ik eens naar kijken. Maar wat bedoel je nu precies met die luidsprekerkabels/utpkabels-oplossing ?

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-04 14:47
Ook al gekeken naar B&O? Hun Link systeem werkt erg goed met zowel audio als video en alles met 1 afstandbediening. Niet erg goedkoop maar ik zie dat de andere oplossingen ook niet echt goedkoop zijn. Ander nadeel is wel dat je meteen vast zit aan B&O voor al je apparatuur.

>> Signature?

Verwijderd

Ken je de Soundbridge van Roku al (in Europa verkocht door Pinnacle)?

http://www.rokulabs.com/products_soundbridge.php (+/- 160 euro - deze heb ik zelf); kan via UTP en WiFi gebruikt worden. Je hebt dan natuurlijk wel een server nodig, maar een eenvoudige PC/NAS is nu ook weer het geld niet...

Er is ook een versie met ingebouwde versterker, die kost ongeveer 300 euro.

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 23:02

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

*steekt twee duimen omhoog voor de Squeezebox*

Ik heb nu zelf het volgende:
- Op zolder een Infrant ReadyNAS 4x500G X-RAID met daarop alle films & cd's
- Woonkamer: een Dell D820 als HTPC, Marantz LC2601 TV en PM-17 versterker voor het videogebeuren, en een wired Squeezebox voor het (fantastische!) geluid van cd's en internetradio.
- Overige kamers waar wat gebeurt: wireless Squeezeboxen, soms aangesloten via een computerluidsprekergeval (Cambridge Soundworks), soms via oude maar nog goed werkende meuk (Creek 4040s versterker en B&W DM110i's, anyone?)

De Squeezebox is eenvoudig genoeg voor partner en kinderen (6 & 8), en alle Squeezeboxen kunnen tegelijkertijd dezelfde danwel verschillende dingen afspelen. Als ik hier op 't werk niet zat te $%*( met een 64Kbit ISDN lijntje dan zou ik de Slimserver (draait op de NAS) zelfs kunnen configureren om de muziek op m'n werk te krijgen.

Oh: om een voorproefje te krijgen van de Squeezebox interface kun je 'ns spelen met (Slimserver +) Softsqueeze. In software wat je in hardware zou kopen.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Verwijderd

[b][message=29387560,noline]
[...]
Nuvo is een goede tip. Zal ik eens naar kijken. Maar wat bedoel je nu precies met die luidsprekerkabels/utpkabels-oplossing ?
Daarmee bedoelde ik dat dit zowat de standaard is in multiroom-apparatuur:

alles op een centrale plaats: versterking, controller, musicserver, ...
Wanneer je zo'n bekabeling doet, kan je dus nog altijd kiezen tss de verschillende systemen: Crestron (Adagio bvb, niet noodzakelijk veel duurder dan de concurrentie), Nuvo, Elan, Russound, ...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Rincewind schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:36:
Dit jaar gaan wij verhuizen naar een nieuwe woning. In dit huis willen we de audio-voorziening eens goed regelen.
Misschien mis ik het, maar waarom niet gewoon een mooie stereoinstallatie in de woonkamer en kleine setjes in de keuken en in de slaapkamer? Wat is het voordeel van "een centraal systeem", behalve dat het wel cool klinkt in een reclame? :P

Als je graag overal je mp3's wilt horen, dan is een squeezebox of een sonos naast een losse fatsoenlijke set het handigst. Waarom het perse een centraal multi-room systeem moet zijn ontgaat me. Ik zou lekker squeezeboxen plaatsen en niet zulke moeilijke eisen stellen ("follow me", Ik heb dan een beeld van in een nep-zijden kamerjas met een goekope sigaar in je bek en een afstandsbediening in je klouwen door je huis lopen en dan de muziek je laten "followen"? 8-) 8)7).

Nah, gewoon mooie huiskamerset en wat wireless mp3 systeempjes waar nodig (huiskamer, keuken en slaapkamer?). Je zou zelfs gewoon een speaker-B aansluiting van de receiver vanuit de huiskamer in de keuken met systeemplafondspeakertjes kunnen doen. Dat ga ik ooit in m'n badkamer fixen :P.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 08-01-2008 15:45 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:56

JME

zeg maar Jamie

Dat was min of meer het punt wat ik probeerde te maken, maar dan net ff wat subtieler ;)
Maar goed, het is niet aan ons om te vertellen wat iemand met zijn geld moet doen. Het blijft natuurlijk een gelikt systeem, duur of niet.
Overigens werkt de eerder door mij genoemde Sony miniset prima met een setje Sony Marine bootluidsprekers in de badkamer. Klinkt stukken beter dan die simpele systeemplafondspeakertjes en toch mooi wit :9 (minisetje wel buiten de vochtige badkamer plaatsen natuurlijk...)

[ Voor 7% gewijzigd door JME op 08-01-2008 17:00 ]

Verwijderd

Rincewind schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:28:
Klinkt opzich goed maar volgens mij heb ik dan nog een PC/NAS nodig waar de muziek op staat en mis ik de dvd/cd/radio-mogelijkheden. Daarnaast heb ik dan (waarschijnlijk) niets aan mijn acoustimass-setje en dat zou zonde zijn.
Klopt, een NAS of PC blijft noodzakelijk voor je digitale muziek. Wat betreft dvd/cd weergave: je kan een externe speler op de Sonos aansluiten (en draadloos versturen naar de overige ruimtes) voor radio zal je gebruik moeten maken van internetradio.
Als je de Sonos in woonkamer gebruikt in combinatie met een AV-receiver dan kan je de acoustimass gewoon blijven gebruiken.
PS. you've got mail.

Verwijderd

jvanhambelgium schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:46:
Heb je je eigenlijk al eens afgevraagd of je dat eigenlijk echt gaat gebruiken ?
Nee serieus, da's allemaal mooi speelgoed, maar meer ook niet.
Leuk voor in kantoorgebouwen,conferentiezalen,wachtkamers,winkels, etc

Zo heeft m'n kennis ook zo'n 10.000 euro kostend Bose Lifestyle systeem steken voor "een beetje muziek" in enkele andere kamers. Moet altijd op staan, verbruikt altijd energie etc

Ik was ook zo vol ideetjes toen ik m'n woning begon te bouwen, heb in elke kamer TV-aansluiting, dubbel UTP, centrale patchkast etc maar denk je nu echt dat er PC's in elke kamer staan ?

Mah bon, da's allemaal een andere discussie.
Haha,
zo ken ik er nog ;-)
Ik elke kamer dubbele cat6, gso sat systeem en inwall speakers.
En nu het huis af is zie ik in dat het allemaal wat overkill is...
Maar het blijft wel leuk natuurlijk.
Nog aan te kopen, lcd's+dreamboxen+versterkers voor in keuken/badkamer/slaapkamers.
Die multiroom dingen zijn enkel mooi voor audio, maar kosten een fortuin wil je in meer dan 3 kamers
spelen...
Ik doe het dus zo :
Livingroom Plasma+dreambox+tvix+squeezebox + 5.1 reviever
Keuken LCD+dreambox+ audio versterker
Badkamer LCD+dreambox+xbox+ audioversterker
Slaapkamer LCD+dreambox +xbox + audioversterker

Met die dreamboxen heb je overal radio + sattv
Met de xbox krijg je nog eens overal mp3 + mediaplayer erbij (nadeel dat de tv aanmoet)
En in de living krijg je gewoon alles bij elkaar :-)

In m'n bureau heb ik een pc'tje met al mijn mediabestanden + een extra dreambox voor opnames.
Het gso systeem heeft enkel Astra-hotbird, maar in het bureau heb ik een draaibaar systeem zodat ik van zowat elke satelliet kan opnemen (en streamen in de toekomst(moet dringend mediaportal eens uitvogelen))

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-03 21:44
Mijn zwager heeft die Sonos door zijn huis met meerdere punten. 1 zo'n kastje dat hetzelfde te bedienen is als een iPod. Verder in de meterkast een schijf met alle muziek. Dit werkt perfect en ook de bediening is erg plezierig. Ook het schakelen tussen de groepen gaat goed. Nee, ik ben overtuigd van dit systee. Erg prijzig alleen. Wat dat betreft is de Logitech misschien een goede tweede keus.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
jantje.vlaam schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:49:
Mijn zwager heeft die Sonos door zijn huis met meerdere punten. 1 zo'n kastje dat hetzelfde te bedienen is als een iPod. Verder in de meterkast een schijf met alle muziek. Dit werkt perfect en ook de bediening is erg plezierig. Ook het schakelen tussen de groepen gaat goed. Nee, ik ben overtuigd van dit systee. Erg prijzig alleen. Wat dat betreft is de Logitech misschien een goede tweede keus.
Heeft hij dan ook de Sonos in de meterkast staan ? Want hoe heeft hij anders de schijf in de meterkast gekoppeld aan het Sonos-systeem ? Kun je iets meer vertellen over de setup van je zwager ? Wat heeft hij allemaal moeten kopen om e.e.a. goed te laten werken ?

Verwijderd

Hallo allemaal

Topic is alweer een poosje stil zie ik.
Maar er wordt veel over de kosten gesproken hierzo.

Ik heb een systeem van russound.
een multiroom versterker met 6 channels.
6 lcd keypads
voor 1599 euro incl. btw
Verder in alle kamers inbouw luidpsrekers.
Een mediaserver van vidabox voor zowel audio als video
Momenteel alleen audio.
Voor dit alles was ik rond de 5000 euro kwijt, heb nu wel in 6 kamers muziek en de mogelijkheid voor video.
Dit wil ik in de toekomst dan ook gaan doen.

Laatst een internetaudio module geplaatst en kan dus nu in elke kamer muziek via internet luisteren.

Er wordt door veel gezegt dat het een overbodige luxe is.
Maar ik ben er toch super blij mee.
Lekker in bad en een lekker muziekje erbij heerlijk toch _/-\o_
Pagina: 1