compaq presario 2110

Pagina: 1
Acties:

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik kreeg vanavond van iemand een vraag over geheugen uitbreiding voor zijn compaq presario 2110. (P75 of P100 met 'nu' 16MB)

Hij had zelf gebeld met Compaq, die hem doorverwezen naar Radio Correct (Rotterdam). Daar kreeg hij te horen dat 32MB EDO, FL 1100,- ex zou moeten kosten.

Volgens de handleiding zit er EDO in.

Gebruikt Compaq speciaal EDO-ram ? Of is het gewoon idioot duur bij die gasten ?

In de pricewatch staat 32MB EDO voor 99,-
EDO moet per 2 (?) geplaats worden dacht ik, dus dan zou het op 200 piek komen. De performance van dat ding is nu hopeloos.

(En voor alle snelle tikkers : Voor een nieuwe pc is geen geld. Bovendien wordt het machientje alleen maar gebruikt voor een brief en een emailtje.)

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Heb je geen 5 Volts geheugen nodig, dat is n.l. nogal zeldzaam.

Als dat zo is ik heb daar nog 64 Mb van liggen, EDO, DIMM (net zo groot als b.v. pc 100 geheugen (164? pins)).

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 00:46 schreef Wortel het volgende:
Heb je geen 5 Volts geheugen nodig, dat is n.l. nogal zeldzaam.
Daar vraag je me wat. Ik was er nog niet aantoe gekomen om de kap van dat ding te trekken :)
Als dat zo is ik heb daar nog 64 Mb van liggen, EDO, DIMM (net zo groot als b.v. pc 100 geheugen (164? pins)).
5 volts geheugen is herkenbaar aan het feit dat het net zo breed is als SDram ?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
^^^UP^^^

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb ook zo'n ding gehad, dat was alleen een cyrix 200, maar wel een 2110.
Volgens mij ging daar gewoon normaal edo ram in hoor!
Compaq ADVISEERT alleen om duurder/goedgekeurd ram te gebruiken, maar in de praktijk zal gewoon spul ook wel werken denk ik.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Thanx, ik zal dat ding wel eens even open halen en kijken wat er in zit. (144 aka 72 pins, of 168 pins EDO/dimm)

Verwijderd

Wij hebben thuis ook een compaq, alleen een nieuwer model (nog steeds kut) en nu beweren die compaq mensen dat er speciaal "Compaq" geheugen in moet, en dat ie ander geheugen niet wil slikken.

Ik heb in een computerzaak gehoord, dat de ene compaq dat wel wil en de andere weer niet en dan kun je na een weekje je geheugen in de prullebak gooien.

Prijs voor 128 mb van da compaq zooi was 330 piek, wou ik eerst erbij hebben, nu niet meer, ben aan het sparen voor een andere bak....

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

ja dat klopt, mijn vorige comp was een compaq 4220 en die had zelfs ander aantal pinnen, namelijk 170 pins, zodat je ram vergaarde als je er standaard ram in deed. (was sdram) En van de hdd uit dat bakkie is pin 2 weggehaald, hij doet het nog, maar kan niet gedetecteerd worden als je je comp reset/reboot. Alleen bij een koude boot vind ie hem. Maar in een compaq doet ie het wel normaal. Dus : COMPAQ IS EEN PAUPER KUTMERK EN KOOP NOOIT VAN JE LEVEN MEER IETS VAN COMPAQ WANT JE KRIJGT ER GEGARANDEERD SPIJT VAN !!!!!!! :(

http://www.gjpvanwesten.nl

• Renkie
  • Laatst online: 30-08 06:53
Ik had een compaq 4830 (p2 266) waar standaard 32mb bijin zat

Er zijn merken als kingston die geheugen verkopen waar een mooi sticketje van compaq op staat en dan moet het 100% werken in een compaq:)

Ik had de volgende setup

1x origineel 32mb 66mhz
1x kingston 32mb 66mhz(of ander merk) 'compaq' geheugen
1x no-name funprice geheugen 128mb 100mhz

en draaide perfect

Je kunt het beste gewoon pc mee naar een winkel waar ram 130 piek voor 128mb kost en proberen

Bij de ene compaq past alles
en bij de ander alleen compaq troep
raar maar waar:)
1x

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het is vervelend dat die Presario-series zo'n ramp is, dat snap ik nou eigenlijk niet zo van ze :(.
De DeskPro-series bijvoorbeeld zijn echt weer perfect, de Armada-laptoptjes :9 en veel bedrijven draaien op Proliant-servers.
Dus om nou heel Compaq de grond in te schelden lijkt me onterecht.
Maar op het gebied van de Presario's moet ik je gelijk geven jah, dat is een ramp.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ja zit zo ik heb me ongeveer anderhalf jaar op lopen winden over het feit dat die presario niet hoger dan 200 mhz wou en niet meer dan 48 mb ram kon hebben etc etc etc
(er zat trouwens 1(!) pci slot in)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Def_P
  • Niet online
Ik had laatst nog zo'n ding voor mijn opa geupgraded, met gewoon edo geheugen, wel fast page geloof ik ofzoiets.

I, for one, like Roman numerals

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 17 februari 2001 19:19 schreef Gerrit83 het volgende:
Ja zit zo ik heb me ongeveer anderhalf jaar op lopen winden over het feit dat die presario niet hoger dan 200 mhz wou en niet meer dan 48 mb ram kon hebben etc etc etc
(er zat trouwens 1(!) pci slot in)
Dan had jij wel een luxe, in mijnes kon maar 32(!!!) mb geheugen en had geen pci sloten......

Verwijderd

Compaq is gewoon vreselijk duur en slecht, that's all.
Pagina: 1