Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

ik sinds kort een Wii ( :) ) en nu wil ik hem op internet aansluiten. Onder het motto "ons bin zunig" wil ik dit natuurlijk zo goedkoop mogelijk doen. Probleem is, ik heb de 64 bits versie van windows vista.

Ik heb inmiddels gevonden dat de standaard USB-wifi adapter van nintendo niet werkt onder 64-bits.

maar ik kan eigenlijk niets vinden welke USB-wifi adapters wel werken onder vista 64-bit. Bestaan ze uberhaupt?

Een PCI wireless netwerkkaart is geen optie, omdat ik geen PCI sloten meer vrij heb. (alleen een 4x PCI express slot, maar die adpaters zijn weer heel duur, en ook geen info over 64-bits ondersteuning)

En een wireless router kan ook niet, omdat ik internet heb via de universiteit, en daarvoor is een apart verificatie protocol nodig dat geinstalleerd moet worden op windows. (een router kan dus niet inloggen op de verbinding, en kan dus niet het internet op)...

Dus, zijn er 64-bits USB-wifi dongles? en zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
dongles zelf zijn niet zo bits gebonden, eerder de drivers.

Verder kan je mbv "ICS" (internet delen) ervoor zorgen dat je een router op je pc hangt, je pc dient dan eigenlijk als internet deur en serveert door naar de wireless router (die je dus niet gebruikt als wireless router maar als wireless access point en bedrade switch)

Verder (voor zover ik me een gesprek herinnern tussen een klasgenoot en me) kan je een PCI kaartje gewoon in dat slot steken, dat slot zet zichzelf wel op juiste snelheid enz...

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 07-01-2008 15:35 ]