Halo,
Ik heb last van Blue Screens. En niet te weinig ook...
Specs pc:
Asus P5B MX WiFi/AP moederboard
Intel Dual Core 2Ghz processor
2GB 800Mhz geheugen
320GB Sansung SATA schijf
Ik heb een maand of twee goed kunnen werken tot m'n CPU cooler spontaan stopte te werken. Moederboard was doorgebrand. Hiervoor heb ik twee keer een BSOD gehad en veel fouten in eventvwr(event 11, disk error). Maar de pc was verder toch acceptabel stabiel.
Inmiddels een nieuwe MB gekocht en de oude naar Asus laten sturen door Norrod en de nieuwe met een een nieuwe Zalmann cooler geassembleerd. Ik heb het moederboard juist geassembleerd met pakkingen tussen de kast en het board.
Nu veel last van bluescreens. Ik krijg er meerdere:
- Kernel inpage error 0x0000007, 7A, 77 Atapi.sys
- 0x000000F4 win32k.sys
Na de crash is er geen bootdevice beschikbaar. Voeding uitschakelen en weer inschakelen is dan genoeg om weer te kunnen booten.
Ik heb de volgende stappen ondernomen:
- Geheugen vervangen(werkte met 1GB, nu dus op 2GB), geen verschil
- SATA kabel vervangen
- Alle niet essentiele hardware losgekoppeld
- Met Ultimate Boot CD testen uitgevoerd: -Prime95(4,5 uur), Memtest(3 uur), HD Tune, nog een HD test waar ik de naam van ben vergeten en natuurlijk Chkdsk /r. Alles in orde.
- Atapi.sys weggegooit en SP2 geherinstalleerd
- Voeding getest met Fan utility, alles mooi constant, Vcore tussen 1.2v en 1.35v
- Temperaturen zijn mooi laag, alles blijft onder de 40C
- Windows XP geherinstalleerd
- Vista geinstalleerd(had er eigelijk geen trek in, maar toch testen)
Het blijft kloten, ook vista crashed. M'n pc is niet overclocked, ik heb een nieuwere bios geflashed,
De problemen blijven dus bestaan, behalve dat Vista geen bluescreen geeft maar gewoon crashed. Vervolgens weer geen Bootdevice, dus dezelfde klachten.
Ik denk zelf aan een probleem in m'n HD hoewel er geen bad blocks oid op te vinden zijn. Hij lijkt wel te bevriezen oid?
Iemand die me kan helpen? Om nou een nieuwe schijf te gaan kopen zonder te weten dan dit het probleem is...
Thanx!
Ik heb last van Blue Screens. En niet te weinig ook...
Specs pc:
Asus P5B MX WiFi/AP moederboard
Intel Dual Core 2Ghz processor
2GB 800Mhz geheugen
320GB Sansung SATA schijf
Ik heb een maand of twee goed kunnen werken tot m'n CPU cooler spontaan stopte te werken. Moederboard was doorgebrand. Hiervoor heb ik twee keer een BSOD gehad en veel fouten in eventvwr(event 11, disk error). Maar de pc was verder toch acceptabel stabiel.
Inmiddels een nieuwe MB gekocht en de oude naar Asus laten sturen door Norrod en de nieuwe met een een nieuwe Zalmann cooler geassembleerd. Ik heb het moederboard juist geassembleerd met pakkingen tussen de kast en het board.
Nu veel last van bluescreens. Ik krijg er meerdere:
- Kernel inpage error 0x0000007, 7A, 77 Atapi.sys
- 0x000000F4 win32k.sys
Na de crash is er geen bootdevice beschikbaar. Voeding uitschakelen en weer inschakelen is dan genoeg om weer te kunnen booten.
Ik heb de volgende stappen ondernomen:
- Geheugen vervangen(werkte met 1GB, nu dus op 2GB), geen verschil
- SATA kabel vervangen
- Alle niet essentiele hardware losgekoppeld
- Met Ultimate Boot CD testen uitgevoerd: -Prime95(4,5 uur), Memtest(3 uur), HD Tune, nog een HD test waar ik de naam van ben vergeten en natuurlijk Chkdsk /r. Alles in orde.
- Atapi.sys weggegooit en SP2 geherinstalleerd
- Voeding getest met Fan utility, alles mooi constant, Vcore tussen 1.2v en 1.35v
- Temperaturen zijn mooi laag, alles blijft onder de 40C
- Windows XP geherinstalleerd
- Vista geinstalleerd(had er eigelijk geen trek in, maar toch testen)
Het blijft kloten, ook vista crashed. M'n pc is niet overclocked, ik heb een nieuwere bios geflashed,
De problemen blijven dus bestaan, behalve dat Vista geen bluescreen geeft maar gewoon crashed. Vervolgens weer geen Bootdevice, dus dezelfde klachten.
Ik denk zelf aan een probleem in m'n HD hoewel er geen bad blocks oid op te vinden zijn. Hij lijkt wel te bevriezen oid?
Iemand die me kan helpen? Om nou een nieuwe schijf te gaan kopen zonder te weten dan dit het probleem is...
Thanx!