[Wi-Fi] 200 notebooks in een zaal

Pagina: 1
Acties:

• Vlerk2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10-2023
Voor een groot evenement is mij gevraagd naar de mogelijkheden om 200 laptops online te krijgen in een zaal van 36 bij 48 meter.

De vragen worden op papier uitgedeeld, en moeten op papier worden ingeleverd. Maar de antwoorden mogen op internet gezocht worden.

Ik heb al aangeven dat dit een behoorlijke cent zal gaan kosten.

In de zaal is in ieder geval 2 lijnen van 6mbit.

Ik heb verschillende verhuurders gebeld, studentenrapporten gelezen, en dit forum doorzocht. Maar nergens iets kunnen vinden dat enige zekerheid weet te geven. De ene verhuurder zegt genoeg te hebben aan 4 losse (eenvoudige) access points, anderen zeggen dat het uberhaupt onmogelijk is in zo'n ruimte. En de volgende komt met een rekening van 900 euro.

Als ik 200 laptops draadloos online wil hebben, er vanuit gaande dat ze allemaal tegelijk aan het rondsurfen zijn, wat ga ik nodig hebben? Zonder te kijken naar het prijskaartje.

Of moet ik een deel gaan opvangen met draad?

Alvast bedankt,
Erik

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Als je professionele apparatuur gebruikt (cisco bijvoorbeeld) denk ik dat dit wel mogelijk is. Misschien moet je eens contact opnemen me cisco (misschien heb je dat al gedaan) en vragen hoeveel clients kunnen verbinden met een AP.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 21:24
In theorie moet het lukken met enkele simpele AP's. Maar ga er even vanuit dat een standaard consumentenAP/router het heel zwaar zal krijgen (lees: grote kans op problemen).

Als het met een kabel kan, dan zou ik dat toch overwegen.

Overigens zijn die 2x 6Mbit lijnen ruim voldoende voor het nodige surfwerk.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:18
Bij ons op school (KHK) gebruiken ze de AP's van Cisco met authenticatie dmv onze studentennr en wachtwoord. Die dingen kunnen best wel wat trekken, ik denk dat je met 2-3 toch wel heel goed moet toekomen, enige nadeel is de prijs...

http://cisco.com/en/US/products/ps6087/index.html

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Meestal word aangeraden om niet meer dan 20 clients per AP te laten connecten.
Ik zou sowieso liever kabeltjes trekken.

Desnoods een paar 48 poorts switches huren bij een lanparty bedrijf en 200 5M UTP kabels en dan kom je een heel eind, paar glaskabels tussen de switches, dat is een stuk stabieler.

Alle proemn in n drek

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:18
Bierkameel schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:55:
Meestal word aangeraden om niet meer dan 20 clients per AP te laten connecten.
Ik zou sowieso liever kabeltjes trekken.
Hebben we het dan niet over gewone consumenten-ap's ? Dacht dat het toch wel wat ging met die Cisco'tjes

Voor de rest, mja, bekabeld ga je altijd stabieler werken, als je het echt gek wilt maken, dan kan je ook gewoon 10 Wireless routers kopen en die als AP's instellen, kunnen daarna nog altijd gebruikt worden...

Dan de zaal zeggen van, ja die groep op Wireless 1, die op 2 en dan zo beperken zoals Bierkameel zegt dat er maar 20 op één AP zitten...

(voor de rest kan je volgens mijn die AP's van Cisco prima gebruiken met meerdere gebruikers, dit is ook geen gwn soho-ap'tje)

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 07-01-2008 17:34 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07

sanzut

It's always christmas time

Lijkt mij dat professionele Cisco AP's toch wel meer dan 20 clients aan moeten kunnen?

• Vlerk2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10-2023
Thanks,

Die Aironet 1130AG Serie ziet er goed uit. Ik zal ze morgen eens bellen voor meer info.

Wat ik ook lees op verschillende sites is dat ik moet denken aan Wireless Mesh Access Points, maar dat is volgens mij niet compatibel met de standaard wifi kaartjes in onze laptops?
Pagina: 1