Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een vreemd probleem op mijn notebook.

Het betreft een Asus F3TC.

De meeste USB apparaten die ik in de usb poorten doe werken niet. Terwijl het echt plug en play apparaten zijn, en sommigen het voorheen wel hebben gedaan.
Windows vraagt dan om drivers, en soms herkent het een ide schijfje zelfs als flash disk.?!

Het vreemde is,mijn externe hd thuis met eigen voeding doet het wel. Muis doet het wel. Maar 3 verschillende USB sticks en 1 extern notebook hd'tje ( zonder externe voeding ) doen het niet.

Ik heb het internet afgestreund op zoek naar een oplossing, maar vind er echt niets over.
Ik heb bij Asus ( wat een rotsite, sloom! ) de drivers van mijn chipset vernieuwd, maar dat werkte ook niet.

Aangezien men ervan uitgaat dat deze usb drivers in windows zitten tegenwoordig ( ik draai trouwens windows vista home premium ) kun je ook nergens drivers vinden voor dit probleem.

Kan iemand mij helpen? Uiteraard zal een nieuwe installatie van windows wel werken, maar dat probeer ik liever te voorkomen op deze manier.

b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb hier exact het zelfde probleem met een Acer Aspire 3515, daar staat Vista Home Basic op. Nu werken 2 van de 3 USB sticks niet, omdat hij om Drivers vraagt, die er niet zijn.

De USB sticks:
- Verbatim > Werkt niet > Geen drivers beschikbaar
- Philips > Werkt niet > Ook geen drivers beschikbaar
- Goedkoop merk > Werkt wel

In de PC er naast die XP draait werkt het wel. Ik heb al op verschillende sites gekeken van de fabrikanten maar die hebben geen van alle Vista drivers en beweren dat het zou moeten werken.

Hoe kun je dit oplossen, ik ga de Knowledgebase van MS nou even uitspitten want het MOET opgelost worden ivm met een lange reis naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18
probeer deze update eens, hielp mij uit de brand.

KB925528: Update voor Windows Vista
Dit is een betrouwbaarheidsupdate. Installeer deze update om problemen met de betrouwbaarheid van bepaalde USB-hardwareapparaten en -controllers op te lossen. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

http://www.microsoft.com/...04-4f94-8ee1-063071797427

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024