Toon posts:

[XP] Gegevens opslaan van computers

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek na een programma waar ik gegevens van computers kan opslaan.
Zoals computernaam, werkgroep, ip, macadres, gebruikersnamen, wachtwoorden eventueel nog de programma's die er op staan qua beveiliging.

Iemand een idee?
Het gaat om meer dan 50 computers

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 12:49 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

Notepad?

Waar heb je het voor nodig?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Garyu schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:46:
Notepad?

Waar heb je het voor nodig?
Oke notepad is leuk of excel zelf wel aan gedacht maar wil graag een echt programma daar voor, zit dan vaak ook beveiliging in. Het gaat namelijk om meer dan 50 computers

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 12:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt kijken naar progs als everest, die lezen dit soort prut doorgaans ook allemaal uit.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:56:
Je kunt kijken naar progs als everest, die lezen dit soort prut doorgaans ook allemaal uit.
Die leest het uit maar ik wil alles in een overzicht. Als programma dat ik een computer kan selecteren en gegevens kan zien

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet je dat maken of kopen :)
[search=inventory programma] of [search=CMDB].

Ik krijg alleen niet de indruk dat je voor je hier ging vragen ook echt zelf wat geprobeerd hebt te vinden :)
Zie de Windows Clients - Policy en de aanmeldingsvoorwaarden over het stuk vooronderzoek wat je geacht wordt te beheersen hier.

Er zijn namelijk genoeg kant en klare applicaties waar je dat mee kan doen, en als je er geen budget voor wil vrijmaken kun je met wat scripting en een database zelf ook een heel eind komen.
Je hoeft alleen maar een kijkje te nemen op http://www.microsoft.com/...pts/default.mspx?mfr=true om ideeën op te doen wat dat betreft.

[ Voor 60% gewijzigd door alt-92 op 07-01-2008 13:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.