Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Philips een Amsterdams bedrijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 23:04
http://life.tweakers.net/...it-deal-met-rhapsody.html

Hier staat dat Philips een Amsterdams bedrijf is. Zelf, en aan de reacties te zien meerdere mensen, vinden dit niet kloppen. Dat het hoofdkantoor is verhuisd, vind ik persoonlijk niets er mee te maken hebben dat het ook echt uit Amsterdam komt.

Zoals "Arnoud Engelfriet" ook zegt:
Koninklijke Philips is statutair gevestigd in Eindhoven. Het feitelijke hoofdkantoor zit in Amsterdam.

Arnoud
Wellicht een fixje naar Eindhoven en anders het "amsterdamse" weglaten? Wellicht dat het kan worden bestempeld als een Nederlands bedrijf.

prutsert

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:21
Inderdaad, hier een ras Eindhovenaar en trots op ons Philips ;), en of ze nu het hele hoofdkantoor naar Amsterdam verplaatsen of niet, Philips is Eindhoven en Eindhoven is Philips ;).

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
De Rolling Stones zjin toch ook in Nederland gevestigd?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Who cares? Hoeveel Philips fabrieken zijn er wel niet in het buitenland?

Als Philips zelf (de top dan) echt zo'n hechte band had met Eindhoven, waren ze never nooit niet naar Amsterdam vertrokken.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15

Qwerty-273

Meukposter

JAHRASTAFARI schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:53:
Who cares? Hoeveel Philips fabrieken zijn er wel niet in het buitenland?

Als Philips zelf (de top dan) echt zo'n hechte band had met Eindhoven, waren ze never nooit niet naar Amsterdam vertrokken.
Internationaal is het natuurlijk wel veel herkenbaarder dat je in A'dam zit dan in Eindhoven. Daarnaast is vliegen naar Amsterdam makkelijker (internationaal gezien dan) dan naar Eindhoven. Dus voor de bobo's die op het hoofdkantoor moeten zijn kan Amsterdam in zo'n geval beter uitpakken.
Maar het is en blijft nog steeds een Eindhovens bedrijf (naar mijn bescheiden mening).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
De locatie van het hoofdkantoor van een bedrijf bepaalt de manier waarop redacties ernaar verwijzen. In het geval van Philips is dat dus een Amsterdams bedrijf, ondanks dat ze statutair gevestigd zijn in Eindhoven.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilbert de Vries op 07-01-2008 16:48 ]

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:05
Qwerty-273 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Internationaal is het natuurlijk wel veel herkenbaarder dat je in A'dam zit dan in Eindhoven. Daarnaast is vliegen naar Amsterdam makkelijker (internationaal gezien dan) dan naar Eindhoven. Dus voor de bobo's die op het hoofdkantoor moeten zijn kan Amsterdam in zo'n geval beter uitpakken.
Maar het is en blijft nog steeds een Eindhovens bedrijf (naar mijn bescheiden mening).
Ahold heeft hetzelfde gedaan. Het Ahold hoofdkantoor stond eerste gemoederlijk naast (overkant van de spoorlijn) het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam. Sinds 2006 zit het hoofdkantoor van Ahold in Amsterdam.

AULXJMHR

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wilbert de Vries schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:48:
De locatie van het hoofdkantoor van een bedrijf bepaalt de manier waarop redacties ernaar verwijzen. In het geval van Philips is dat dus een Amsterdams bedrijf, ondanks dat ze statutair gevestigd zijn in Eindhoven.
Mag ik vragen waarom de verwijzing naar de plaats in dit geval niet aangepast wordt?

Ook al volg je nu precies "de regels", het lijkt me een iets te gevoelig onderwerp.

Daarnaast wordt bij bijvoorbeeld ABN ook niet "het Amsterdamse bedrijf" gezet:
46953
48895
Waarom bij zo'n controversiële locatie ineens wel?

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Speed24 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:55:
[...]
Mag ik vragen waarom de verwijzing naar de plaats in dit geval niet aangepast wordt?

Ook al volg je nu precies "de regels", het lijkt me een iets te gevoelig onderwerp.

Daarnaast wordt bij bijvoorbeeld ABN ook niet "het Amsterdamse bedrijf" gezet:
46953
48895
Waarom bij zo'n controversiële locatie ineens wel?
Bij die bewuste artikelen wordt geen plaatsnaam genoemd. Aan het al dan niet vermelden van een vestigingsplaats van een hoofdkantoor lijkt mij overigens niets 'gevoeligs', ook niet als het om Philips in combinatie met Amsterdam gaat.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-10 10:13

dawuss

gadgeteer

Wilbert de Vries schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:57:
Aan het al dan niet vermelden van een vestigingsplaats van een hoofdkantoor lijkt mij overigens niets 'gevoeligs', ook niet als het om Philips in combinatie met Amsterdam gaat.
Blijkbaar wel, getuige dit topic :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Philips is Eindhovens, klaar. En dat zeg ik als Amsterdammer die in Eindhoven woont :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
Het lijkt mij alleen logisch om een plaatsnaam te noemen bij een bedrijf als dat bedrijf ook in die regio haar activiteiten ontplooit. Ik kan me iets voorstellen bij de Amsterdamse televisiezender AT5 en de Twentse bierbrouwer Grolsch, maar een bedrijf als Philips opereert op landelijke of wereldwijde schaal. Dan is het m.i. een beetje raar om te doen alsof het een Amsterdams bedrijf is (zeker omdat een groot deel van de faciliteiten die Philips nog in Nederland heeft rond Eindhoven zitten en niet in Amsterdam).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Soultaker schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:52:
(zeker omdat een groot deel van de faciliteiten die Philips nog in Nederland heeft rond Eindhoven zitten en niet in Amsterdam).
Met name het kloppende hart van het bedrijf: de R&D zit voornamelijk op de High Tech Campus in Eindhoven. Philips Medical Systems, ook een essentieel onderdeel van het bedrijf, zit in Best.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Eensch!
Zie argumentatie van Soultaker.

Noem het dan een Nederlands bedrijf.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 17:24
in de periode dat het ministerie van OCW in Zoetermeer heeft gezetten werd er toch ook niet gezegd "het Zoetermeerse Ministerie van OCW heeft ..."
Dus de reactie van Wilbert vind ik een beetje bullshit, Philips is een merk wat sowieso bekend staat binnen Nederland dat het uit Eindhoven komt dan zet je geen Amsterdam neer. En zulke regels moet je lezen in de trant van:
"De van oorsprong Amsterdamse elektronicafabrikant Philips "

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:14

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Soultaker schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:52:
Het lijkt mij alleen logisch om een plaatsnaam te noemen bij een bedrijf als dat bedrijf ook in die regio haar activiteiten ontplooit. Ik kan me iets voorstellen bij de Amsterdamse televisiezender AT5 en de Twentse bierbrouwer Grolsch, maar een bedrijf als Philips opereert op landelijke of wereldwijde schaal. Dan is het m.i. een beetje raar om te doen alsof het een Amsterdams bedrijf is (zeker omdat een groot deel van de faciliteiten die Philips nog in Nederland heeft rond Eindhoven zitten en niet in Amsterdam).
Eehm... Grolsch komt van origine uit "Grolle" (Groenlo) -> Achterhoek

Achterhoek != Twente

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

M@rijn schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:11:
in de periode dat het ministerie van OCW in Zoetermeer heeft gezetten werd er toch ook niet gezegd "het Zoetermeerse Ministerie van OCW heeft ..."
Dus de reactie van Wilbert vind ik een beetje bullshit, Philips is een merk wat sowieso bekend staat binnen Nederland dat het uit Eindhoven komt dan zet je geen Amsterdam neer. En zulke regels moet je lezen in de trant van:
"De van oorsprong Amsterdamse elektronicafabrikant Philips "
Naja, dat laatste ben ik het niet echt mee eens. Je hoort dat helemaal niet op die manier te lezen. En daarnaast kan ik me best voorstellen dat er een stelregel is dat als je een plaats noemt, dat je dan de plaats van het hoofdkantoor noemt.

Wat ik alleen niet snap is waarom er hier überhaupt een naam genoemd werd? Het voegt namelijk totaal niks toe aan de hele tekst (het feit dat het een 'Amsterdams' bedrijf is heeft namelijk niks te maken met de rest van het artikel. Ondertussen schept het wel 'verwarring' doordat Philips voor het gevoel van een hoop mensen niet echt bij Amsterdam hoort.

Maak er dan gewoon "De elektronicafabrikant Philips" van, of zelfs simpelweg Philips. Al die bijvoegsels zijn leuk en aardig, maar voegen weinig toe (iedereen weet wat er bedoeld wordt met Philips) en zijn in het geval van de plaatsnaam zelfs enigszins verwarrend.
SandaX schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:17:
[...]

Eehm... Grolsch komt van origine uit "Grolle" (Groenlo) -> Achterhoek

Achterhoek != Twente
Maar sinds 2004 zijn de vestiging in Groenlo en die in Enschede, die er inmiddels al bij betrokken was, vervangen door een nieuwe brouwerij buiten Enschede. Dus op dit moment wel degelijk een Twents bedrijf.
Als je om de een of andere reden in je artikel wilt refereren aan de oorsprong van het bedrijf dan kan je inderdaad naar Groenlo/de achterhoek wijzen, maar als op de een of andere manier de huidige regio van activiteit relevant is, dan is dat Twente en noem je het een Twents bedrijf.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 09-01-2008 18:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JvS
  • Laatst online: 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het noemen van een plaatsnaam in zo'n bericht moet of functioneel zijn, (de Utrechtse voetbalclub ofzo, dat is het hier niet) en anders is het meer een soort van leuke nostalgische 'kwinkslag' om de tekst leuk leesbaar te houden. Dan heb je het over de Groenlose (:P) brouwer, de Zaanse kruideniersketen of de electronicafabrikant uit Eindhoven :).

Ik (buitenstaander uit Utrecht! :P) vond het ook een beetje raar. Ik dacht eigenlijk dat het met opzet gedaan was om een beetje reacties uit te lokken. Zeggen dat het je niet controversieel lijkt getuigt overigens van niet veel inlevingsvermogen moet ik zeggen.

Philips is gewoon een Eindhovens bedrijf in zo'n tekst.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43
Mooiste analogie is (samen met uiteraard de Stones en U2) Ikea, wat momenteel in bezit is van een Nederlandse holding (belastingklimaat enzo). Veel buitenlandser dan dat kan het niet lijkt me :P

Maar het is inderdaad bedoeld als kwinkslag om variatie in de tekst aan te brengen lijkt me zo, maar als zo'n kwinkslag feitelijk onjuist is is dat wel een beetje sneu :P Maar verder ook niet waard om nog langer over te zeveren

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Jullie zijn in elk geval wel consequent:
Over heel 2007 bezien heeft de Amsterdamse elektronicafabrikant een winst van net geen 1,4 miljard euro behaald.
Philips ziet winst meer dan verdubbelen

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Dat Cor Boonstra zijn kantoor liever dichter bij zijn vriendin had staan, doet er natuurlijk niets aan af dat Philips gewoon Eindhovens is.

Als het internationaal gezien niet zo dom stond, was de hele handel ook al lang weer terugverhuisd naar Eindhoven, maar goed, dat komt wel weer. Even wachten tot er een reden is die de aandeelhouders ook pikken :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:17
Mee eens dat je het of een Eindhoven's bedrijf, of een Nederlands bedrijf moet noemen. Maar niet Amsterdams.

Sowieso is dit niet de eerste keer dat dit aangekaart wordt (zo ongeveer bij elk Philips nieuwsitem vallen mensen over de benaming). Wat is het probleem om het Eindhovens te noemen? Ook als je van boven de sloot komt mag je best trots zijn op een dergelijk bedrijf uit Eindhoven hoor.

Als je het Amsterdams noemt enkel omdat het hoofdkantoor er staat is er net zo veel voor te zeggen om het Eindhovens te noemen omdat het statutair gewoon als Eindhoven geregistreerd staat.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:21
The Realone schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:03:
Mee eens dat je het of een Eindhoven's bedrijf, of een Nederlands bedrijf moet noemen. Maar niet Amsterdams.

Sowieso is dit niet de eerste keer dat dit aangekaart wordt (zo ongeveer bij elk Philips nieuwsitem vallen mensen over de benaming). Wat is het probleem om het Eindhovens te noemen? Ook als je van boven de sloot komt mag je best trots zijn op een dergelijk bedrijf uit Eindhoven hoor.

Als je het Amsterdams noemt enkel omdat het hoofdkantoor er staat is er net zo veel voor te zeggen om het Eindhovens te noemen omdat het statutair gewoon als Eindhoven geregistreerd staat.
Met ^^ en amen

• Tijntje
  • Laatst online: 16:16

Tijntje

Hello?!

Dat komt omdat mensen van beneden de rivieren een beetje eng zijn en natuurlijk achtergesteld gebied.
Ik kom zelf uit Brabant maar maak die beleving dagelijks mee boven de rivieren.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Laten we het maar gewoon houden op artikel vulling wat wel vaker gedaan wordt.
Het zijn twee lekkere langen woorden dat 'Amsterdamse elektronicafabrikant' en dat vult hier weer.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:37

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Vind het toch een beetje overdreven om Philips een Amsterdams bedrijf te noemen. Aangezien het bedrijf daar absoluut niet zijn oorsprong vind en ook nu maar een klein deel in Amsterdam gevestigd is.

Eindhoven = Philips en andersom. Dat men deze idiote stap ooit gemaakt heeft is natuurlijk onbegrijpelijk (Afstand Amsterdam - Eindhoven 120km? ) En ook Eindhoven heeft een internationaal vliegveld.

Om Amsterdam zo overdreven in nieuwsberichten te noemen lijkt meer om reacties uit te lokken, dan dat het daadwerkelijk van toegevoegde waarde is.

• The Realone
KroontjesPen schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:26:
Laten we het maar gewoon houden op artikel vulling wat wel vaker gedaan wordt.
Het zijn twee lekkere langen woorden dat 'Amsterdamse elektronicafabrikant' en dat vult hier weer.
Ware het niet dat Amsterdamse en Eindhovense beide even lange woorden met even veel lettergrepen. ;)

Misschien dat een poster van 1 van de artikelen waar sprake is van "Amsterdamse" wil motiveren waarom er voor gekozen is, indien anders dan de standaard response "omdat het hoofdkantoor in A'dam zit".

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:11

Martinspire

Awesomeness

Dit is eigenlijk hetzelfde als met Heineken. Dat is groot geworden in Den Bosch (waar het nog steeds zit), maar het hoofdkantoor zit inmiddels in Amsterdam.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik ben het ook eens met de TS dat Philips een Eindhovens bedrijf is. Dat er een (hoofd)kantoor staat in Amsterdam doet niets af aan de afkomst van het bedrijf. Philips komt uit Eindhoven en is dus zelfs statutair nog gevestigd in Eindhoven. Ik zie geen enkele reden om het een Amsterdams bedrijf noemen.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Je heb helemaal gelijk The Realone. :)
Heb daar niet bij stil gestaan omdat ik de twee lange woorden liever zag vangen worden door 'Philips'.

Stem blanco!

• bartware

bartware

@jabber.org

The Realone schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:16:
Misschien dat een poster van 1 van de artikelen waar sprake is van "Amsterdamse" wil motiveren waarom er voor gekozen is, indien anders dan de standaard response "omdat het hoofdkantoor in A'dam zit".
Beide artikelen zijn van de hand van Pieter Molenaar.
Misschien dat hij deze thread eens kan lezen.

* bartware stemt nogmaals voor "Nederlandse electronicafabrikant", of gewoon "electronicafabrikant" zonder toevoegingen.

Heb ik me begrepen?

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dit heeft niets te maken met welke auteur iets heeft geschreven, maar gewoon met journalistiek gebruik. De plaats waar het hoofdkantoor staat, bepaalt of een bedrijf 'Amsterdams' is, niet de oorsprong. Als compromis zullen we een volgende keer het 'het voormalige Eindhovense elektronicabedrijf' (let op de 'k' bartware :)) schrijven :P.

• bartware

bartware

@jabber.org

Wilbert de Vries schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:13:
Dit heeft niets te maken met welke auteur iets heeft geschreven, maar gewoon met journalistiek gebruik. De plaats waar het hoofdkantoor staat, bepaalt of een bedrijf 'Amsterdams' is, niet de oorsprong.
Nou, ik weet niet of dit journalistiek gebruik is. Alleen door de t.net journalisten dan. :X :X :X
Even wat gegoogled: Webwereld doet het ook redelijk consequent. En de lezersreacties daar zijn dat ook. ;)
De rechtsvorm waaronder het bedrijf wereldwijd zaken doet, is een Nederlandse besloten vennootschap genaamd Inter IKEA Systems B.V., die gevestigd is in Delft. De moederorganisatie is echter gevestigd in Leiden: de INGKA Stichting. Deze Stichting is eigenaar van alle IKEA-bedrijven in de wereld.
Je gaat dan toch ook niet schrijven "de Leidse meubelketen", "de Delftse meubelketen" of "de voormalig Zweedse meubelketen"?? :?
Categorieën: Multinational | Warenhuis | Zweeds bedrijf
Als compromis zullen we een volgende keer het 'het voormalige Eindhovense elektronicabedrijf' (let op de 'k' bartware :)) schrijven :P.
Ik vind het best hoor, maar weglaten van die niets toevoegende plaatsaanduiding lijkt me nog beter.
(Of je moet echt een heel goede verklaring hebben wat de toegevoegde waarde is. :P )

hmmm, anglicisme zeker, dat ik het met twee c's wil schrijven.

Heb ik me begrepen?

• JvS
  • Laatst online: 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb nog steeds sterk het gevoel dat het opzettelijk zo neergezet wordt om een beetje te narren. In de meest strikte zin van het woord een troll dus :o.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 21-01-2008 23:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KroontjesPen

KroontjesPen

Die zelfde indruk heb ik ook JvS.
Alleen op hun site zelf staat dat het Koninklijke Philips Electronics N.V. moet zijn.
Aangezien ze bij de KLM ook de K niet weglaten kan dat dus bij de Koninklijke Philips Electronics N.V. ook niet. :+

Stem blanco!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mjah, 'k vind "Amsterdams bedrijf" ook een rare benaming voor Philips. Het mag dan journalistiek correct zijn (ik heb het buiten T.net nog nooit zo gezien), maar het is op z'n minst controversieel en als ik zo naar de reacties kijk van bezoekers, zouden we dat anders moeten verwoorden. Zoals Orion84 al zegt: het woordje "Amsterdamse" voegt hier helemaal niks toe, behalve dat mensen het niet met die benaming eens zijn.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• The Realone
Het is zowaar een Nederlands bedrijf genoemd!

LG.Philips LCD wil 'Philips' uit bedrijfsnaam schrappen
Oktober vorig jaar was de meest recente keer dat het Nederlandse bedrijf aandelen van de hand deed;
Kunnen we toch weer enigzins tevreden zijn. ;)

Bewust of niet, dank voor de aanpassing.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En daar gaan we weer:

nieuws: LG: telefoon met 21:9-display komt in derde kwartaal uit

Kunnen ze niet gewoon Nederlandse zeggen? Zijn we van het hele gedoe af. Het is non-informatie die bovendien onjuist is.

Verwijderd

Uit alles hiervoor blijkt dat er net zo goed argumenten zijn om Philips een Amsterdams bedrijf te noemen als om het als een Eindhovense onderneming te beschouwen. Dus ik volg de suggestie maar op om het een Nederlands bedrijf te noemen ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:24:
Dus ik volg de suggestie maar op om het een Nederlands bedrijf te noemen ;)
OK :)

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-11 08:57
Breng deze vraag maar weer eens naar voren, want ook in nieuws: Smart tv's Philips gaan reclames in menu's tonen wordt Philips weer een Amsterdams bedrijf genoemd. Tegen de argumenten hierboven wordt voornamelijk het feit dat het "hoofdkantoor" in Amsterdam staat in gebracht, zelfs als aangedragen wordt dat Philips zowel statutair als "cultureel" gewoon uit Eindhoven komt. Dat ze een kantoor hebben in Amsterdam doet daar weinig aan af lijkt me.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Het Amsterdamse bedrijf meldt aan de NOS ook dat Samsung bezig is met eenzelfde strategie op zijn tv's.
Het slaat hier op Improve Digital.
Niet Philips.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Leuk feitje, ik heb jaren geleden heel wat jaartjes voor Philips mogen werken en de verhuizing naar Amsterdam meegemaakt. In die tijd werd er binnen Philips gesproken over "Groot Eindhoven". Dit was een referentie naar Eindhoven + Amsterdam :+

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-11 08:57
SR8 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:21:
[...]

Het slaat hier op Improve Digital.
Niet Philips.
Haha, goed punt. Dat was mij niet meteen 100% duidelijk, maar zo kun je het ook lezen. Het artikel heeft het eerst over "Deze advertenties zullen volgens Philips in de toekomst ook gepersonaliseerd worden op basis ...". Dan: "Het bedrijf test eerst of het systeem op de tot nu toe bijgewerkte tv's goed werkt.", waarbij het niet helemaal duidelijk is of het nou om TP-vision of Philips gaat. En vervolgens wordt twee keer naar "het Amsterdamse bedrijf" verwezen waarbij het in ieder geval de eerste keer 100% over Improve Digital gaat. De tweede keer is minder duidelijk... 8)7

Vooral omdat alle statements schijnbaar aan de NOS gemeld zijn, waarbij de NOS "gesproken heeft met onder andere Philips tv-maker TP Vision".

[ Voor 8% gewijzigd door RatedR op 25-01-2017 09:49 ]

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:50
De tweede keer 'Amsterdamse bedrijf' is eruit om verwarring te elimineren. De eerste keer dat ik het noem, moet de context duidelijk zijn.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Who cares...
Pagina: 1