Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een website met daarop diverse active-x elementen, o.a. checkboxes, buttons en andere objecten.

Het probleem is echter dat deze de systeemkleuren van Windows aannemen. De objecten staan op een vlak die nu dezelfde kleur heeft als die in het standaard thema van Windows XP. Maar als je nu in Windows bijvoorbeeld als colorscheme 'silver' ingesteld hebt staan, hebben de objecten een andere kleur als de achtergrond van de website.

De website gaat vooral door veel bedrijven bezocht worden die veelal een eigen kleurenschema gebruiken op hun workstations.

De active-x elementen kunnen niet zodanig worden veranderd dat ze een vaste kleur aannemen. Nu was het idee om het vlak waar ze op staan ook van kleur mee te laten veranderen, zodat je geen lelijke vlakken meer om bijvoorbeeld de checkboxes krijgt.

De vraag is dan ook hoe je op een website gebruik kunt maken van het in Windows ingestelde kleurenthema.

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~movie-zone/voorbeeld.JPG
In het onderste plaatje wordt gebruik van het standaard Windows XP colorscheme, in het bovenste plaatje een aangepast color-scheme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcotolsma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 11:11
http://msdn2.microsoft.co.../aa212292(office.11).aspx

Cascading Stylesheet:
1
2
3
body {
  background: buttonface;
}

Het zal waarschijnlijk niet valide zijn volgens het W3C, maar misschien wel een oplossing voor je probleem. Ik weet trouwens niet of 'buttonface' wel de juiste kleur is, maar je kunt ook kiezen voor:
  • threedface
  • window
  • etc.

[ Voor 23% gewijzigd door remcotolsma op 07-01-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Ah top! dat is idd de oplossing voor het probleem (buttonface was idd de juiste kleur). Het mag dan misschien niet conform de W3C webstandaarden zijn, maar dat is in dit geval niet heel erg belangrijk.

De code die ik nu heb staan in de body tags:
code:
1
<body NOF="(MB=(DefaultMasterBorder, 204, 61, 167, 0), L=(ControlpanelLayout, 776, 919))" style="background: buttonface; background-image: none;" onLoad="F_onLoaded();">

Bedankt voor de snelle reply, ik ben er erg mee gehlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is gestandaardiseerd sinds CSS2.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment