IP based versterker

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe oplossing voor mijn all house audio systeem.

Ik wil of:
  • IP based speakers die door het hele huis komen die ik met 1 server kan aansturen
  • Normale versterker en dan USB soundcards die het geluid doorsturen
  • IP based versterker waar normale speakers aangesloten kunnen worden (2 of 4)
Het gaat om 5 zone's die aangestuurd moeten worden.

IP based speakers zijn er vollop te krijgen, grote voordeel is dat je ze 1 voor 1 kan configureren, wat ook weer een nadeel is aangezien het geen superdelux geluidssysteem moet zijn, er moet muziek uit kunnen komen wat beter dan een AM radio is. Ook zijn ze niet echt in Nederland te krijgen en zijn ze erg duur.

Nu kan ik wel versterkers vinden die wel een ethernet port hebben, maar die zijn direct super uitgebreid en duur. Ik zoek een gewone versterk misschien alleen met een gain knop en een ethernet aansluiting waarmee ik verschillende settings kan wijzigen, ook volume e.d. zodat het geautomatiseerd kan worden.

Er zijn ook speciale whole house audio soluations zoals deze.

Iemand een idee wat voor versterker is het beste naar kan kijken?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:51
Ik weet niet precies wat je bedoeling is, maar wellicht dat je geholpen bent met iets als een Squeezebox of soortgelijke? Kan je je huidige appartuur blijven gebruiken en ben je voor weinig geld klaar als het je te doen is om internetradio/mp3-collectie af te spelen.

Hierbij uitgaande van dat je al een multiroom setup hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 07-01-2008 12:26 ]

Flickr | Lego collectie

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Een kastje voor je versterker kan toch ook een oplossing zijn? Je zet dan gewoon je versterker flink open en laat dat kastje het volume regelen. Dat kan met een simpele home-sound-system al die van diverse leveranciers beschikbaar zijn, kreeg toevallig vandaag een nieuwsbrief van devolo die zoiets levert.