Toon posts:

Prestaties GeForce 8300GS?

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

de oude pc is bijna dood dus moet er een nieuwe komen. Hoeft allemaal niet top of the line te zijn enzo maar ik heb een beetje moeite hoe ik de prestaties van een GeForce 8300GS 256MB moet plaatsen omdat ik nergens benchmarks e.d. kan vinden. Niet op google(behalve in het chinees) en niet op dit forum. Ook Tomshardware biedt niets dus misschien dat een van jullie het weet. Wat presteert die kaart ongeveer? Zit dat rond een 6600gt of nog veel minder? De oude PC had een GeForce 440 SE dus ik neem aan dat dat wel een hele verbetering zal worden.

Hij zit overigens in een Acer M1610. De pc is hoofdzakelijk voor mijn ouders maar het lijkt me ook wel leuk om af en toe nog een spel als Far Cry, Brothers in Arms of Chronicles of Riddick te spelen. Is dit een beetje fatsoenlijk mogelijk denken jullie?

Bedankt!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Zoek benchmarks van de 8400GS en haal daar nog een een aantal procenten vanaf.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23
Een Geforce 440 SE is nog langzamer dan een normale Geforce 2. Kortom, ik betwijfel of er kaarten te verkrijgen zijn die uberhaubt nog langzamer zijn. Hoe dan ook, een 8300 bestaat nog volgens de website van Nvidia. Komt in ieder geval niet op deze pagina voor: http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

Mocht het ding toch bestaan is het waarschijnlijk net iets langzamer dan een 8400. Een 8400 is nog steeds langzamer dan een 6600GT en ongeveer even snel als een gewone 6600. Kortom, of je er wat aan hebt hangt af van wat je er precies mee wilt gaan doen, maar de huidige of vorige generatie spellen zal niet of nauwelijk speelbaar zijn op iets anders dan met weinig details en een lage resolutie.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn geen benchmarks van de 8300GS te vinden omdat het geen 'officiele' nVidia kaart is, hooguit iets wat via 3rd parties verkocht wordt als ultra-low-end, en in die markt zijn benchmarks simpelweg niet interessant: zodra het je wat boeit zijn dit oninteressante kaarten.

Verder zijn er wel meerdere posts in andere fora te vinden (gewoon met Google op "8300GS") waarin exact deze vraag gesteld wordt en varianden op deze antwoorden te vinden zijn. Dit had je dus zelf prima kunnen vinden (en/of bedenken).

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.