Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal ik wou graag weten hoe ik de start lokatie van cmd kan veranderen in Vista.
Heb een mooi ping proggie maar die kan niet pingen omdat CMD niet in c:\windows\system32 begint :S waar kan ik dit aanpassen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Je hebt een ping progje maar die kan niet pingen omdat cmd.exe niet in system32 begint? :?

Sowieso staat system32 normaal in je %PATH%, dus alles wat daar in staat moet sowieso bereikbaar zijn zonder absoluut pad op te geven. Maar verder vind ik je verhaal ook nogal warrig en begrijp ik eigenlijk niet waar je het nu over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dat als ik me cmd open dat hij in %SystemRoot%\system32 start..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Doe eens SET intikken?

Overigens: dat prog moet gewoon je environment variables gebruiken.
Als ie dat niet doet is het een b0rken applicatie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Waarschijnlijk open je een normale cmd i.p.v. eentje met Administrator rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk open je een normale cmd i.p.v. eentje met Administrator rechten.
Inderdaad. Je kunt dus elke keer als je cmd wilt opstarten eerst rechter muis knop klikken en zeggen dat je het als administrator wilt uitvoeren, maar dat is niet echt handig.
In plaats daarvan kun je beter de eigenschappen van cmd opvragen en bij Compatibiliteit aanvinken dat je dat programma altijd als administrator wilt uitvoeren.

Het start pad bij jouw is dus niet "c:\windows\system32" omdat cmd daar de rechten standaard niet toe heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad als ik hem als administrator uitvoer doet hij het wel.
Maar ik kanniks veranderen bij Compatibiliteit. Ik ben wel administrator...
Alles is grijs ook bij beveiliging kan ik niks veranderen en blijft alles grijs.

Iemand daar een oplossing op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al eens gekeken naar UAC?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat precies wat en waar moet ik dan kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft het programma een snelkoppeling op je buroblad?
Dan kan je daarin ook aangeven dat het programma altijd onder andere credentials moet worden gestart.
(de bekende RunAs optie).
Hoef je niks over UAC te zoeken of te hannessen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een gadget voor je sidebar. Hij kan niet pingen naar een server waar ik 200% zeker van ben dat die draait.
Kan niks in het programma veranderen. Heb me UAC uitgezet. Opties zijn niet meer grijs maar kan alsnog niks veranderen. Kan dus CMD niet standaard als admin laten draaien...
Mischien hoort het zo of ik doe wat verkeerd. Tevens instellingen veranderen als enviroment variables veranderen helpt ook niet :S:S:S Ook kan ik ping.exe in de map zetten waar CMD in start maar hij denkt wel maar hij geeft geen feedback..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik kanniks veranderen bij Compatibiliteit. Ik ben wel administrator...
Alles is grijs ook bij beveiliging kan ik niks veranderen en blijft alles grijs.
En als je inlogt als Administrator en het dan weer probeert?
Als dat niet werkt kun je proberen (wanneer je dus ingelogt bent als administrator) de rechten van cmd te veranderen zodat je gewone account wel dingen kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb nooit een admin er op gezet dus hebik die wel? en wat is daar het wachtwoord van?
Pagina: 1