Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afgestudeerd en dan werken in het buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op het moment volg ik een HBO informatica opleiding en studeer aan het einde van dit jaar af. Nu leek het mij erg interessant om na mijn studie in het buitenland te gaan werken. Dit zou dan een Engelstalig land zijn omdat ik zelf vrij goed Engels spreek, waarbij Australië absoluut op nummer 1 staat.

Ik heb nog niet echt veel vooronderzoek gedaan maar wil graag eens weten of hier mensen binnen de informatica deze stap hebben gewaagd? Of dit zoiezo wel een beetje te doen is met een dergelijke vooropleiding?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Misschien kan je beter gewoon via een multinational hier in NL, in het buitenland gaan werken. IBM bijvoorbeeld.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Als ik jou was zou ik beginnen met een TOEFL test om jouw beheersing van het Engels meetbaar te maken. Zeker als je nog geen ervaring hebt in het buitenland zullen veel werkgevers dit belangrijk vinden.

Verder zou ik eerst een paar jaar ervaring opdoen en proberen of het bevalt in Groot Britannie of Ierland (Dublin is een echte aanrader). Hier kom je makkelijker binnen dan in Australie, het is dichterbij en een kleinere investering. Als titel (je hebt waarschijnlijk B ICT) moet je uiteraard Bachelor gebruiken, dit is voor de meeste banen genoeg.

Ik denk dat de sprong naar Australie veel makkelijker is als je een aantal jaren werkervaring hebt in een (Europees) Engelstalig land.

Ook maar dat ik dat weet!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Let op.. TOEFL voor de US, IELTS voor The Brittish Common Wealth. Maw let even op waar je denkt te gaan werken alvorens deze tests te doen. Ze tonen beide aan hoe boed je Eng. is echter een Brit hecht meer waarde aan de IELTS en visa versa voor een Amerikaan.
Tevens wordt je hier enkel getest op algemeen Engels, technisch Engels kan dan nog steeds vies tegenvallen. Misschien is dan een multinational een betere optie dat je bv 6 maanden in het buitenland proef gaat draaien alvorens je iets definitief doet.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat een onzin, check gewoon hoe het in het algemeen zit qua banen in Ozzieland, if simple te krijgen: zorg dat je X k op je bankrekening hebt (anders kom je Australie niet eens in :P ) en ga een baan zoeken, simpel zat, en je Engels is echt wel goed genoeg. Sure, technische woorden zul je niet kennen wellicht, maar die pik je snel genoeg op.

* kamstra is ook bijna direct in het buitenland gaan werken, binnen een week een baan gevonden :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• n4m3l355
Misschien dat jou Engels goed genoeg is, echter van zat Nederlanders die denken Engels te spreken en met name te schrijven is het intriest gesteld. Zelf heb ik ook een half jaartje in het buitenland gezeten tijdelijk en daar heb ik wel wat HTS/TU Nederlanders voorbij zien komen, en in het algemeen was hun Engels niet al te best. Het kan zeker geen kwaad indien je naar het buitenland wilt om fatsoenlijk de taal te beheersen, en daar reikt hetgeen wat je op de middelbare geleerd hebt zeker niet toe voor de doorsnee Nederlander.

• vbmot
n4m3l355 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:21:
Let op.. TOEFL voor de US, IELTS voor The Brittish Common Wealth. Maw let even op waar je denkt te gaan werken alvorens deze tests te doen. Ze tonen beide aan hoe boed je Eng. is echter een Brit hecht meer waarde aan de IELTS en visa versa voor een Amerikaan.
Tevens wordt je hier enkel getest op algemeen Engels, technisch Engels kan dan nog steeds vies tegenvallen. Misschien is dan een multinational een betere optie dat je bv 6 maanden in het buitenland proef gaat draaien alvorens je iets definitief doet.
Toen ik in Dublin ging studeren heb ik de TOEFL gedaan en dat werd gewoon geaccepteerd.

• vbmot
kamstra schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:27:
wat een onzin, check gewoon hoe het in het algemeen zit qua banen in Ozzieland, if simple te krijgen: zorg dat je X k op je bankrekening hebt (anders kom je Australie niet eens in :P ) en ga een baan zoeken, simpel zat, en je Engels is echt wel goed genoeg. Sure, technische woorden zul je niet kennen wellicht, maar die pik je snel genoeg op.

* kamstra is ook bijna direct in het buitenland gaan werken, binnen een week een baan gevonden :)
Australie kent een puntensysteem. Je kunt aan de hand van een aantal condities zelf voorspellen of je erin komt. Volgens mij draagt werkervaring bij aan je hoeveelheid punten.

• n4m3l355
Dublin maakt ook geen deel uit vd CommonWealth ;) Maar verder zijn deze testen enkel daar om je eigen kwaliteit te testen en zal de werkgever hier niet naar vragen normaal gesproken, bij een opleiding is dit een ander verhaal.

Verwijderd

Emigreren is altijd een lastige zaak omdat het vinden van een baan zonder een aantal jaren werkervaring bij een grote naam en gerelateerde certificeringen zeer moelijk is. Zodra de baan is gevonden is er vervolgens nog een grote investering aan tijd en moeite wat betreft de werk- en verblijfsvergunning.

Daarom is werk zoeken en vinden binnen de EU / EFTA waarschijnlijk de beste keuze. En dat is al lastig genoeg. In UK / IE hebben ze namelijk al voldoende starters omdat er veel Pakistanen / Indiers enzovoorts heengaan juist vanwege de Engelse taal.

• vbmot
n4m3l355 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:51:
Dublin maakt ook geen deel uit vd CommonWealth ;) Maar verder zijn deze testen enkel daar om je eigen kwaliteit te testen en zal de werkgever hier niet naar vragen normaal gesproken, bij een opleiding is dit een ander verhaal.
Daar heb je een punt ;) Ik denk dat veel werkgevers er in de praktijk toch wel waarde aan zullen hechten, ze hoeven zich veel minder zorgen te maken over het Engels van de sollicitant. Natuurlijk kun je bij een gesprek ook merken of iemand een beetje fatsoenlijk Engels spreekt maar hoe goed iemand Engels schrijft is iets lastiger achter te komen.
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:44:
Daarom is werk zoeken en vinden binnen de EU / EFTA waarschijnlijk de beste keuze. En dat is al lastig genoeg. In UK / IE hebben ze namelijk al voldoende starters omdat er veel Pakistanen / Indiers enzovoorts heengaan juist vanwege de Engelse taal.
In Ierland valt dat best mee. Het hangt natuurlijk van de branche af, maar de meeste gastarbeiders hebben banen voor niet- of laagopgeleiden.

[ Voor 27% gewijzigd door vbmot op 07-01-2008 19:06 ]

Verwijderd

Je kan ook makkelijk in istanbul werk vinden. Is wel goed dat je engels goed spreekt, alleen als je dan naar turkije wilt gaan, dan is het probleem wel dat mensen op straat niet goed engels kunnen spreken als je dan een cursus volgt dan zou het goed komen. :)
Pagina: 1