Hi all,
Ik heb wellicht een raar idee waar ik jullie input graag voor wil:
Wat is de temperatuur van de 3850 / 3870 bij idle / muziek / films afspelen?
dus geen hefige 3d dingen maar gewoon browsen / muziek spelen / dvd afspelen / hd / br film afspelen?
achtergrond:
Ben een mediacenter pc aan het samenstellen.
Had bedacht daar een passieve 2600xt in te zetten:
HIS H260XTP256DD-R HD2600XT iSilence III (passive) 256MB HDMI Dual DVI PCIe Platinum Pack
kost rond de 110 euro, dus niet te duur en goede prijs/performance.
stil en niet te warm.
Echter; kwam ook de Arctic Cooling Accelero S1 passieve cooler voor de 3870 tegen.
Dan komt de brainwave: met zo'n kaart in je HTPC kun je ook gamen op 40" LCD
totaal dan rond de 250 euro, iets duurder maar ook weer niet overdreven voor een leuk game geheel.
Dat werkt natuurlijk alleen als het hele systeem met Zalman Behuizing HD160XT
URL: http://www.zalman.co.kr/e...p?idx=232&pr_name=HD160XT
heel erg stil blijft, vandaar de passieve koeling.
Nu snap ik ook wel dat als ik Crysis ga spelen dat de 4 fans van de Zalman op volle toeren gaan draaien. Dat is niet erg, dan zit je toch heftig te gamen met fijn surround geluid.
De vraag is dan: Wat is de temperatuur van de 3850 / 3870 bij idle / muziek / films afspelen?
dus geen hefige 3d dingen maar gewoon browsen / muziek spelen / dvd afspelen / hd / br film afspelen?
Iemand ervaring / cijfers / aanbevelingen?
Ik heb wellicht een raar idee waar ik jullie input graag voor wil:
Wat is de temperatuur van de 3850 / 3870 bij idle / muziek / films afspelen?
achtergrond:
Ben een mediacenter pc aan het samenstellen.
Had bedacht daar een passieve 2600xt in te zetten:
HIS H260XTP256DD-R HD2600XT iSilence III (passive) 256MB HDMI Dual DVI PCIe Platinum Pack
kost rond de 110 euro, dus niet te duur en goede prijs/performance.
stil en niet te warm.
Echter; kwam ook de Arctic Cooling Accelero S1 passieve cooler voor de 3870 tegen.
Dan komt de brainwave: met zo'n kaart in je HTPC kun je ook gamen op 40" LCD
totaal dan rond de 250 euro, iets duurder maar ook weer niet overdreven voor een leuk game geheel.
Dat werkt natuurlijk alleen als het hele systeem met Zalman Behuizing HD160XT
URL: http://www.zalman.co.kr/e...p?idx=232&pr_name=HD160XT
heel erg stil blijft, vandaar de passieve koeling.
Nu snap ik ook wel dat als ik Crysis ga spelen dat de 4 fans van de Zalman op volle toeren gaan draaien. Dat is niet erg, dan zit je toch heftig te gamen met fijn surround geluid.
De vraag is dan: Wat is de temperatuur van de 3850 / 3870 bij idle / muziek / films afspelen?
Iemand ervaring / cijfers / aanbevelingen?