iPhone graadmeter voor de rest volgens t.net?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik zit weer met volle verbazing het volgende artikel te lezen: nieuws: Microsoft beconcurreert iPhone met nieuwe Windows Mobile Wat mij vooral irriteert is dat MS het zogenaamd op moet nemen tegen Apple's iPhone terwijl de bron, nog engadget of enig andere site de vergelijking niet trekt maar t.net weer wel. In het document staat wel het een en ander over de iPhone, echter blijkt uit alles dat het juist verder wil gaan en als referentie soms de iPhone gebruikt omdat dat het eerste product is dat die techniek had. En dit is zeker niet de eerste keer dat een nieuw os, of product wordt afgestoken tegen de iPhone.

Waarom is dat :?

[ Voor 15% gewijzigd door DaannO op 07-01-2008 11:19 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:11
Het is in dit geval toch niet zo gek dat de vergelijking wordt getrokken. Er zijn wel meer sites die de vergelijking maken met de iPhone :). Dat is voornamelijk, omdat Windows Mobile 7 vaarwel lijkt te gaan zeggen tegen de stylus en net als de iPhone met de vingers bestuurd zal gaan worden. De andere vergelijkingen zijn wat vergezocht, maar toch niet heel vreemd. Maar waarom heb je moeite met de vergelijking?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
De sites die ik aanhaal eigenlijk niet, en de bron dus ook niet. Het hele OS moet lijken op Vista ipv OSX/iPhone:
Windows Mobile 7 will have dramatically improved visuals, different from the iPhone and much more similar to the dark and futuristic visuals of Windows Vista. It will feature graphical transitions, subtle effects, and other things to make it more interesting to look at. This is not detailed in the document, but featured in the multitude of screenshots.
Dus je zou ook kunnen zeggen dat je de LG Prada aanhaalt omdat het OS daar ook een beetje op lijkt, maar daarvoor is niet gekozen. Bij het LG prada bericht werd de iPhone bijv ook aangehaald. Nou lijkt het mij niet fair te zeggen dat de hele wereld de iPhone probeert na te apen ;)

Verwijderd

Qua features en alles kun je toch niet ontkennen dat de iPhone er heel wat heeft. Toegegeven dat het niet allemaal erg nieuw is, maar iedereen kent de iPhone.

offtopic:
Ik moet toegeven dat ik het ook geen geweldig ding vind, maar toch...hypes hè ;)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:37:
Qua features en alles kun je toch niet ontkennen dat de iPhone er heel wat heeft. Toegegeven dat het niet allemaal erg nieuw is, maar iedereen kent de iPhone.

offtopic:
Ik moet toegeven dat ik het ook geen geweldig ding vind, maar toch...hypes hè ;)
Qua features kun je niet ontkennen dat de iPhone ze juist niet heeft bedoel je ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:37:
Vooropgesteld: ik heb geen iPhone en ik heb er nooit mee gewerkt.

Maar ik heb wel gelezen dat je geen 3rd party applicaties mag en kunt installeren (behalve als je hem op de een of andere manier hackt). Bij Windows Mobile kun je elke WM applicatie installeren die je maar wil. Dat lijkt me nogal een groot voordeel. Je bent afhankelijk van wat Apple je aanbiedt en volgens mij is dat geen enkele partij voor de grote hoeveelheid programmatuur die voor WM beschikbaar is.

Ik kan mijn WM PDA+telefoon iig niet inruilen voor een iPhone, gezien de dingen die ik er mee doe.

Signatures zijn voor boomers.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nou, nou, doe maar even rustig zou ik zeggen. Er wordt niemand persoonlijk aangevallen, er worden geen onjuistheden verstrekt (voor zover dat mogelijk is met nieuws dat op gelekte documentatie is gebaseerd) er wordt een vergelijking getrokken met een telefoon die al geruime tijd 'hot' is. Als er dan overeenkomstige features zijn is het toch redelijk normaal dat de vergelijking gemaakt wordt :? Misschien is de vergelijking soms wat vergezocht, maar dat je dan op hoge poten ('irriteer', 'zogenaamd' 'weer met volle verbazing') een topic opent is wel erg overdreven.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maasluip schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:44:
....Maar ik heb wel gelezen dat je geen 3rd party applicaties mag en kunt installeren (behalve als je hem op de een of andere manier hackt).
Dan las je dat verkeerd of las je een verouderde bron ;) :
http://developer.apple.co...nter/third_party_apps.php

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:11
DaannO schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:24:
Dus je zou ook kunnen zeggen dat je de LG Prada aanhaalt omdat het OS daar ook een beetje op lijkt, maar daarvoor is niet gekozen. Bij het LG prada bericht werd de iPhone bijv ook aangehaald. Nou lijkt het mij niet fair te zeggen dat de hele wereld de iPhone probeert na te apen ;)
Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo gek. Volgens mij is de iPhone op dit moment de standaard op het gebied van vinger (/multitouch) bediening en daarbij is deze telefoon heel populair. Dan vind ik het niet zo gek dat een nieuwe/andere telefoon/besturingsysteem met vergelijkbare bediening ermee vergeleken wordt. Er staat verder ook niet in het artikel dat MS probeert om Apple na te apen, maar volgens mij wordt het meer als voorbeeld gebruikt. Het is/wordt immers zo nog meer een directe concurrent :).

Stel dat MS met heel iets anders zou komen, bijv. neusbediening :P. Dan zou ik het ook gek vinden dat de iPhone er weer bijgehaald moet worden. Maar in dit geval vind ik het niet echt vergezocht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Tweakers.net legt het verband met de iPhone niet. Dat doet het uitgelekte interne document van Microsoft. In dat document wordt een aantal keren heel direct een vergelijk met de iPhone getrokken.
Pagina: 1