1 lang en 3 korte piepjes..

Pagina: 1
Acties:
  • 2.242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237489

Topicstarter
Hallo allemaal.. hopelijk hebben jullie een goed weekend gehad.. ik niet.. |:(

Ik heb een rot probleem.. ik heb een PC besteld, los onderdelen.. ik hebmijn PC in elkaar gezet (zie SPECS) ik was erg gelukkig gisterenavond toen ik eindelijk mijn PC ging opstarten.. maar helaas ging dat niet helemaal.. hij gaat aan maar ik heb geen beeld.. ik krijg 1 lang en 3 korte piepjes.. ik heb de VGA kaart op mijn tweede PCIe slot getest maar nog steeds geen beeld.. geheugen eruit gehaald PC opgestart.. maar ja.. dan blijft de pc piepen.. getest met 1 geheugen module.. werkt ook niet. SATA schijven los gekoppeld.. werkt nog steeds niet.. ik weet het niet meer.. :( :|

Kan iemand mij helpen??? :/

SPECS:

Asus P5W DH Deluxe
Intel Core2Duo E6600 ( S775. 2.4GHz, 1066MHz FSB, 4MB
OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB, w/two 1024MB PC6400 XTC, CL4-5-4-15
Club3D GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I/HDTV
Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 8MB 7200RPM
NEC DVD-RW brander LightScribe, Multirecorder(Ram)
Zalman CNPS9500AT Ultra Quiet CPU Cooler, Socket 775
Thermaltake Shark Zwart Aluminium (zonder voeding)
OCZ StealthXStream Powersupply ATX/EPS, 500W, 120mm Fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

In de documentatie van je moederbord staat beschreven wat het probleem is indien je bepaalde piepjes krijgt. Dan heb je minimaal beter zicht in wat je probleem is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

VGA kaart dood? Tenminste dat is volgens mij die beep code. Staat vast wel in je eigen mobo boekje...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Ik zou eens proberen je processor opnieuw in de socket te leggen, nieuwe koelpasta en koeler erop. Heb zelf iets vergelijkbaars gehad, ook met socket 775, en toen lag de cpu dus blijkbaar net niet goed.

Ik vermoed dat in de handleiding van het moederbord wel staat uitgelegd wat de volgorde van deze piepjes betekent.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1+3 = geheugen naar de ziekte.

Error-codes zijn terug te vinden op de site en het support-forum van Asus. Heb je al geprobeerd om een BIOS-reset uit te voeren en/of het geheugen op zo "normaal mogelijke" timings te draaien en/of MemTest86 te draaien?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Grappig dat er zo veel verklaringen zijn voor dezelfde (eeuwenoude) 4 pieptonen. :) Een keer lang, drie keer kort, staat in mijn geheugen gegrift als zijnde, geen videokaart gevonden. Daar heb ik mijn moederbord boekje niet eens voor nodig. Het kan natuurlijk áltijd veranderen, maar dat lijkt me wat stug. Het hangt af van je bios type.

Maar probeer eens een ándere videokaart als dat kan.

Ah!

Kijk hier eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 07-01-2008 11:20 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wolkje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:18:
Grappig dat er zo veel verklaringen zijn voor dezelfde (eeuwenoude) 4 pieptonen. :) Een keer lang, drie keer kort, staat in mijn geheugen gegrift als zijnde, geen videokaart gevonden. Daar heb ik mijn moederbord boekje niet eens voor nodig. Het kan natuurlijk áltijd veranderen, maar dat lijkt me wat stug. Het hangt af van je bios type.

Maar probeer eens een ándere videokaart als dat kan.

Ah!

Kijk hier eens.
Tja, misschien dat je geheugen een kleine opfrisbeurt moet krijgen... ;)

Op de site van Asus zijn een aantal topics over error-codes te vinden en Asus maakt zelfs gebruik van omgekeerde codes. Dus 1 type moederbord zou zowel 1x kort + 3x lang kunnen roepen en bji een ander probleem 1x lang en 3x kort. Het maakt het er voor de consument niet makkelijker op, dat staat in ieder geval als een paal boven water.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joebar2003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
ehh nou ik heb niet overdreven wel meer dan 4500 pc's gebouwd en gerepareerd , deze code is altijd videokaart probleem geweest. doe er mee wat je wil maar ik zou iid ook een andere kaart proberen!
geheugenfout is 2 lange tonen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Dan is de oplossing toch vrij simpel om het uit te sluiten, beste TS? :)

Pak er een tijdelijke gewone PCI kaart (of desnoods als je die hebt PCI-Express) en start daar eens mee op. Zorg dat je de juiste connectoren aangesloten hebt, en je geheugen even apart testen in het eerste slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ tukk en wook : Dat is het nou juist.. op mijn MBD manual is er geen troubleshooting pagina!

@ Techlek: Hmm.. dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen..

@ Wolkje: Dat is het probleem.. heb geen VGA om mee te testen.. :|

@ MAX3400: wat ik nog niet geprobeerd heb is mijn BIOS resetten.. dat ga ik wel proberen.. hmm.. dat wist ik niet.. dat ASUS omgekeerde codes gebruikt.. ik ga even kijken op de website..

-------------

Vanavond ga ik weer met mijn PC aan de gang.. :*)

alvast bedankt voor de reacties.. en als jullie andere ideeen hebben dan zijn ze welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

joebar2003 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:31:
ehh nou ik heb niet overdreven wel meer dan 4500 pc's gebouwd en gerepareerd , deze code is altijd videokaart probleem geweest. doe er mee wat je wil maar ik zou iid ook een andere kaart proberen!
geheugenfout is 2 lange tonen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heeft je grafische kaart niet toevallig extra stroomaansluitingen die je vergeten bent aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm.. dan moet ik even kijken hoe ik aan een PCI VGA kan komen..

Ja. hij heeft inderdaad een extra stroom aansluiting... deze is dan ook aangesloten...

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 237489 op 07-01-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MAX3400 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:23:
Tja, misschien dat je geheugen een kleine opfrisbeurt moet krijgen... ;)
Nee hoor :) Want het klopt gewoon, afhankelijk van het biostype. Er is dus, zonder dat we de TS zijn bios type kennen, géén één correct antwoord te geven op zijn vraag wat er mis is.
ik222 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:40:
Heeft je grafische kaart niet toevallig extra stroomaansluitingen die je vergeten bent aan te sluiten?
Dan boot hij meestal nog wel, maar valt hij uit tijdens intensief rekenwerk.

Heb nog even proberen te kijken op de Asus website voor je, maar zoals heel vaak, ligt die er weer eens uit. Ik zou je papieren handleiding er maar bij pakken, dat is sneller :) Verder googlen op je Intel chipset doet mij denken dat het een AMI bios betreft.

Uitgaande van die link, is het inderdaad een geheugen probleem :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik vind het al met al wel erg basic overigens hoor. Het is echt al tig keer beschreven dat je moet proberen om met zo weinig mogelijk componenten te beginnen (cpu, mem, graka) en beep codes zijn ook helder qua betekenis (de betekenis heb ik je direct al verteld)

Het lijkt er gewoon op dat je graka dood is dus of terug naar je leverancier of je probeert hem in de pc van een vriend/familielid/buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja.. maar dat heb ik al gedaan.. de enige wat ik dan nog kan doen is met een andere VGA kaart testen en andere geheugen.. en de BIOS resetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm.. ik ben nog steeds niet gelukkig... |:(

Ik heb de geheugen modulen eruit gehaald en een andere geheugen in gedaan, helaas zonder resultaat.
alles is echt basic.. ik heb alleen maar CPU, geheugen en VGA aangesloten staan.. zelf de frontpanel aansluitingen heb ik los gekoppeld.. excl. de power switch.. ik heb ook al een BIOS reset gedaan.. alleen wanneer ik de ATX 12V aansluiting van de moederboard weghaal heb ik geen piepjes.. en dan merk ik dat mijn CD-rom geen stroom krijgt.. :/

Weet iemand wat deze ATX 12V aansluiting voedt/aanstuurt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 237489 op 08-01-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:18
ATX 12V, als dat een 4-pin is, de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke.. update.. ik heb al een andere CPU + geheugen getest.. ik heb nog steeds de piepjes en geen beeld.. ben echt gefrustreerd nu!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dan blijft toch je videokaart nog over.. En als dat het niet is zou je moederbord wel eens kapot kunnen zijn. Misschien dat de geheugenslots kapot zijn o.i.d.? :?

Probeer echt even via via aan een videokaartje te komen om mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm.. best wel apart.. op mijn VGA kaart zit een stekker die eigenlijk er niet hoor te staan..

http://www.club3d.nl/inde...d/highres/CGNX_GTS866.jpg

bij mij staat er een soort FAN stekker naast de N11071 (rondje moet een vikje erin) daar zie je op de plaat dat er 2 gaatjes zijn.. op deze gaatjes staat bij mij een soort fan connector..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

MAX3400 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:23:
Op de site van Asus zijn een aantal topics over error-codes te vinden en Asus maakt zelfs gebruik van omgekeerde codes. Dus 1 type moederbord zou zowel 1x kort + 3x lang kunnen roepen en bji een ander probleem 1x lang en 3x kort. Het maakt het er voor de consument niet makkelijker op, dat staat in ieder geval als een paal boven water.
Zo moeilijk is het niet.
Elke bios maker heeft zijn eigen piepjes.
Sommige asus moederborden hebben een ami bios, anderen een award bios.
Je zoekt uit welk bios een moederbord heeft (staat meestal wel in de handleiding).
Je zoek de codes hier op: http://www.bioscentral.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

ik had dit ook een tijdje terug. langzame pci-e kaart deed het wel, snelle (8800gt) niet. Bleek dat het mobo niet 100% was... kun je je kaart bij een ander testen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
VGA is getest bij Yorcom (gratis) :)

Helaas is de VGA kapot!! dus moet ik het RMA opsturen.. en over 10 dagen als het mee zit heb ik hem terug.. de sukkels bij komplett kunnen geen nieuwe kaart alvast opsturen!! ppfff!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 237489 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:57:
VGA is getest bij Yorcom (gratis) :)

Helaas is de VGA kapot!! dus moet ik het RMA opsturen.. en over 10 dagen als het mee zit heb ik hem terug.. de sukkels bij komplett kunnen geen nieuwe kaart alvast opsturen!! ppfff!!! :(
Had je hem niet gewoon terug kunnen geven ipv RMA? Mag binnen 10 dagen na ontvangst zonder reden terug gestuurd worden (wettelijk bepaald) en bestel je gewoon een nieuwe al dan niet ergens anders.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 08-01-2008 15:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja.. dat is inderdaad zo.. alleen de 10 dagen zijn al voorbij omdat ik nu pas tijd heb gehad om de PC in elkaar te zetten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

joh, dat had ik nu niet verwacht.. Die beep codes kunnen soms best verraderlijk zijn niet dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hahaha.. lekker sarcastisch!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
en dan had je iemand anders opgezadelt met een kapot bord.....
Pagina: 1