[VISTAx64] Geen games in start menu

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik ben recentelijk geswitched van XP naar Vista, en ben afgezien van een paar details erg tevreden.

Echter heb ik vrijdag en vandaag spelletjes geinstalleerd (respectievelijk Supreme Commander en Command and Conquer 3), maar beiden staan niet in mijn start menu.
De games zijn wel goed geinstalleerd, als ik gewoon in C:\Program Files (x86)\ kijk en vanuit daar werkt het prima.
Ik kan ze helaas niet terugvinden in mn start menu (niet onder Games, en er zijn geen EA Games of THQ menus bijgekomen), en ook het zoek-balkje onderaan werkt niet: Command intypen geeft alleen de command prompt, Supreme geeft helemaal niets.
Supreme commander kan ik op zich nog wel begrijpen dat dat wat ouder is, en niet volledige Vista support heeft of iets dergelijks, maar C&C3 is net uit: die zou er toch gewoon prima mee om moeten gaan?
Overigens heb ik tussen vrijdag en vandaag ook dingen als Filezilla Server geinstalleerd, en deze staan *wel* keurig in mijn start menu :/

Uiteraard kan ik zelf wel shortcuts aanmaken, maar ik vind het toch eigenaardig, en ik zou graag uitvinden waar dit nou door veroorzaakt wordt.
Heeft iemand anders ook dit soort problemen? en heeft iemand misschien een oplossing ?

EDIT: Correctie, C&C3 draait *niet*. Blijkt in superkleine letters op de doos te staan dat het Vista 32-bit only is :@ Krijg leuke waarschuwingen over "een vereist beveiligingsonderdeel kan niet worden geactiveerd".

[ Voor 8% gewijzigd door TheBlasphemer op 07-01-2008 10:47 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22
In vista zijn alle games snelkoppelingen geloof ik verhuisd naar "Ontspanning" rechts in het start menu. Ik miste af en toe ook snel koppelingen, maar de spellen waren dan wel daar te vinden.

offtopic:
Wat betreft de beveiliging van C&C3 zou je misschien een iets minder legale EXE kunnen proberen, beveiliging zit er dan niet in die nu het probleem lijkt te veroorzaken