Hej, ik heb een nieuwe PC met nieuwe Maxtor DiamondMAX 7200Rpm en kreeg bij starten van Windows2000 soort schijfcontrole maar niet door vastlopen maar omdat hdd moest worden gechecked, nou ging hij over beschadigde clusters zeiken, zijn dit de bekende dode bad clusters??? Hoe check ik dit??? Want ik vind dit niet leuk, hij ging er nullen schrijven en vervolgens ging hij zijken over bestandjes maken van verloren fragmenten van in totaal 64kB, volgens mij praten we hier niet over verloren clusters want dan duurt het geen 15 minuten, hij ging ook nog de schijfruimte checken.. is this possible??? Mag dit met een nieuwe schijf dan gebeuren??? meer info graag...
Bad clusters is op zich zelf niet iets waar je je ongerust over hoeft te maken. Bad sectors wel. Het beste kun je die middels een uitgebreide oppervlaktecontrole met scandisk onder win98 opspeuren, diskcontrole programma's werken nooit zo grondig onder Windows 2000. Een nieuwe harde schijf mag nooit bad sectors vertonen, één is al voldoende reden om de schijf te mogen ruilen. Bij aankoop van een nieuwe schijf is dit altijd de eerste controle die ik uitvoer.
ok, dan is het weer duidelijk dat ik waarschijnlijk met bad clusters te maken heb en dat dus niet erg is, even in de war tussen bad clusters en bad sectors, dus straks maar oppervlaktecontrole doen als PC weer opstart
(zie OS forum
)