[Citrix] 'Lokale netwerkprinters' worden niet toegevoegd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Allereerst een kleine omschrijving van de situatie:

Gebruiker op wil vanuit exact op een netwerkprinter in zijn netwerk printen. De citrixserver staat in een ander netwerk 130 km verderop.

Ik heb een probleem met de webclient van citrix. Normaal gesproken worden client printers automatisch toegevoegd in je citrix-sessie, maar dit gebeurt niet meer.

Als ik op de citrix server zelf kijk die ik de printers wel, uit verschillende sessies die ik een aantal printers, maar ik kan hier niet op afdrukken (ik zie ze ook niet staan in de sessie zelf) Ik kan ze ook niet toevoegen op deze manier.

Ook het delen van een netwerkprinter op mijn PC werkt niet.

Nu heb ik vrij weinig kaas gegeten van citrix en hoop dat jullie wat voor me kunnen betekenen.

Google verwijst voornamelijk naar het toevoegen van een printer in hetzelfde netwerk...

Heeft ook een computer!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

> WSS

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, waar heb je je policies gedefinieerd voor client-devices? Heb je geen conflicterende policies (Citrix/TerminalServer/AD) of verschillen in de listeners? Eventlogging van de Citrix-machine en de client?

Niet heel erg, maar als je weinig kaas van Citrix gegeten hebt, kan het een lang traject worden voordat we het probleem gevonden hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 07-01-2008 16:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Citrix neemt je lokale printer over. Als de gebruiker in zijn eigen netwerk zijn netwerkprinter wil gebruiken zal hij deze lokaal moeten toevoegen (met dus de juiste poort naar ip-adres) en geen netwerkprinter (share gebruiken....)