Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Sinds kort staat er op mijn kamer een Magicolor 2210 kleurenlaserprinter te pronken. De printer start netjes op, test/ststatuspagina (via het menu van de printer) komt er gewoon uit zonder problemen. Ook via het netwerk is de printer te zien (over TCP/IP: eigen adres). Maar printen: ho maar... Van alles geprobeerd: printer toegevoegd via 'add printers' van XP, eigen poort aangemaakt, speciale poort van CrownNet gebruikt etc etc. Hij is te pingen en als ik het adres open in een browser zie ik een heel mooi menu en kan allerlei dingen instellen dus hij is ´te zien´ op het netwerk. Du moment dat ik een printje wil maken (de testpagina de printerinstellingen van XP bijv.) wordt de queue gevuld, is de status 'Printing' maar diezelfde status is even later 'Offline' terwijl dat niet zo is...

Samengevat: de printer is dus benaderbaar, de queue wordt gevuld maar er komt niets uit..

Wie heeft er een suggestie ?

PS: Crownnet is eigen software/print manager/printer drivers van Minolta. Bij de printer krijg je een cdrom met drivers. Die heb ik niet maar ik heb de software (gedeeltelijk) via QMS/Minolta gedownload. Mocht iemand die cdrom hebben dan hou ik me natuurlijk aanbevolen :-)

Aanvulling: ik heb weer de drivers verwijderd en ge-herinstalleerd, het subnetmask op 000.000.000.000 ipv 255.255.255.000..... niets helpt. Zelfs een speciale ICM/ICC downloadtool werkt niet...

<zucht> mocht iemand me kunnen helpen graag </zucht>

[ Voor 9% gewijzigd door Rincewind op 08-01-2008 20:27 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
<subtiel kickje>... wie o wie kan me helpen ... </subtiel kickje>