Gesloten topic lager ranken in zoekresultaat

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52
Misschien is het een idee om bij de zoekresultaten de gesloten topics een lagere ranking te geven op een keyword. Zocht net op bijvoorbeeld Wii en daar staan dan 94 (oid) topics die al vol zijn en gesloten. Nogal irritant om daar tussen de juiste te vinden... De relevantie van een oud megatopic is toch ook minder als hij gesloten is?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk eens bij 'Soort topic:' :Y)

Overigens vind ik jouw voorbeeld een goed voorbeeld van waarom je de ranking niet wilt aanpassen voor gesloten topics. Immers is de kennis in die topics niet minder waard geworden op het moment dat er een nieuw topic is geopend... En zoeken doe je niet om een topic te vinden om op te reageren, maar om een al dan niet specifieke vraag voor jezelf te beantwoorden.

[ Voor 85% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2008 09:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
...Of zoeken naar 'op datum topicstart' in plaats van 'relevantie' wil ook wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Tuurlijk, het klopt helemaal dat je verder kan sorteren en dan zo op de juiste kan uitkomen. Maar ik vind dat een standaard zoekopdracht het beste resultaat moet weergeven. Zie google: als ik alleen nederlandse sites wil dan doe ik site:nl erachter.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 20:16
Lijkt me opzich niet heel handig. Ik kom regelmatig gesloten topics tegen waar ik nog een oplossing in vind. Misschien is het dan handiger om een optie erin te bouwen die gesloten topics eruit filtert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MADG0BLIN schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:56:
Lijkt me opzich niet heel handig. Ik kom regelmatig gesloten topics tegen waar ik nog een oplossing in vind. Misschien is het dan handiger om een optie erin te bouwen die gesloten topics eruit filtert?
Die zit erin...

klik maar eens op het dropdownlistje achter "status van topic"

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 08-01-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 20:16
Terw_Dan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:58:
[...]

Die zit erin...

klik maar eens op het dropdownlistje achter "status van topic"
Ok, nu zie je al, ik zoek altijd ook in gesloten topics. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens zijn gesloten topics niet slecht per definitie. Vaak staat er toch wel iets van een referentie waarmee ook jij verder kan zoeken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
BKJ schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:54:
Maar ik vind dat een standaard zoekopdracht het beste resultaat moet weergeven.
Daarom wordt er toch ook gezocht op relevantie, en niet op een slot oid? Kijk eens naar langlopende draden, of iets wat op het eind uit de hand loopt: lang niet altijd een slecht iets om te lezen.
Zie google: als ik alleen nederlandse sites wil dan doe ik site:nl erachter.
Dan doe je weer niets anders dan sorteren, alleen met een stukje tekst. Dit is dus geen standaardzoekopdracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

BKJ schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:54:
Tuurlijk, het klopt helemaal dat je verder kan sorteren en dan zo op de juiste kan uitkomen. Maar ik vind dat een standaard zoekopdracht het beste resultaat moet weergeven. Zie google: als ik alleen nederlandse sites wil dan doe ik site:nl erachter.
Je zegt 'tuurlijk' maar negeert het grootste deel van mijn reactie in je reply: dit is IMHO 'het beste' resultaat in jouw voorbeeld aangezien het slotje bij 'Grote Topics' helemaal niets verandert aan de inhoud ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
F_J_K schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:18:
[...]

Je zegt 'tuurlijk' maar negeert het grootste deel van mijn reactie in je reply: dit is IMHO 'het beste' resultaat in jouw voorbeeld aangezien het slotje bij 'Grote Topics' helemaal niets verandert aan de inhoud ;)
Dan vergeet je denk ik het feit dat er voorschrijdende inzichten zijn in grote topics dus nieuwere relevanter zijn. Daarbij zijn vaak startposts aangepast op basis van veel gestelde vragen in de vorige topics. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de meest recente vanwege deze redenen.

Als je het hebt over topics die gesloten zijn vanwege andere redenen dan 1000 posts ben ik het er zeer mee eens dat dat soms erg nuttige dingen oplevert...

Kamer huren

Pagina: 1