Hardware problemen - Toshiba Satellite M35X-S309

Pagina: 1
Acties:

• rmberendsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10-2020
Allen,

Ten eerste hoop ik dat ik deze vraag in het goede topic heb geplaatst. Hij zou ook bij software kunnen, maar het gaat om hardware apparaten werkend te krijgen.
Ik heb een oude Toshiba Satellite M35X-S309 aan mijn vriendin gegeven en daar met een schone lei begonnen door XP opnieuw te installeren. Dat gaat prima, maar nu is het volgende het geval: Op de een of andere manier krijg ik de USB-poorten, WLAN, Multicardreader, en nog een aantal apparaten niet geinstalleerd. Ook niet via windows update of door op zoek te gaan naar drivers behorende bij het desbetreffende apparaat. Ik denk nu zelf dat het probleem makkelijk op te lossen zal zijn als ik een "product recovery cd-rom" zou hebben. Die is dus niet aanwezig.
Heeft iemand nog suggesties hoe ik hiermee verder kan gaan??

Bij voorbaat dank,

Remco

Verwijderd

hi remco,

als eerste zou ik uitzoeken welke apparatuur de laptop huisvest (m.a.w. merk en modeltype van de componenten). vervolgens kun je via de site van de fabrikanten in de meeste gevallen wel terecht voor drivers. mochten die niet aanwezig zijn op hun site, google is your friend!

Greetz and good luck!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025

specs

• rmberendsen
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:31:
hi remco,

als eerste zou ik uitzoeken welke apparatuur de laptop huisvest (m.a.w. merk en modeltype van de componenten). vervolgens kun je via de site van de fabrikanten in de meeste gevallen wel terecht voor drivers. mochten die niet aanwezig zijn op hun site, google is your friend!

Greetz and good luck!
Ik google me al suf ;) , maar tot op heden nog niet echt resultaat. Verder is het achterhalen van merk en modeltype ook nog niet zo makkelijk heb ik gemerkt. Van de WLAN weet ik dat het een atheros is, maar van bv de multicardreader of usb-poorten kan ik zo nog niets vinden en universele drivers werken niet. Maar goed, we zoeken gewoon verder. Thnx voor het meedenken.

• rmberendsen
Die link van driverfiles kende ik al, op zich wel handig maar je moet 'm kopen om direct via het programma drivers te downloaden. Na een scan geeft ie vaak nog niet het merk/modelnr weer, alleen maar om welk soort hardware het gaat (tenminste in die laptop, in mijn pc geeft ie heel goed aan welk merk en type en model etc.)
Maar goed, die tweede link ben ik even naar aan het kijken en dat ziet er hoopvol uit... :*) vanavond meteen proberen. Heb er wel een goed gevol over.
Thnx J0J0

Remco